Tüv-godkjent Rotrex
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Husk at det settet som er TUV godkjent bruker C15-60 mens grafen du linker til bruker C30-74.
Forskjellen kan du se her => http://rotrex.com/Home/Technology/Produ ... nical_Data
Sååååå...jeg er ikke sikker på at du får stort mer TDI-feeling enn om du kjører MS og NA tune
Forskjellen kan du se her => http://rotrex.com/Home/Technology/Produ ... nical_Data
Sååååå...jeg er ikke sikker på at du får stort mer TDI-feeling enn om du kjører MS og NA tune
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Jeg har kjørt med Rotrex montert i snart ett år nå. Det er sant som Stalfa sier, TDI-feeling kan du bare glemme. Det minner mye mer om en rekkesekser som har blitt dumpa ned i motorrommet.
Over 4000-omdreiningerish våkner bilen skikkelig til live. Nesten som VTEC. Det er ingen plutselige voldelige dytt, men et godt og behagelig skyv hele veien til rødlinjen. Utrolig tilfredstillende å kjøre til rødlinjen og så legge inn neste gir, hvor det jevne skyvet fortsetter som tidligere.
MX-5 i original utførelse føles ekstremt treg på motorvei og i oppoverbakker. Nå derimot, er det alltid nok krefter å ta av. Forbikjøring er en lek - ikke en bekymring lenger. Bilen føles nå ut som en racerbil, ikke en frisørbil.
Over 4000-omdreiningerish våkner bilen skikkelig til live. Nesten som VTEC. Det er ingen plutselige voldelige dytt, men et godt og behagelig skyv hele veien til rødlinjen. Utrolig tilfredstillende å kjøre til rødlinjen og så legge inn neste gir, hvor det jevne skyvet fortsetter som tidligere.
MX-5 i original utførelse føles ekstremt treg på motorvei og i oppoverbakker. Nå derimot, er det alltid nok krefter å ta av. Forbikjøring er en lek - ikke en bekymring lenger. Bilen føles nå ut som en racerbil, ikke en frisørbil.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Da må eg nesten fundere litt til da, eg er mest ute etter litt mer i midten, ikke noe problem å kjøre forbi med vvt motoren om man girer litt,, Men vil ha litt mer komfort effekt.. Hva na tuning innebærer det å gjøre da, med europeisk vvt bil, har jo dem beste delene originalt, så grenrør osv er vist utrolig lite å hente på, har byttet mellomrør og bakerste påtta. så litt er jo gjort, Bensinforbruk er også viktig å holde på akseptabelt nivå, bilen skal klare en eu kontroll med 0 feil, og 0 henvisninger til vegvesenet..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Sunnmøring
- 2000 RPM
- Posts: 260
- Joined: 19 Nov 2013, 18:26
- Medlemsnummer: 1120
- Location: Ålesund\Eidsdal
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Kva med å bruke det tuv godkjente kittet med kam akslar frå ein mazda 323? Den er vel lagd for å gi meir dreiemoment på bekostning av top-end power.
Eventuelt, så har eg lest om at ein kan bruke justerbare kam drev for å oppnå samme effekt, dvs, meir dreiemoment på bekostning av maks hest.
Berre ein tanke.
Eventuelt, så har eg lest om at ein kan bruke justerbare kam drev for å oppnå samme effekt, dvs, meir dreiemoment på bekostning av maks hest.
Berre ein tanke.
///// Rammeskjeiv, knust 92 NA. 1.6l med m45 kompressor og Megasquirt diypnp, delebil
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
\\\\\ Sleten raud, 92 NA. 1.6l, Randall CAI, Raceland 4-2-1 header, Flyin' miata cat-back, Raceland coilovers, uten krengestag, Rota RB, 20mm spacer, Nardi Deep-corn ratt,
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Ikke misforstå, det er jo mer effekt over hele registeret ift. original motor. Om man f.eks. cruiser i et høyere gir og trykker pedalen i bånn, skyver bilen mye mer enn før.Miatapowers wrote:Da må eg nesten fundere litt til da, eg er mest ute etter litt mer i midten, ikke noe problem å kjøre forbi med vvt motoren om man girer litt,, Men vil ha litt mer komfort effekt.. Hva na tuning innebærer det å gjøre da, med europeisk vvt bil, har jo dem beste delene originalt, så grenrør osv er vist utrolig lite å hente på, har byttet mellomrør og bakerste påtta. så litt er jo gjort, Bensinforbruk er også viktig å holde på akseptabelt nivå, bilen skal klare en eu kontroll med 0 feil, og 0 henvisninger til vegvesenet..
