Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Vegard »

Heisann

Tenkte legge ut denne for alle her også, om det er interesse for det kan han jeg informere Maxime (rev9) om tråden her om dere har noen spørsmål (engelsk...) og ikke vil registere dere på enda et forum.

:arrow: http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=49959

Nesten så jeg slenger meg på selv...
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Ørnbjørn »

Kva blir totalen, spør eg, som utvitande.
Ca kr 8500,- + Megasquirt / annet (PNP) ca kr 3500-5000,- + jobb kr = ?

Rundt 20 hest ekstra? I tillegg til fantastisk lyd og respons, sjølvsagt.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by nope-mx5 »

Er ikke sikkert man får noe spesielt ekstra med effekt med kun irtb + sprut.
Må som regel på med port & polish + sinna kammer før man merker noe spesielt.

Det man derimot får er feeeet lyd + tullete gassrespons :)

NA trim er _dyrt_

That said, om de klarer 6+ kit, så er det en grisebra pris :)
1250 USD + frakt (anslått til ca. $150), + mva og gebyrer = ca. 10.000.
Så kommer sprut i tillegg, f.eks Megasquirt, som blir noen tusenlapper.
beregn raskt 15.000,- for et komplett startklart kit.
(Så kommer alt man gjerne vil gjøre i etterkant som også drar på en hel del) :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Ørnbjørn »

Jepp, ein får ikkje champange til heimebrentpengar.
Spørsmål 2 fra nooben i hjørnet, kven i Noreg utfører montering og justering av eit IRTB-oppsett? Erfaringer fra forumet?
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by DrHolm »

Pokker azz. Want!!!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
S.F
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 279
Joined: 01 Jan 2009, 02:22
Location: Ålgård
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by S.F »

hva sparer man kontra å kjøpe i uk?
mmmmmm...
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by arildh »

Lite detaljer om alle komponenter der. Skulle gjerne sett vakum blokk og bedre bilder av fuel rail etc. Jeg vet at Jenvey anbefaler å flytte dyser lenger ut fra OEM lokasjon for bedre blanding men da går all form for CO og A/F i dass på tomgang.
Jeg prøvde for ett år siden å få litt mer info fra Jenvey tidligere om IRTB med plenum + forskjellige lengder på runnere med spacere men email er ikke deres sterkeste side... eller kundebehandling.
Jeg har også tidligere hatt gleden av å være "early adopter" på nye produkter og ser nå verdien av å sitte på gjerdet inntil revisjon x er på markedet og man kan få tak i erfaring og tilbakemeldinger på div forum. Jeg ville foreksempel fulgt nøye med på hva denne karen synes om dette settet: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=45768

Som jeg har nevnt tidligere med Jenvey produkter så er det et veldig bra alternativ om man skal DIY et innsug da man kan endre lengde på runnere ved å bruke spacere i motsetning til å måtte sveise et fast oppsett i alu.
Hadde det ikke vært for alt arbeidet jeg la i Sport manifoilen min hadde jeg seriøst vurdert adapterplate, runnere og et slikt plenum for turbo eller kompressor:
Image
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by nope-mx5 »

S.F wrote:hva sparer man kontra å kjøpe i uk?
Om du kjøper kitet fra Jenvey, så er det en hel del ting som ikke følger med:
-Linkage Kit
-Linkage Braket & Rod TB Over
-Throttle Position Sensor
-Air Control Valve Kit (4 port)

Om man kjøper kitet fra Rev9, så mangler man i bunn og grunn kun datasprut.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Kolbotn »

Ooh, hadde jeg ikke hatt fujiene liggende så hadde jeg sikkert hoppa på.
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Tonny_B »

*lyst på* men må nok ta rusta før jeg tenker motor :roll:
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Vegard »

Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by nope-mx5 »

Vegard wrote:Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Vegard »

nope-mx5 wrote:
Vegard wrote:Prisen er nede i $1250.

Rev9 ville jeg skulle si at å samle frakt ikke er noe problem. Og at han kan sette ned verdi så det ikke blir avgifter.
På en så stor pakke, med mye deler, så skal det godt gjøres at tollen tror på en verdi under 200,-
Jeg hadde ikke turt å sette ned verdien noe voldsomt da (forsikring på frakt går jo også på verdien pakken er merket med).

-n
Det er jeg klar over, blir en vurderings sak for hver og en. Verdi på $180 og sponsorship/gift. Hvordan frakt/verdi er skal ikke jeg si sikkert, men tror nok det følger det du sier.
User avatar
Ørnbjørn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2249
Joined: 03 Nov 2010, 18:37
Medlemsnummer: 967
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Ørnbjørn »

http://rev9autosport.com/blog/jenvey-1point6/

Image

Picture above showing dyno result of a 1.6L kit:
The power has gone up between 30 to 40 bhp with a Max increase of 41bhp over a standard engine. The attached drawing shows the graph.
User avatar
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1276
Joined: 20 Sep 2008, 19:10
Medlemsnummer: 927
Location: Kristiansund
Status: Offline

Re: Jenvey ITB (gruppe kjøp i USA)

Post by Tonny_B »

Men det står ikke noe om hva som ellers er gjort med motor på bloggen hans. Kammer? porting/polering? stempelbytte? jah - and so on...
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Post Reply