Verksteder man har dårlige erfaringer med

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by biXen »

Ang. nedlasting av tråder: Finnes diverse Offline nedlastere du kan laste ned hele tråden med. Finner det med et kjapt Google søk. Offline explorer osv.

Det er ikke slik at du ikke kan si noe som helst negativt på forumet. Så lenge det blir sagt på rett måte og ikke er flåsete så har man lov til å ha forskjellige meninger og smaker, synes dere overdriver litt nå.

Det som gjør en slik tråd som vi prater om litt uønsket er at når noe skjer som er uventa, f.eks. med et verksted og uventa regninger eller at man er misfornøyd, så blir dette en slags utblåsning her. Man skriver sjeldent sånt etter man har alt i perspektiv. Det har fint lite verdi, da sånt blir lite balansert. Det vet jeg selv også, "in the heat of the moment" osv. Og man kan ha gode intensjoner med sånt uten at det alltid hjelper.

På RX8club har de f.eks. Good guy / Bad guy, med mindre det er direkte svindlere så er det bare ensida og urettferdig. Og nok av tilfeller hvor de i den klagende enden har hatt helt urimelige krav fra selger. I vårt tilfelle er det bare en side som får ytra seg.

Svar meg heller på dette, hva et problemet med at folk spør om noen har anbefalinger ang. verksted og at folk svarer på det? Finnes mange slike tråder, og fritt frem å spørre. Trenger man noe mer?

(min personlige mening er at det ikke hadde vært noe i veien med en "Erfaringstråd (gode og dårlige)" hvis alt som ble skrevet var gjennomtenkt og skrevet på en grei måte. Men det blir som kommunismen og fungerer best i teorien. Og forumets retningslinjer er tross alt noe som kommer fra erfaring.)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by biXen »

Liten historie:
Fjernet, ble for langt og ingen tok poenget :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by 2re »

LoKi wrote:..men opplegget med at man bare kan snakke pent om alt og alle her inne er helt utrolig.
Jeg fikk redigert et innlegg fordi jeg snakket negativ om Mazda sine priser på OEM-deler, og det sier egentlig alt om hvordan tilstanden er her inne. (Dette er ikke kritikk mot den som gjorde det, men mot retningslinjene på forumet)
Tipper at det var måten du uttrykte deg på. Det er ikke noen retningslinjer som forbyr deg å syns at Mazda har feil priser el.l. bare du ikke i øyeblikkets forbannelse blir usaklig eller sjikanøs.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by LoKi »

2re wrote:
LoKi wrote:..men opplegget med at man bare kan snakke pent om alt og alle her inne er helt utrolig.
Jeg fikk redigert et innlegg fordi jeg snakket negativ om Mazda sine priser på OEM-deler, og det sier egentlig alt om hvordan tilstanden er her inne. (Dette er ikke kritikk mot den som gjorde det, men mot retningslinjene på forumet)
Tipper at det var måten du uttrykte deg på. Det er ikke noen retningslinjer som forbyr deg å syns at Mazda har feil priser el.l. bare du ikke i øyeblikkets forbannelse blir usaklig eller sjikanøs.
Poenget er vel fortsatt at klubben ikke står for meningene som blir sagt på forumet, og jeg tror ikke at Mazda vil holde klubben ansvarlig for en uttalelse på et åpent nettforum. Hvis de gjør det, så er det noen der inne som trenger en reality check.
Forventer de at admins skal holde kontroll på alt som blir sagt her inne?
Det som egentlig irriterte meg, var at posten min ble redigert uten min viten, og at jeg tilfeldigvis oppdaget det i ettertid. Jeg vet ikke engang hva jeg hadde skrevet feil..
biXen wrote:Liten historie:
-snip-
Hvis dere skjønner poenget...
Slike idioter har vi alle opplevd, men å forvente at slike skal kommentere her blir for dumt, og OM de gjør det, så er det lett å se gjennom slike usakligheter.
Jeg forstår ikke hvorfor du tar det med her engang, og jeg er overrasket over at du kommenterer med dette. Vi vet begge at dette ikke har noe med det vanlige mennesker å gjøre, og at slike sosiale utskudd ikke representerer den vanlige kundemassen.

----------------

Men samma det, jeg har gitt opp dette for lenge siden.
Jeg bare FATTER ikke hva dere er så redde for.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by biXen »

Hele poenget er jo at fra hans ståsted så er det jeg som er idioten. Om han hadde lagt det frem på sin måte så hadde du ikke nødvendigvis forstått noe annet. Og sånn er det til stadighet i slike saker.

Men tråden blir spesielt uaktuell når den fokuserer på dårlige erfaringer, det sier seg selv. Man skriver oftere om dårlige erfaringer enn om man er strålende fornøyd. Det er grunnen til at bla. sosiale medier fokuserer på +/like og ikke -

Edit: Men jeg personlig hadde ikke stengt en slik tråd uten videre. Men moderert vekk usaklig tøv og sånt som blir sagt i hyrten og styrten, og hadde det blitt som vi frykter så hadde den blitt stengt/slettet. Vi skal jo fremstå som seriøse selv om vi ikke går god for alt alle skriver. Et visst redaksjonelt ansvar har man.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by Agility »

LoKi wrote:.. det verste er at de som ga meg fingern og stjal penger fra meg fikk terningkast 6 fra siste kunde på bileier.no.
Var der jeg gikk for å finne et verksted :P
Hvorfor en sånn tråd ikke har noe nytteverdi rent bortsett fra å samle trøstepoeng for sutring, skriver du igrunn ganske treffende her.... :wink:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
petterbw
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by petterbw »

Agility wrote:
LoKi wrote:.. det verste er at de som ga meg fingern og stjal penger fra meg fikk terningkast 6 fra siste kunde på bileier.no.
Var der jeg gikk for å finne et verksted :P
Hvorfor en sånn tråd ikke har noe nytteverdi rent bortsett fra å samle trøstepoeng for sutring, skriver du igrunn ganske treffende her.... :wink:
hvis ingen får lov til å skrive negative kommentarer om et verksted så er det jo ikke rart at enkelte verkstedet får terningkast 6. nytteverdien kommer jo i form av at loki er en person jeg stoler på at klarer å vurdere et verksted. hvis han sier at et verksted er møkk, så velger jeg å finne et annet verksted. hvis det derimot er en person som jeg aldri har møtt så velger jeg ofte å se bort ifra kommentarer fra vedkommende (både positive og negative).

hvis du ikke har lyst til å høre om verksteder som folk har dårlige erfaringer med så er det jo så enkelt som å ikke lese tråder med navn som "verksteder man har dårlige erfaringer med". hvis du derimot har lyst til å finne ut hvilke verksteder som potensiellt har dårlig kundebehandling eller gjør dårlig arbeid så kan man jo klikke seg inn. er ingen som tvinger deg til å lese gjennom alle tråder på et forum...

må da snart bli litt takhøyde på dette forumet.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by LoKi »

Nei, Petter. Jeg bare syter, og det er ikke no saklighet i mine erfaringer, siden jeg har en tendens til å motsi folk som er forgudet.
Er bare å rulle inn.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by arildh »

Klikket inn på tråden og finner 2 sider med kristen moral og ikke et eneste dårlig verksted.

Lykke til med å vise meg en den gode siden av denne saken:

Nordhagen Bil Storo AS
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Verksteder man har dårlige erfaringer med

Post by biXen »

Nå har vel arildh også eksemplifisert hvorfor en slik tråd OFTE bare blir ubegrunnet sutring. Locked and loaded.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Locked