SKAL HA MEG MX5, MEN HVORDAN TYPE:S?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

BOOYAGA
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2008, 18:17
Location: VEST-AGDER
Status: Offline

SKAL HA MEG MX5, MEN HVORDAN TYPE:S?

Post by BOOYAGA »

jeg holder på og selge volvoen jeg har nå, så skal kjøpe meg mx5..

men vet ikke helt åssn jeg skal ha, hører snakk om na og nc osv..
må være 96+ har tenkt på en 99 1.8l med glassfiber ht på vinteren of st på sommeren....

og har jo selvfølgelig planer om å trimme...

på forhånd takk for tips
User avatar
torehoien
500 RPM
500 RPM
Posts: 99
Joined: 22 Aug 2007, 21:44
Location: Vigrestad
Status: Offline

Post by torehoien »

nb du er på jakt etter da... ( den som blei laga rett etter vippelyktene tok slutt)

Du holder lett varmen inni bilen uten hardtop... må ha 1.8ltr ja viss du skal trimme litt. Da har du ett bedre utgangspunkt
Blå miata :):)
BOOYAGA
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2008, 18:17
Location: VEST-AGDER
Status: Offline

hmmm:S

Post by BOOYAGA »

har du ikke 99-02 modell 1.8 med vippelykter?

syns vippe lyktene er sjarm:D
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

vippelyktene forsvant i 98. Ny modell da.

Du har tre typer NA 1990 til 1997 NB 1998- 2006 NC 2006
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
torehoien
500 RPM
500 RPM
Posts: 99
Joined: 22 Aug 2007, 21:44
Location: Vigrestad
Status: Offline

Post by torehoien »

Image


den første er NA 1989-1998
den andre er NB 1998-2005
den tredje er NC 2005 ++

jeg synst ikke vippelyktene er sjarm, Men har det selv :lol:

edit: jeg og tness skreiv viss nokså på likkt :shock:
Blå miata :):)
BOOYAGA
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2008, 18:17
Location: VEST-AGDER
Status: Offline

da blir det nb på meg da

Post by BOOYAGA »

Image dette kittet fra veilside passer jo da ikke nb:(

ImageImage
men det gjør jo det da:D

men har noen kjennskap til "viper" kittene og "aston martin db9" kittene?[/img][/list]
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

must resist the urge...


:oops:
BOOYAGA
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2008, 18:17
Location: VEST-AGDER
Status: Offline

heh

Post by BOOYAGA »

så et kit som var kopi av db9 og et av viper, d var ikke så nydelig akkurat, men de hadde et db9 kit og et viper kit som var lignet litt på db9 å et på viper, men som fulgte mx5 linjene, enda ikke funnet ut noe om de:S
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

De bildene av NB som er her er facelift versjonen som kom i 2001. Så kitet (fatter ikke at noen synes det ser bra ut men, the smak is like the bak) passer nok ikke rett på en 99-00 NB :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
BOOYAGA
0 RPM
0 RPM
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2008, 18:17
Location: VEST-AGDER
Status: Offline

hadde håpet

Post by BOOYAGA »

hadde håpet på å finne et "annonymt" kit med stor åpning i front med god plass til ic (om jeg skal ha turbo/supercharger)

men finner ikke helt ut av åssen jeg skal ha, å finner stort sett ikke så mange heller:S

derfor jeg startet denne tråden, for å få noen tips å meninger:D

så for all del, har noen noen bilder el så post de:D
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Racing Beat?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Kjøp deg en NB så slipper vi i allefall så se det bodykit'et på bilen din :) Ur stygt uansett hvor delt baken er...

For trimming trenger du en 1.8. Dvs: 94-97 NA eller 99-2005 NB 1.8
User avatar
gaustabl
500 RPM
500 RPM
Posts: 66
Joined: 26 Oct 2004, 02:00
Location: Rjukan
Status: Offline

Post by gaustabl »

For trimming trenger du en 1.8. Dvs: 94-97 NA eller 99-2005 NB 1.8 ????

jeg har bare en 1.6, norsk sådan med originalt 90 hk, nå med 190 hk, så hvorfor man "trenger" en 1,8 , skjønner ikke jeg jeg.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

gaustabl wrote:For trimming trenger du en 1.8. Dvs: 94-97 NA eller 99-2005 NB 1.8 ????

jeg har bare en 1.6, norsk sådan med originalt 90 hk, nå med 190 hk, så hvorfor man "trenger" en 1,8 , skjønner ikke jeg jeg.
Først og fremst for å få sterkere diff.. Så bremser, større motor (mer hk)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hvis man først har tenkt å skifte ut mye uansett så har det ikke så mye å si, men hvis man bare vil slenge på en turbo så er det jo klart fordel med 1,8.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply