Dokumentasjon på råkarosseri
Moderator: Styremedlemmer
Dokumentasjon på råkarosseri
Noen som har dokumentasjon på råkarosseriet til en NA 1992 mod? Ringte Mazda for å høre, men de viste ikke hva deres egen bil tålte.
Skal godkjenne turbokitet mitt, så dette blir første hinder på veien.
Skal godkjenne turbokitet mitt, så dette blir første hinder på veien.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Bruk dokumentasjonen på BBR utgaven fra UK..rasmus wrote:Kommer ikke på hvem det var. Ja stemmer det, problemet var godkjent test. Men de som har fått bilene sine godkjent må jo ha disse dokumentene eller...??!!
Har tenkt å gjennomføre labtest av avgassen. Må bare ha alt annet i orden først.
Da kan du godkjenne opp til 150hk med originalbremser og drivverk..
Biltilsynet i Trondheim er kjent med disse papirene.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Ligger på sidene her de, på venste side,rasmus wrote:Men jeg har ikke turbokit fra BBR. Jeg kjøpte mitt fre eBay. Meget ukjent merke. Eller mente du at jeg kan bruke de dokumentene slik at de viser hvor mye bila tåler? hehe, litt treig da vettu. Men hvor kan jeg annskaffe de dokumentene?
edit,
sida er ikkje klar ennå nei, var her før. moduratorer kan vel sende de til deg,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå.
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Må be han utdype litt mere.rasmus wrote:Var innom biltilsynet i dag anngående BBR dokumentene. De som mente han var meget mangelfulle, men ved en glipp så hadde noen greid å få godkjent en hær i trondheim med de papirene. Vet ikke hvilken andre dokumenter dere har! Er det de samme som på biltilsynet har??!! Ha sa at han trengte mere spessefikk dokumentasjon på at bilen tålte 150 hk. UFF, alt ble liksom litt håpløst nå.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Rasmus.. husk at det er utallige folk som har prøvd det samme som deg før deg og mislykkes
dog drev jo Vidar på noe voldsomt, men husker ikke hvordan det endte..
Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra
dog drev jo Vidar på noe voldsomt, men husker ikke hvordan det endte..
Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
er de som har prøvd dette også... er ikke lettFred93LE wrote: Om noen tester hos Tüv må til får vi vel alle spleise på en godkjenning derfra
med det markedet som MX-5 representerer skulle en tro at om det var mulig å selge et kit som TÃœV godkjent så ville de gjøre det, men det er ikke flust av sånne kit...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Det han sa til meg var at jeg måtte ha papirer på at karosseri og bremser tåler påkjenningen. Og ta en avgasstest som viser at jeg er innenfor EØF direktivene. Avgasstest kommer jeg til å ta i Sverige hvis jeg bare får tak i dokumentene på karosseriet og bremsene. Syntes det virket som om det var ganske mange som fikk godkjent turbo jeg. Tok vist maximalt feil dær
Mazda Miata 1992. 1.6
Senka 40 mm, tsw felger.
Senka 40 mm, tsw felger.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Er kanskje 1 eller 2 som har vært innom klubben, som har fått dette godkjent... såvidt jeg vet i alle fall,
hvis mange hadde fått godkjent ville nok oppskriften på det være tilgjengelig her.
Mazda burde kunne komme med info, men forhandlerne er lite interressert i å hjelpe et miljø som stort sett kjører bruktimporterte biler, og som samtidig kjøper sine deler i utlandet... (grunnet vanvittige priser)
Skal ikke si det er grunnen, men det kan være en teori på hvorfor velvillgheten alltid har vært så dårlig...
Det som er sikkert er at de som har godkjent har fått det til med flaks.
hvis mange hadde fått godkjent ville nok oppskriften på det være tilgjengelig her.
Mazda burde kunne komme med info, men forhandlerne er lite interressert i å hjelpe et miljø som stort sett kjører bruktimporterte biler, og som samtidig kjøper sine deler i utlandet... (grunnet vanvittige priser)
Skal ikke si det er grunnen, men det kan være en teori på hvorfor velvillgheten alltid har vært så dårlig...
Det som er sikkert er at de som har godkjent har fått det til med flaks.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata