Vw touran,

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Vw touran,

Post by Miatapowers »

Hei driver å bygger bil hos møller konsernet for tiden, og vil gjerne høre om dere mener eg har valgt rett..
Vi vil gjerne ha en større bil, har nå en vw passat 4motion ifra 2001, men fruen vil ha større og nyere, så da bygde vi etter listen eg legger inn lengre nede her, men er det noe vi burde lagt til, eller fjernet,, vi vil komme ut av det på best mulig måte med tanke på pris, vi kunne valgt en highline, men føler det er ikke så mye vi trenger,

Pris


Modell
Touran Comfortline 1.6 TDI BMT 105hk 6 trinn manuell 4 Dører NOK 301 910
Lakkfarge
Candyhvit NOK 0
Interiør
Vennligst velg
Ekstrautstyr
Alarm m.innv.sensor NOK 3 300
Røykepakke/askebeger NOK 250
Liten skinnpakke NOK 1 700
Familiepakke NOK 900
Soltak panorama Details and image NOK 11 000
Sportsunderstell NOK 2 300
Parkeringsvarmer m/fj.betj. NOK 9 500
Tåkelys foran NOK 2 400

* Veiledende pris levert Oslo inkludert vrakpant NOK 1300. Årsavgift kommer i tillegg.



Totalpris* NOK 333 260
reg.avgift NOK 82 565

Image
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
petterbw
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by petterbw »

har aldri skjønt meg på folk som kjøper nye biler.

når det er sagt ser det ut til at du har fått med deg det viktigste. personlig ville jeg vel prøvd på en litt sterkere motor (som alltid)

hvordan er det med stereoanlegg i disse?
vinterdekk er jo kjekt på denne tiden av året :)
kanskje ta med navigasjon?

hva er "liten skinnpakke"??


ps: panorama soltak var veldig populært hos guttungen(3år) når han satt på med onkel.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

Nå er det ikke så mangen brukte å finne av denne modellen, helt ny nå i sept,og ellers så synest eg touran er veldig stiv i pris som brukt,, liten skinnpakke er så enkelt som skinnratt og skinn rundt girstanga,, røykpakke tar man med pga det er askebeger og sigaretttenner forran, noe eg vil ha pga mobillader,,
Sportsunderstell er 15mm senkesett med stivere dempere og fjører, det får holde med 15mm senk, :D
og webasto dieselvarmern er også en fordel i dette kalde land..
Panorama taket tar eg med pga eg liker å kjøre cab, og kankje ikke føler meg helt innestengt i en slik, :roll:

Trenger ikke navigasjon så mye at eg vil betale 10000kr for det,, da tar eg heller frem min iphone så får meg frem overalt med god pga funksjon,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by jallatralla »

Skal det bare være en familiehaler, så hadde jeg kanskje gått for typ grå elns i farge slik at den blir mer lettsolgt når du skal kvitte deg med den. Det er jo ikke en looker nesten uansett hva man gjør med den.

Er noenlunde greie disse bilene her da om man først må inn i MPV-helvetet. Prøvekjørte mange av denne typen bil sammen med en kamerat som hadde fått famileforøkning, og i motsetning til de fleste av disse kompakt-MPVene så føles det jo noenlunde som en personbil og ikke en varebil.
2001 1.6 NBFL
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

jallatralla wrote:Skal det bare være en familiehaler, så hadde jeg kanskje gått for typ grå elns i farge slik at den blir mer lettsolgt når du skal kvitte deg med den. Det er jo ikke en looker nesten uansett hva man gjør med den.

Er noenlunde greie disse bilene her da om man først må inn i MPV-helvetet. Prøvekjørte mange av denne typen bil sammen med en kamerat som hadde fått famileforøkning, og i motsetning til de fleste av disse kompakt-MPVene så føles det jo noenlunde som en personbil og ikke en varebil.
Vurderte grå ja, men liker hvite biler, og hvor mangen touran i hvit er det på finn.no, alle har blitt solgt rett forran snuten min,, :cry: en av grunnene vi vurdere en ny nå,, Vil heller ha en litt spesiell og slite litt med salg, enn å ta feil bil på parkeringsplassen..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by nope-mx5 »

Å kjøpe fabrikksny bil er tapsprosjekt deluxe da.
Jeg og hadde nok enten ventet eller vurdert en brukt modell (forrige modell f.eks).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3046
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Stalfa »

Hva med alternative biler?

