Lexus lykter fra MX5parts

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Lexus lykter fra MX5parts

Post by PKD »

I dag motok jeg endelig erstatningslykten min fra MX5parts.
Typisk nok for meg og mit kundeforhold til dem, var det en kosmetisk feil (støpefeil) i lykteglasset som gjør at glasset ser knust ut på ene "hjørnet".

Historien er lang. Jeg bestilte i begynnelsen av mars, men pakken min kom vekk på Heathrow. Jeg etterlyste pakken først hos DHL (som sto for transporten på det tidspunktet) og da de etter noen uker kom med tilbakemelding om at de annså pakken som tapt, tok jeg kontakt med MX5parts. Etter noen uker og en purring fikk jeg svar om at de selvfølgelig skulle sende en nye, og at jeg bare skulle ta det med ro. Ukene gikk uten at jeg fikk noen pakke, og jeg sendte dem en mail uten å få svar, så en til osv. I juni fikk jeg delene, uten noe slags beklagelse av noe slag, men jeg var glad til.

Lykken varte ikke lenge, da det viste seg at den ene Lexus-lykten jeg hadde bestil var lekk. Jeg tok et bilde og sendte dem en mail, der jeg gjorde dem oppmerksom på problemet. Etter noe uker måtte jeg i gammel vane sende en til før jeg fikk svar om at de skulle sende meg nye lykter øyeblikkelig, men at de måtte ha mitt løyve til å trekke beløpet fra Visaen min intill de fikk den gamle i retur. Jeg brendte av en mail der jeg sa at det var greit, og ga meg til å vente.
Lyktene kom selvfølgelig ikke, så jeg sendte en ny mail. Etter den tredje mailen fikk jeg svar, med en oppriktig beklagelse :? for at jeg ikke hadde fått svar før.

Så viste det seg da, når jeg mottok pakken min i dag at historien ikke er over ennå....... :cry:

Sendte nettop en ny mail der jeg la ved bilder av den nye lykten og foreslo at de sender meg en ny en når jeg returnerer den jeg fikk nå.

Kan ikke akkurat si at jeg er fornøyd med kundeservicen fra MX5parts, siden de ikke engang gidder å svare på henvendelsene mine. Det er greit at de trenger noen dager før de kommer svar, men uker???
Last edited by PKD on 13 Sep 2003, 15:54, edited 1 time in total.
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

mx5parts...

Post by Ole BRG 91 »

Må bare si meg enig... har ikke hatt like mye problemer som deg tydligvis. Bestilte nye felger derfra i februar... brukte nesten 3mnd på vei hit... Bestilte front lippe reg reim +div små ting for en mnd siden... er hos posten norge nå kommer til meg i morgen... Ringte ned og snakket med de for en uke siden d hjalp mye.... :) (Men altialt er vel det ingen som kan konkurere med de på pris :?: )


Ole
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Vel, noe kan du få billigere andre plasser, men jeg har ikke funnet noen med bedre utvalg...
Moss har f.eks ikke så mange reperasjons-deler.

Trenger nye wire for høgre vinduheis, dersom noen vet om andre en MX5parts som har dette, gi et hint...
User avatar
MiataArve
0 RPM
0 RPM
Posts: 1
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

wire vindusheiser

Post by MiataArve »

Det er mye prakk med vidusheisene. Helt nye komplett orginal koster kr. 1000.- og da får du med alt.. Lett å montere selv, men koster kr. 1000.- på verksted.
User avatar
Dyret
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 196
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Contact:
Status: Offline

Post by Dyret »

PKD wrote:Vel, noe kan du få billigere andre plasser, men jeg har ikke funnet noen med bedre utvalg...
Moss har f.eks ikke så mange reperasjons-deler.

Trenger nye wire for høgre vinduheis, dersom noen vet om andre en MX5parts som har dette, gi et hint...
Var det du som var innom Ulstein Bil og spurte om det fantes løse wire som originaldel?
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hva med Shing Fung Trading ?
PKD wrote:Vel, noe kan du få billigere andre plasser, men jeg har ikke funnet noen med bedre utvalg...
Moss har f.eks ikke så mange reperasjons-deler.

Trenger nye wire for høgre vinduheis, dersom noen vet om andre en MX5parts som har dette, gi et hint...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Dyret:
Ja det stemmer. Syns det ble for dyrt med komplette greier når wiren nesten ikke koster noe i seg selv, og resten fungerer fint.
User avatar
Dyret
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 196
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Contact:
Status: Offline

Post by Dyret »

På gamlebilen min laga jeg wire sjøl. Stikk på hatløy båtforetning å kjøp wire i metervare pluss rustfrie poppnagler. Brukte popnaglene som endestoppere på wiren. Tar bare ut "splinten" Fungerer fint enda det
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red

Medlemsnummer: 378
Post Reply