Lekkasje i Miataen min!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Lekkasje i Miataen min!

Post by Oddi395 »

Jeg har en MX-5 Miata 91 modell. I høst har jeg fått en lekkasje som jeg ikke finner ut av. Det lekker desiliter-vis på passasjersiden, spesielt når jeg tar krappe venstresvinger. Vannet "strømmer" ut gjennom overgangen mellom vifta og varmeapparatet. Jeg finner vann i bunnen av varmeapparatet. Det er ikke lekkasje på veggen til motorrommet og heller ikke rundt varmeapparatet. Luftinntaket til vifta er også tørr og jeg kan ikke se at vannet kommer inn via luftinntaket.
Jeg har "smakt" på lekkasjen og kan konstatere at det er rent vann...

Jeg har ikke hatt lekkasje tidligere i sommer da jeg kjørte med softtop. Lekkasjen kom etter at jeg byttet til hardtop og jeg hadde Miataen inne til tektylbehandling. Jeg har diskutert lekkasjen med verkstedet som utførte tektyleringen, - de mener at vannet kommer inn via luftinntaket i motorrommet. Jeg har imidlertid ingen tro på dette.....(Da ville vel vifta vært full av vann?)
Er det noen som har opplevd noe lignende, eller som kan hjelpe meg ut av en "våt tilværelse"?
User avatar
Dyret
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 196
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Contact:
Status: Offline

Post by Dyret »

Har tro på det verkstedet sier. Imange tilfeller er det klips og plastmuttre i gavlplata som lekker
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
Post Reply