Mazda 5, f.eks?
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Pelle »

Enig mht navigasjon, koster mer enn det smaker pluss dårlig oppdatering.
Ville nok spandert på regnsensor og muligens også ryggesensor.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

nope-mx5 wrote:Å kjøpe fabrikksny bil er tapsprosjekt deluxe da.
Jeg og hadde nok enten ventet eller vurdert en brukt modell (forrige modell f.eks).

-n
Joa taper jo alltid litt ja, men får det man ønsker da,, er ikke så mangen med det uttstyret eg ønsker,, og koster fort litt extra å fikse opp en brukt, gjerne nye bremser og full servise,,, tapet blir ikke fullt så stort om man regner med slikt, og en stk ny bil må man unne seg i livet..
Stalfa wrote:Hva med alternative biler?

Mazda 5, f.eks?
Eg liker desverre ikke nyere mazda, eg har inntrykket over at kvaliteten er lavere etter at ford tok mer over, men har sett på mulighetene ja,, har også sett endel på toyota corolla av samme størrelse,, men er utseendet til vw så fenger oss mest, og neste pluss er jo at nærmeste verksted er vw, har også kjørt med vw som bil nr 1 siden 2004, og uten noen form for feil..
Pelle wrote:Enig mht navigasjon, koster mer enn det smaker pluss dårlig oppdatering.
Ville nok spandert på regnsensor og muligens også ryggesensor.
mulig eg kan legge til dette også,, selve ryggesensoren er ikke så dyr, men blir fort dyrt om eg skal ha ryggekamera..
regnsensor fant eg ikke på lista, muligens det er originalt, ellers så kan eg jo forhøre meg om det når eg eventuelt har bestemt meg, eg kommer jo også til å undersøke om dem kan levere noe extra som bodykit,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by biXen »

Ford er vel solgt ut så det er ikke så relevant nå. Forrige 5er modell er også bedre å se på enn den nye om man vurderer brukt.

Touran er populære brukt, så å selge den blir neppe et problem. En kamerat fikk en veldig bra modell og da var han kjapp på labben.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

biXen wrote:Ford er vel solgt ut så det er ikke så relevant nå. Forrige 5er modell er også bedre å se på enn den nye om man vurderer brukt.

Touran er populære brukt, så å selge den blir neppe et problem. En kamerat fikk en veldig bra modell og da var han kjapp på labben.
Eg har funnet noen gode brukte innimellom eg også, men klarer ikke vera kjapp nok,, Dem eg liker, dem liker også mangen andre..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Kolbotn »

Vel, som nevnt tidligere så er det å kjøpe ny bil tapsprosjekt deluxe, men det er du jo klar over fra før av.
jeg har alltid likt Touranen og har brukt den både i jobb og på privat med forskjellige girkasser og motorer.
Og jeg ville nok heller gått for en brukt en, med en 1.9tdi motor og dsg kasse.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24389242

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25680971
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Miatapowers »

Kolbotn wrote:Vel, som nevnt tidligere så er det å kjøpe ny bil tapsprosjekt deluxe, men det er du jo klar over fra før av.
jeg har alltid likt Touranen og har brukt den både i jobb og på privat med forskjellige girkasser og motorer.
Og jeg ville nok heller gått for en brukt en, med en 1.9tdi motor og dsg kasse.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24389242

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25680971
Godt muligt det hadde vert greiest å kjøpt brukt, men vi har hatt sølv bil siden 2004 nå, og sort orker vi ikke, må vaske så ofte,, men titter hele tiden på brukt, plutselig så kan vi vera heldig.. :D men frister og få noe helt etter egne ønsker. med utstyret vi gjerne vil ha..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by Harald »

helt ny modell vw = bytta grill, sånn ca :P
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Vw touran,

Post by EspenAndre »

Hørte om en høgger i Danmark som spesialiserte seg på nyere VW.... skummelt...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply