Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på dette?

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by Miatapowers »

Skaff en god gammeldags vannlås å skru på, dem funker da alltid, lette å tømme for dritt og utrolig driftsvillig..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by inglar »

fækketiføkk og faens oldemor. Tror jeg har funnet feilen :? Virker som det er ganske så tett nedover i det svarte røret. Helte på en halvliter første gang jeg prøve å helle på vann og staket opp litt. Fant nå ut at hadde jeg heldt på 3dl til og hatt en staker som var 5 - 10 cm lengre så hadde jeg funnet feilen med en gang. Men fikk tak i renseguffe fra jobb så nå skal det bli åpning igjen. Funker det nå blir jeg en glad gutt. Funker det ikke går leiligheten for en tier.
User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by Fred »

Vegard wrote:Image
prøver å finne "like" knappen, men finner den ikke :)

ellers er jeg spent på resultatet. satser selv på god gammeldags tett rør.. avløpsrens!
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by siemens »

inglar wrote:fækketiføkk og faens oldemor. Tror jeg har funnet feilen :? Virker som det er ganske så tett nedover i det svarte røret. Helte på en halvliter første gang jeg prøve å helle på vann og staket opp litt. Fant nå ut at hadde jeg heldt på 3dl til og hatt en staker som var 5 - 10 cm lengre så hadde jeg funnet feilen med en gang. Men fikk tak i renseguffe fra jobb så nå skal det bli åpning igjen. Funker det nå blir jeg en glad gutt. Funker det ikke går leiligheten for en tier.
Jeg har 2 stakefjærer du kan låne av meg... den lengste er på 4,6 meter. Du får kjøpt en på 20 meter på clash olson.
Tips: vær forsiktig med hva som helst av renseguffer..... hos meg gjordet det alt bare værre... det klumpet seg noe helt jæ.... jeg måtte ha spylebil på besøk (det kostet 2000kr)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by Miatapowers »

inglar wrote:fækketiføkk og faens oldemor. Tror jeg har funnet feilen :? Virker som det er ganske så tett nedover i det svarte røret. Helte på en halvliter første gang jeg prøve å helle på vann og staket opp litt. Fant nå ut at hadde jeg heldt på 3dl til og hatt en staker som var 5 - 10 cm lengre så hadde jeg funnet feilen med en gang. Men fikk tak i renseguffe fra jobb så nå skal det bli åpning igjen. Funker det nå blir jeg en glad gutt. Funker det ikke går leiligheten for en tier.
Akkurat som eg hadde mistanke om, men trodde dette var sjekket skikkeligt før man legger ut på forum, renseguffe går fint å bruke, men kjøp gjerne hos rørleggern, den er snillere enn plumbo osv.. og ikke minst bedre..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by inglar »

siemens wrote:
inglar wrote:fækketiføkk og faens oldemor. Tror jeg har funnet feilen :? Virker som det er ganske så tett nedover i det svarte røret. Helte på en halvliter første gang jeg prøve å helle på vann og staket opp litt. Fant nå ut at hadde jeg heldt på 3dl til og hatt en staker som var 5 - 10 cm lengre så hadde jeg funnet feilen med en gang. Men fikk tak i renseguffe fra jobb så nå skal det bli åpning igjen. Funker det nå blir jeg en glad gutt. Funker det ikke går leiligheten for en tier.
Jeg har 2 stakefjærer du kan låne av meg... den lengste er på 4,6 meter. Du får kjøpt en på 20 meter på clash olson.
Tips: vær forsiktig med hva som helst av renseguffer..... hos meg gjordet det alt bare værre... det klumpet seg noe helt jæ.... jeg måtte ha spylebil på besøk (det kostet 2000kr)

Klipte til en lengre ledning og lagde en klump i enden med tape. Renseguffa var ikke av den kraftige saken da det rant like dårlig etter en halvtimes virketid. Men staking og helle på mer vann hjalp. Hørtes hvertfall ut som en klump med dritt traff lenger ned. Et skikkelig klask :D Så da er det bare oppvaskmaskinen igjen så er jeg forhåldsvis fornøyd
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by inglar »

StianOppistov wrote:
inglar wrote:fækketiføkk og faens oldemor. Tror jeg har funnet feilen :? Virker som det er ganske så tett nedover i det svarte røret. Helte på en halvliter første gang jeg prøve å helle på vann og staket opp litt. Fant nå ut at hadde jeg heldt på 3dl til og hatt en staker som var 5 - 10 cm lengre så hadde jeg funnet feilen med en gang. Men fikk tak i renseguffe fra jobb så nå skal det bli åpning igjen. Funker det nå blir jeg en glad gutt. Funker det ikke går leiligheten for en tier.
Akkurat som eg hadde mistanke om, men trodde dette var sjekket skikkeligt før man legger ut på forum, renseguffe går fint å bruke, men kjøp gjerne hos rørleggern, den er snillere enn plumbo osv.. og ikke minst bedre..
Her sjekkes ting på hobbybasis :D Og funker ikke det legges det rett ut på forum, fortest mulig hehe. Jobber på Heidenreich så jeg fikk renseguff for plastrør.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by nope-mx5 »

Jif har en fin sort "flaske" med en geleaktig sak man heller i sluk/rør etc, lar virke i 15-30min, så heller man på glovarmt vann.
Det fjerner det meste, og funker meget bra.
Ikke er det fare for at den klumper seg, slik plumbo har en tendens til å gjøre.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
caLitri
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 504
Joined: 05 Oct 2007, 22:56
Location: Lillestrøm
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by caLitri »

nope-mx5 wrote:Jif har en fin sort "flaske" med en geleaktig sak man heller i sluk/rør etc, lar virke i 15-30min, så heller man på glovarmt vann.
Det fjerner det meste, og funker meget bra.
Ikke er det fare for at den klumper seg, slik plumbo har en tendens til å gjøre.

-n
Kan også gå god for denne.
Hadde mye problemer med tette rør i min forrige leilighet.
Da ble denne brukt ofte. den lukter heller ikke i nærheten av det Plumbo gjør.
1999 10th Anniversary 3162/7500
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by uggla »

@luigi...ehm inglar

Når du har fått til dette trenger forumet en takk.

Hva med et bilde av Demselv med bart og selebukse? Evt. med en litt stor fluesopp? :D
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Er det en rørlegger her som har noen gode forslag på det

Post by inglar »

uggla wrote:@luigi...ehm inglar

Når du har fått til dette trenger forumet en takk.

Hva med et bilde av Demselv med bart og selebukse? Evt. med en litt stor fluesopp? :D

Takker aldri for hjelp hehe. Eller var det da dere vil ha TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TAKK FOR HJELPEN :mrgreen:

Fluesoppen er spist opp allerede så blir dårlig med bilder av den :D
Post Reply