Hva om klubben arrangerer banekjøring?

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 248
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Oslo
Status: Offline

Hva om klubben arrangerer banekjøring?

Post by Daniel »

Hei!

Jeg vet det har vært diskutert her også før om klubben kan arrangere egen banekjøring for mx5/miata.
Tror mange ville møtt opp og det er dessuten mye morsommere å race når man vet at motstanderene har samme bil og samme utgangspunkt (med enkelte avvik). Jeg foreslår Rudskogen Motorsenter på en hverdagskveld (1700-2100?). Er noen ildsjeler som ønsker å melde seg til å sette i gang med å prøve å få til dette...(personlig er det mye som skjer framover, men jeg kan nok bidra noe)? Eller er det ting som gjør dette vanskelig å gjennomføre....pris...krav fra baneeierne????
Hvis det er usikkert med oppmøte går det jo ann å kjøre forhåndspåmelding for å se hvor mange som virkelig blir med? Anternativer til Rudskogen er jo også aktuellt. Hva med rent mx5/miata dragrace på stripa på Gardermoen? Skullle ikke selve klubben være interessert til å ha noe slikt, kan vi lage en egen divisjon av den,..... hva med MX-5/Miata Sport Club of Norway, eller MX-5/Miata Race Club of Norway??

Hilsen DANIEL
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Hva om klubben arrangerer banekjøring?

Post by Vidar »

Jeg er interessert i å bli med. Går på samme når det blir arrangert, bare jeg har fri :)
Å leie en bane koster en del penger og krever bla at du skal ha amulanse til stede.
Et rimeligere alternativ, er å kjøre en og en på banen og kjøre på tid. Da slipper vi ambulanse.
Skulle vi dra på en bane så bør vi bruke klubbens navn/logo..
Daniel wrote:Hei!
Jeg vet det har vært diskutert her også før om klubben kan arrangere egen banekjøring for mx5/miata.
Tror mange ville møtt opp og det er dessuten mye morsommere å race når man vet at motstanderene har samme bil og samme utgangspunkt (med enkelte avvik). Jeg foreslår Rudskogen Motorsenter på en hverdagskveld (1700-2100?). Er noen ildsjeler som ønsker å melde seg til å sette i gang med å prøve å få til dette...(personlig er det mye som skjer framover, men jeg kan nok bidra noe)? Eller er det ting som gjør dette vanskelig å gjennomføre....pris...krav fra baneeierne????
Hvis det er usikkert med oppmøte går det jo ann å kjøre forhåndspåmelding for å se hvor mange som virkelig blir med? Anternativer til Rudskogen er jo også aktuellt. Hva med rent mx5/miata dragrace på stripa på Gardermoen? Skullle ikke selve klubben være interessert til å ha noe slikt, kan vi lage en egen divisjon av den,..... hva med MX-5/Miata Sport Club of Norway, eller MX-5/Miata Race Club of Norway??
Hilsen DANIEL
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

kjøre en og en er kjipt :D


hva med å bare hive seg på NSk treffa og andre allerede ferdig planlagte treff ?

koster endel kroner å leie rudskogen feks og er endel organisering...

vi får time det litt på de andre treffa, så kjører vi egne "heat" med mx5/miata samla.
bare å stille seg i køen likt det :D
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Har ikke be-4-you planer om noe slikt ?
HF-mx5T wrote:kjøre en og en er kjipt :D
hva med å bare hive seg på NSk treffa og andre allerede ferdig planlagte treff ?
koster endel kroner å leie rudskogen feks og er endel organisering...
vi får time det litt på de andre treffa, så kjører vi egne "heat" med mx5/miata samla.
bare å stille seg i køen likt det :D
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg hørte med Cartman på bilforumet.net som jobber på Rudskogen for ca. priser:

kveld (17-21) 10.000,-
Hverdag (08-16) 20.000,-
Lørdag (09-18) 22.000,-
Søndag (13-18) 21.000,-

Regler og forpliktelser:
- det ikke tillatt å kjøre med prøveskilt eller uten skilt.
- Støygrensen på 100 dB
- Det må være en person som er ansvarlig for kjøringen som har erfaring fra racing/banekjøring osv...

Han nevnte ikke noe om at ambulanse må være til stedet og jeg har heller ikke sett noe ambulanse på de kjøringene jeg har kjørt på (NSK, bilmekaniker.no mm.)

Hvis man tar det billigste alternativet for kveldskjøring må vi ha 20 biler som betaler 500,- hver eller 34 biler som betaler 300,-
Mulig man må betale for en erfaren "løpsleder" også hvis ikke dette finnes i klubben + uforutsette utgifter som skade på bane/autovern.

Min mening:
Hvis man mot formodning skulle klare å skrape sammen 20 MX-5/Miata på østlandet som tar turen til rudskogen for 4 timer kjøring
en kvled så er 500,- fortsatt litt drøy pris.
At 34 biler har planer om å kjøre har jeg liten tro på når man ser oppmøtet på andre biltreff.

