Min kjære grønne NB 2000 modell har begynt og gå ujamnt og fått mye eksostøy. Jeg har levert bilen til Hegre i Sandnes og de antar det er coilen, men uten å være sikre.
Problemet er at ny coil koster 6800 kroner og jeg vil helst være sikker på at det er den som er gåen. Eneste måten å finne ut om coilen er kaputt er å teste med en annen 1,8 L NB coil. Å skru ut en coil er fort gjordt.
Så hvis noen har en NB 1,8 L og har mulighet til å stille opp så snart som mulig så vil jeg være kjempeglad og spandere ei flaske brennevin eller noe slikt.
Ring meg på 41 41 22 15 hvis du kan hjelpe
Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
Moderators: Mike, Styremedlemmer
- TrondG
- 0 RPM
- Posts: 19
- Joined: 12 Jan 2009, 12:25
- Medlemsnummer: 779
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
It's better to burn out than to rust!
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779
Re: Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
Om coilen er dårlig, så kjøper du den iallefall ikke hos Mazda i Norge
Litt merkelig at eksoslyden skal bli høyere om coilen er dårlig kanskje?
-n
Litt merkelig at eksoslyden skal bli høyere om coilen er dårlig kanskje?
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
kan kanskje være luftmasse måleren som leser feil? Dette kan vel føre til litt feil blanding, dermed mere eksos.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- TrondG
- 0 RPM
- Posts: 19
- Joined: 12 Jan 2009, 12:25
- Medlemsnummer: 779
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
Kanskje litt dårlig forklaring fra meg.nope-mx5 wrote:Om coilen er dårlig, så kjøper du den iallefall ikke hos Mazda i Norge
Litt merkelig at eksoslyden skal bli høyere om coilen er dårlig kanskje?
-n
Bilen gikk helt fint kvelden før. Dagen etter så fjusket den når jeg skulle starte og det bråket forferderlig, som frieksos. I tillegg så luktet det litt svidd.
Men Mazda har sett på eksosanlegget og det skal være bra.
Jeg tror at når bilen sviver på 2-3 sylindere så blir heller ikke eksosen som den skal. Men jeg har ikke lyst til å slenge ut 7000 kroner uten å vite sikkert hva som er problemet.
It's better to burn out than to rust!
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- TrondG
- 0 RPM
- Posts: 19
- Joined: 12 Jan 2009, 12:25
- Medlemsnummer: 779
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Nødrop angående NB 1,8 L med coil problem
Kort oppsummering til slutt: Jeg var ikke helt sikker på at det var coil'en som var problemet og avtalte derfor med Hegre Auto at de bestilte coilen. Hvis ikke feilen lå der så skulle jeg ikke betale den.
Hegre monterte ny coil og bilen går nå like fint som tidligere.
Men det ble dyrt..
Hegre monterte ny coil og bilen går nå like fint som tidligere.
Men det ble dyrt..
It's better to burn out than to rust!
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779
Mazda MX-5 1,8l 2000 Emerald mica
Medlem nr 779