Torsdagstur 12.08.2010

Bilder og Video fra treff, medlemsmøter osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Hyper Ado
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 27 Nov 2007, 21:36
Medlemsnummer: 725
Location: Sola, Stavanger
Status: Offline

Re: Torsdagstur 12.08.2010

Post by Hyper Ado »

Ja dette var en Flott tur :)

Ved oppstart hjemmefra var det lette regndråper i lufta men god temperatur, så vi beholdt taket nede i håp om å skremme bort regnet :) ser ut som det virka for været ble over all forventning :)

Her er ett lite knippe av mine bilder:

Oppstart maxi, ikke alle bilene men noen av dem hvertfall:
Image

Etter litt dekksparking og venting på biler ble det bestemt å ta turen til Strand/Tau, så da bar turen opp hanafjellet:
Image

Før vi tok en liten omvei mot ferga via Ims (Skryt til fotografen for bildene under så "vanskelige" forhold med ukjent kamera, bildene viser at vi hvertfall ikke var noen sinker i veien :D):
Image

Image

Image

Så bar det inn på ferja hvor en maktsyk "stuer" klarte å spre bilene på ALLE deler av båten, noen opp på sidedekket noen til høyre og noen til venstre og noen midt i. Dårlig gjort da han på forhånd hadde blitt spurt om å samle bilene da vi var en klubb på tur...

Etter ferja bar det opp i fjellet og over mot kysten på andre sida. Mye flotte småveier med hyggelige folk i møtende biler og mye fin natur:
Image

Image

Så gikk turen opp mot Prekestolhytta og parkeringsplasen der, De som har gått turen opp kjenner seg nok igjen her. (en kan også se Froden som fikk det travelt med å komme seg fra bakerst i køen og fremst for å filme alle bilene på veien inn mot hytta):
Image

Image

Da de skulle ha 80,- pr bil for å stille seg på parkeringsplassen rett ved selve hytta bestemte vi oss for å kjøre derfra igjen :) Jeg stillte meg opp for ett lite skrytebilde og havna selvfølgelig laaaangt etter de andre :P Så når dette bildet var tatt var det full gass etter de andre etterpå, tror kanskje jeg trenger større bremser for de ble rimelig varme og begyndte å fade bort for meg idet jeg tok igjen resten av gjengen.
Dette vel å merke etter MEGET hard kjøring med turtallsperrekiling på flere gir og en kjæreste med ett bredt glis i fjeset og "bremsefoten" godt planta på den imaginære bremsa si :p

Image

Så ble det en litt lengre pause med moreller, kaffe og skryting ved en flott badestrand:

Min bil:

Image

En pen NB

Image

Elanzer's NA

Image

OveN's NA

Image

Peneste NC'en jeg har sett med egne øyne, "Sånnein kan eg kjøba" sa dama.... En flott gjennomført bil

Image

Froden's NB 10'th

Image

NA (vet ikke hvem dette er desverre)

Image

NB, Friskt kjørt av en skikkelig dame :) Hun måtte desverre hjem etter dette stoppet.

Image

"Ny" NC som erstatter deres gamle "lille røde" Etter an annonse på finn solge de like greit forrige bilen til naboen, satser på at vi får med dem også på fremtidige turer :)

Image

Børre's flotte NA

Image

Så bar det ut på veien igjen, Etter dette har jeg ikke flere bilder da vi kjørte over fjellet fra Bjørheimsbygd tilbake til Dalen på en fantastisk grusvei, her lå den ene bilen etter den andre i hærlige sladder rundt svingene på vei opp mot toppen så min "kameradame" hadde nok med å pumpebremse på sin side og le av alle "galningene" på veien :p

Etter denne fine turen var det strake veien hjem igjen til ferja før vi kjørte siste strekket i mørket hjemover og splitta oss opp litt etter litt. (om noen har bilder av bilen min med det blå lyset hadde jeg satt pris på om det ble lagt ut) :)

Takk for en flott tur

H A
Mazda Mx-5 (Miata) 1.6 92 mod. (Produsert i 90)
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
Post Reply