Jeg støtter HF-mx5T sitt forslag om å hive oss med på noen av de eksisterende treffene i stedet.
NSK, bilmekaniker.no, Ford-treffet(!), B4U har alle åpent for alle biler.
Man slipper også økonomiske bekymringer, orging av flaggvakter/baneleder/pølseselgere og man får gleden av å kjøre i fra andre biler enn MX-5.
Å orge et møte/treff på rudskogen er jo genialt. God plass i depoet for et Mazdahjørne og god tid til å ta en prat i mellom slagene på banen.
På siste NSK-treffet var det jo allerede 6 MX-5 hvorav 5 kjørte. Med litt orging blir det flere.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

vil da benytte muligheten for å nevne at norsk sportsvogn klubb har rudskogen en hel søndag i august.. flott treff. mye annet morro å se på, avslappa atmosfære. for det meste voksne folk som kjører, og er litt redd for utstyret sitt.. lite sierra/240 rånere som skal sladde ihjel bilen sin....


hadde ikke vært en ide å prøve å få flest mulig mx5er til å komme på det treffet feks da ? er jo helg og greier og..
User avatar
morten-99
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 202
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by morten-99 »

Vet du noe om når i August det treffef på rudskogen er?
helt klart mest innterresant å kjøre sammen med folk som er litt "redd" for bilene sine og ikke bare innterresert i å svi mest mulig gummi.
Vet det har vært snakket en del om på treffene i oslodistriktet, så det er sikkert mulig å få med en del biler hvis det planlegges litt i forkant.
så sant jeg har fri stiller jeg opp.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Allerede neste onsdag 23/7 (1700-2100) er det kjøring på Rudskogen i regi av http://www.bilmekaniker.no
Noen som har tenkt seg til Rudskogen denne ettermiddagen?

Treffet til sportsvognklubben som HF-MX5T refererer til er etter hva jeg kan se av terminlisten til sportsvognklubben søndag den 8. august. Dette er jo litt frem i tid, så her bør det være mulig for flere og sette av tid til å delta.
http://www.sportsvogn.no/terminliste.htm
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

ikke bare er det litt frem i tid, men er også på en helg,så flest mulig kan komme...


jeg regner med å kjøre neste onsdag, bilen funker såpass greit på gardermoen når jeg testa der så tar sjansen....
ikke sikkert jeg har full trykk ennå, men skal nå få luska meg sakte rundt banen
User avatar
morten-99
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 202
Joined: 08 Nov 2003, 01:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by morten-99 »

8. august høres jo ut som en glimrende dag, folket begynner vel å komme tilbake fra ferie også på den tiden.
jeg har desverre ikke mulighet førskommende onsdag, men er med den 8. august.
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

AJF wrote:Allerede neste onsdag 23/7 (1700-2100) er det kjøring på Rudskogen i regi av http://www.bilmekaniker.no
Noen som har tenkt seg til Rudskogen denne ettermiddagen?

Treffet til sportsvognklubben som HF-MX5T refererer til er etter hva jeg kan se av terminlisten til sportsvognklubben søndag den 8. august. Dette er jo litt frem i tid, så her bør det være mulig for flere og sette av tid til å delta.
http://www.sportsvogn.no/terminliste.htm
23.07 er vel på en fredag, ikke onsdag...
Mulig jeg blir med kanskje den 8 august da... :mrgreen:
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

HansBRG98 wrote:
AJF wrote:Allerede neste onsdag 23/7 (1700-2100) er det kjøring på Rudskogen i regi av http://www.bilmekaniker.no
Noen som har tenkt seg til Rudskogen denne ettermiddagen?

Treffet til sportsvognklubben som HF-MX5T refererer til er etter hva jeg kan se av terminlisten til sportsvognklubben søndag den 8. august. Dette er jo litt frem i tid, så her bør det være mulig for flere og sette av tid til å delta.
http://www.sportsvogn.no/terminliste.htm
23.07 er vel på en fredag, ikke onsdag...
Mulig jeg blir med kanskje den 8 august da... :mrgreen:
Stemmer det :oops: , blinsa vist litt på kalenderen.
Egentlig ganske dumt det der, jeg reiser på ferie lørdagen i den uka, så da spøker det for om jeg får tid til å reise til Rudskogen dagen før.
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Jeg er -ja-til-alt-, men har tenkt å gjøre et seriøst forsøk på å selge bilen min i sommer/høst. Vil ikke slite mer en nødvendig på den. Så da blir det at jeg stiller som tilskuer i tilfelle. Selv om det hadde vært gøy å se hva en urørt 90hk klarer.
Banekjøring frister mer og mer! Særlig etter noen runder på Nurburgring med en 911 for et par uker siden :)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

bare en uke til neste treff på rudskogen folkens(fredag 23).. jeg stiller med min bil, så lenge det ikke snør eller motorn har dødd.....

skal kjøre...

*stygge abstinenser*


noen andre fra østlandsområdet som vurderer å komme ? regner nesten med at silverboy er på plass. :D


vi kommer med mx5 turbo, corolla AE86 gruppe a bil, og kanskje en lotus elise .
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

jeg er på plass jeg vettu :) bare gi bilen en real service etter tidenes banetreff :) :) savnet flere miata'r der..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Post Reply