Dokumentasjon på råkarosseri

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Dokumentasjon på råkarosseri

Post by rasmus »

Noen som har dokumentasjon på råkarosseriet til en NA 1992 mod? Ringte Mazda for å høre, men de viste ikke hva deres egen bil tålte. :shock:
Skal godkjenne turbokitet mitt, så dette blir første hinder på veien.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hvem har du snakket med på biltilsynet ?

Jeg har erfart at det ikke er noe problem med heste antallet.. Men mangel av godkjent test..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Kommer ikke på hvem det var. Ja stemmer det, problemet var godkjent test. Men de som har fått bilene sine godkjent må jo ha disse dokumentene eller...??!!
Har tenkt å gjennomføre labtest av avgassen. Må bare ha alt annet i orden først.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

rasmus wrote:Kommer ikke på hvem det var. Ja stemmer det, problemet var godkjent test. Men de som har fått bilene sine godkjent må jo ha disse dokumentene eller...??!!
Har tenkt å gjennomføre labtest av avgassen. Må bare ha alt annet i orden først.
Bruk dokumentasjonen på BBR utgaven fra UK..

Da kan du godkjenne opp til 150hk med originalbremser og drivverk..


Biltilsynet i Trondheim er kjent med disse papirene.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Men jeg har ikke turbokit fra BBR. Jeg kjøpte mitt fre eBay. Meget ukjent merke. Eller mente du at jeg kan bruke de dokumentene slik at de viser hvor mye bila tåler? hehe, litt treig da vettu. :oops: Men hvor kan jeg annskaffe de dokumentene? :)
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

rasmus wrote:Men jeg har ikke turbokit fra BBR. Jeg kjøpte mitt fre eBay. Meget ukjent merke. Eller mente du at jeg kan bruke de dokumentene slik at de viser hvor mye bila tåler? hehe, litt treig da vettu. :oops: Men hvor kan jeg annskaffe de dokumentene? :)
Ligger på sidene her de, på venste side,

edit,
sida er ikkje klar ennå nei, :oops: var her før. moduratorer kan vel sende de til deg,, :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Okay! :)
Ja, kan ikke en modurator sende dokumentene av BBR til meg??!!
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå. :x
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Kan du ikke dra innom Mazda å få tak i nødvendige dokumenter da?
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

hehe, jo det var det jeg prøvde på. Men de sa at de ikke hadde dokumentasjon på karosseri og brenser. :shock: Virka ikke som om de var så veldig gira på at jeg skulle oppgradere bila. :x
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

rasmus wrote:Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå. :x
Må be han utdype litt mere.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Post by Fred »

Rasmus.. husk at det er utallige folk som har prøvd det samme som deg før deg og mislykkes :-(

dog drev jo Vidar på noe voldsomt, men husker ikke hvordan det endte..

Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra :-)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Fred93LE wrote: Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra :-)
er de som har prøvd dette også... er ikke lett

med det markedet som MX-5 representerer skulle en tro at om det var mulig å selge et kit som TÃœV godkjent så ville de gjøre det, men det er ikke flust av sånne kit...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
rasmus
500 RPM
500 RPM
Posts: 94
Joined: 30 Jul 2007, 16:53
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by rasmus »

Det han sa til meg var at jeg måtte ha papirer på at karosseri og bremser tåler påkjenningen. Og ta en avgasstest som viser at jeg er innenfor EØF direktivene. Avgasstest kommer jeg til å ta i Sverige hvis jeg bare får tak i dokumentene på karosseriet og bremsene. Syntes det virket som om det var ganske mange som fikk godkjent turbo jeg. Tok vist maximalt feil dær :cry:
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Er kanskje 1 eller 2 som har vært innom klubben, som har fått dette godkjent... såvidt jeg vet i alle fall,
hvis mange hadde fått godkjent ville nok oppskriften på det være tilgjengelig her.

Mazda burde kunne komme med info, men forhandlerne er lite interressert i å hjelpe et miljø som stort sett kjører bruktimporterte biler, og som samtidig kjøper sine deler i utlandet... (grunnet vanvittige priser)

Skal ikke si det er grunnen, men det kan være en teori på hvorfor velvillgheten alltid har vært så dårlig...

Det som er sikkert er at de som har godkjent har fått det til med flaks.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply