NA, Import, Kjøretøykontroll, Biltilsynet.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Magnus1
0 RPM
0 RPM
Posts: 9
Joined: 20 Apr 2016, 18:55
Medlemsnummer: 1094
Status: Offline

NA, Import, Kjøretøykontroll, Biltilsynet.

Post by Magnus1 »

Jeg har kjøpt en '91 NA i Sverige, hentet den hjem og betalt toll, og skal vise den på biltilsynet 2/6.
På facebook-gruppen fikk jeg høre at man kun trenger svensk vognkort, del en og to, ved kjøretøykontrollen.
På Biltilsynets sider står det i tillegg at de må se "Dokumentasjon fra fabrikant eller godkjent uavhengig laboratorium, med informasjon om tekniske data og tekniske krav". Så vidt jeg har forstått er NA ikke EF-typegodkjent, så det er kanskje derfor de må ha dette i tillegg?
Uansett, hva slags dokument er det de er ute etter her? Og hvor får man tak i det? Jeg har forhørt meg med Mazda på Østerås, de kunne ikke hjelpe men henviste meg videre til Mazda Norge. Fant ikke noe telefonnummer til dem, og de har enda ikke svart på mail..

Er det noen som har vært igjennom samme prosessen og har denne dokumentasjonen tilgjengelig?
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: NA, Import, Kjøretøykontroll, Biltilsynet.

Post by 2re »

Hvis du er medlem i klubben så kan du sende meg pm eller epost, så skal vi hjelpe deg med akkurat det du trenger.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
Thomas Ericsson
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 113
Joined: 29 Jan 2013, 16:04
Location: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: NA, Import, Kjøretøykontroll, Biltilsynet.

Post by Thomas Ericsson »




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
Post Reply