Lekkasje i parklys/blinklys

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Lekkasje i parklys/blinklys

Post by Oddi395 »

Hei alle sammen!

Hyggelig å ha et forum der vi kan få ta opp og få svar på de fleste problemstillinger...

Jeg har en 1991 mod. MX-5 Miata der det til stadighet er fukt i park/blinklysene foran, selv om de ser hele og fine ut. Jeg har prøvd å "tette" lyktene med silikon rundt glasskanten, men dette resulterte i, - enda mer kondens.
I "det gamle forumet" mener jeg å ha lest om en som løste problemet med å borre hull i lyktene for å slippe ut kondensen. Dette har jeg også prøvd med å borre flere små hull i nedre kant av lyktene, men ble allikevel ikke kvitt problemet...
Det er mulig at jeg kanskje må borre større hull i bakkant av lyktene...?

Noen som har noen ideer, :idea: - før jeg må bite i det sure eplet og bestille nye lykter?

MVH:) :D

Oddi395
User avatar
Merlot95
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 127
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Askøy
Status: Offline

Post by Merlot95 »

Hei
Vi hadde problemer med kondens i våre lykter før, og vi borret to hull ihver lykt.Et under, i bakkant av hvert "kammer", vi brukte vel iallefall et 5mm borr.
Har ikke hatt problemer med kondens etter dette..
Medlem nr. 353 <br>X- 1.6l, 1995 Mica Merlot, beige int., HKS Turbo Kit, Effektanlegg med 2 "Laser" endestusser, div.kromdetaljer i interiør, el.vinduer, krom bagasjerack, Lexus lykter, IL Motorsport strut bar, Hard Dog Stainless steel M2
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Post by Oddi395 »

Hei igjen
Tusen takk for hjelpen. Rådet virket! Jeg brukte imidlertid noe større bor. Nå kjører jeg rundt med blanke lykter!!
Skiftet også ut de svake parklysene og satte inn 6W halogenpærer, etter råd fra en annen på Miata-sidene. Fikk "helt nye" kjørelys...

MVH:)

Oddi 395
Post Reply