Reflektorer tåler ikke kokende vann...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
mini
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 02 Nov 2003, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Reflektorer tåler ikke kokende vann...

Post by mini »

Ny stolt eier av mx-5, 90 mod importert fra Tyskland. Leste på forumet her hvordan jeg skulle gå fram for å få kjørelys. Så jeg demonterte park/blinklyktene fra bilen . La glasset i kokenede vann for å få tetningen til å slippe og her var det jeg dreit meg ut... Når en får kokende vann på reflektorer blir de hvite. Det fikk jeg bittert erfare idag. Så nå må jeg i allefall bytte en lykt, den andre ble ikke helt ødelagt. (autosol hjalp ikke.)
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

..er du sikker på at du leste kokende vann..? Det stod vel varmt vann, i ovnen på 70-80 grader eller varmluftpistol...

Men send en mail til IL.Motorsport de kan nok skaffe de uten den oransje innmaten.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
mini
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 02 Nov 2003, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by mini »

Dette er klippet ut av forumet, skrevet av Henning Mjøen.

" 2. Tok med lykta for å fjerne det oransje glasset inne i lykta (siden jeg hadde en europeisk utgave). Kokte opp vann og la kanten rundt glasset av lykta i en balje med det kokende vannet. Dette for å få fugen som var brukt rundt glasset til å tette lykta til å mykne. Fugen blir seig av det kokende vannet, og det går lettere å skille glasset fra lykta. Brukte en skrutrekker forsiktig langs hele kanten på lykta til jeg fikk klipsa på glasset til å løsne fra lykta. Fikk mer og mer av glasset til å løsne. Til slutt var det bare å dra glasset fra lykta. "

Hadde jeg visst da, det jeg vet nå, hadde jeg vært mere forsiktig...
Hva vil en sånn tabbe koste meg, sånn cirka??
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Oki :-) Da jeg sjekket kostet de 7-800,- pr stk. (da kan du jo kjøpe uten det oransje inni..)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply