Kjøp av sveiseapparat

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Kjøp av sveiseapparat

Post by arildh »

Er det noen som har gode tips om et billig og bra sveiseapparat til bruk på bil ( rør, eksos og div).
Tenker da på MIG/MAG, TIG ligger langt utenfor mitt budsjett.
Holder det med 150 ampere eller er det 180 som er minimum ?
Hva er fordelen med 180 vs. 150 ?

Biltema og Torshov selger Telvin-apparater men jeg er skeptisk til alt som har Biltemalogo på seg. Det bør i så fall stå "10års garanti" på det hvis det kommer derfra.
Jeg vet at TESS har men tar gjerne i mot andre forhandlere med greie priser og bra merker.

Jeg trenger ikke det beste da det kun blir til hobbybruk.
Det viktigste er at det duger, greit å få tak i reservedeler og har bra trådmating osv..

Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 5 lapper egentlig, og da gjerne med maske og whatever som må til.

Brukt har ikke noe å si hvis det er av et bra merke. (Kempi ?)
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

eg personlig ville gått for ett esab mig, men det er vel sikkert for det er det eg kjenner best til, kempi er jo også, bra, men kun hobby bruk så har jo biltema noen som fungerer, har en kompis som sveiser mye med ett slikt..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Lupez
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 15 Aug 2005, 02:00
Location: Levanger
Status: Offline

Re: Kjøp av sveiseapparat

Post by Lupez »

arildh wrote:Er det noen som har gode tips om et billig og bra sveiseapparat til bruk på bil ( rør, eksos og div).
Tenker da på MIG/MAG, TIG ligger langt utenfor mitt budsjett.
Holder det med 150 ampere eller er det 180 som er minimum ?
Hva er fordelen med 180 vs. 150 ?

Biltema og Torshov selger Telvin-apparater men jeg er skeptisk til alt som har Biltemalogo på seg. Det bør i så fall stå "10års garanti" på det hvis det kommer derfra.
Jeg vet at TESS har men tar gjerne i mot andre forhandlere med greie priser og bra merker.

Jeg trenger ikke det beste da det kun blir til hobbybruk.
Det viktigste er at det duger, greit å få tak i reservedeler og har bra trådmating osv..

Hadde ikke tenkt å bruke mer enn 5 lapper egentlig, og da gjerne med maske og whatever som må til.

Brukt har ikke noe å si hvis det er av et bra merke. (Kempi ?)
Hørt flere som er fornøyd med biltema sine ja.. men jeg ville kjøpt Kempi!
Post Reply