Første & andre-gir blir tømt latterlig fort. Tredje & fjerde-gir er de mest funksjonable. I sistnevnte gir plukker bilen seg opp og drar hardt nærmest uansett hvor i registeret. Femte gir drar godt fra 120-130 km/t.
Bensinforbruket har dog økt betraktelig, men det kan forbedres en hel del med MS og riktig tuning.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Ja er dette skyvet eg er ute etter, og med skikkelig tuning så blir kanskje skyvet enda bedre, når eg skal klare å få det samme med kun na tuning, så bør det jo bli enda bedre med litt lufthjelp også.. Men da er det nok ikke tuv godkjent lengre, men hvor viktig er det når det ikke er all verden med tid å skru det uttav, og ser det på papirene gir bare 157hk på hjula, det er 11 mer enn eg har på motor nå, og skulle eg vera maks uheldig og bli stoppet, så er det jo hjulene dem måler effekt. 11hk er nok ikke noe dem sutrer så alt for mye om..Legendary wrote:Ikke misforstå, det er jo mer effekt over hele registeret ift. original motor. Om man f.eks. cruiser i et høyere gir og trykker pedalen i bånn, skyver bilen mye mer enn før.Miatapowers wrote:Da må eg nesten fundere litt til da, eg er mest ute etter litt mer i midten, ikke noe problem å kjøre forbi med vvt motoren om man girer litt,, Men vil ha litt mer komfort effekt.. Hva na tuning innebærer det å gjøre da, med europeisk vvt bil, har jo dem beste delene originalt, så grenrør osv er vist utrolig lite å hente på, har byttet mellomrør og bakerste påtta. så litt er jo gjort, Bensinforbruk er også viktig å holde på akseptabelt nivå, bilen skal klare en eu kontroll med 0 feil, og 0 henvisninger til vegvesenet..
Første & andre-gir blir tømt latterlig fort. Tredje & fjerde-gir er de mest funksjonable. I sistnevnte gir plukker bilen seg opp og drar hardt nærmest uansett hvor i registeret. Femte gir drar godt fra 120-130 km/t.
Bensinforbruket har dog økt betraktelig, men det kan forbedres en hel del med MS og riktig tuning.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Derfor 3.6 diffene er så ettertraktet. Praktisk at du allerede har en slik montert, Stian.Legendary wrote:Første & andre-gir blir tømt latterlig fort. Tredje & fjerde-gir er de mest funksjonable.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Legendary
- 4200 RPM
- Posts: 418
- Joined: 26 Aug 2011, 10:31
- Medlemsnummer: 978
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Blir ikke det litt i overkant? Med 3.6-diff og 5-girkasse passerer du jo lovlig fartsgrense i Norge før du har nådd tredjegir.Stalfa wrote:Derfor 3.6 diffene er så ettertraktet. Praktisk at du allerede har en slik montert, Stian.Legendary wrote:Første & andre-gir blir tømt latterlig fort. Tredje & fjerde-gir er de mest funksjonable.
Skulle hatt en NC og satt inn 2.5L motor + Rotrex. Resultat:
" onclick="window.open(this.href);return false;
325 WHP.
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
ja, slutt med det der, Stian.Fabiz wrote:f*** som du troller om dagen, Stian.
3.5 diff med 5 trinns skulle bli noe slik 115 km/t i 2.@7200. Kanskje mer passelig til 6. trinns.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Er vist muligheter med C15 Rotrex også =>http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=404046.
Kort versjonen => 211rwhp & 171 lb-ft.
Takk til Arinbjørn for tråden.
Kort versjonen => 211rwhp & 171 lb-ft.
Takk til Arinbjørn for tråden.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Litt informasjon frå KOMO-TEC om installasjon og godkjenning:
Innstallasjon i Tyskland tar 2 dagar. TÜV-revisoren er innom ein gang i kvartalet eller deromkring, neste gang er i september. Godkjenning må bookes.
Korvidt ein kan installere sjølv og få det godkjent seinare forsvant i oversettinga, så er usikker på om det går (installasjonen er med dyno-papirer).
Innstallasjon i Tyskland tar 2 dagar. TÜV-revisoren er innom ein gang i kvartalet eller deromkring, neste gang er i september. Godkjenning må bookes.
Korvidt ein kan installere sjølv og få det godkjent seinare forsvant i oversettinga, så er usikker på om det går (installasjonen er med dyno-papirer).
- Bubba
- 6500 RPM
- Posts: 604
- Joined: 11 Sep 2013, 16:44
- Medlemsnummer: 1107
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Tüv-godkjent Rotrex
Bubba
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB
04 MX-5 MSM - (Speedo)
X 97 MX-5 1,8
X 02 MX-5 1,8 Arizona - donor-/delebil
08 VW Touran
84 Mazda 626 LX 2,0 HB