Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Kun firma kan lage nye tråder her, og det skal kun være MX-5 relatert!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Ny nettadresse

Post by donflaem »

Vi har nå fått nettadressen WWW.DATASPRUT.NO Morsom adresse og absolut et godt navn.
Vi har også www.adaptronic som peker på samme stedet.

Det har vært relativt rolig fra mx5 folket i norge rundt datasprut.
Vi håper dette tar seg opp og ser frem til å levere datasprut til gromme prosjekter.
Adaptronic skal nå i November være med på sema show i Las vegas. Der skal adaptronic stå sammen med Boundry ebginering som er usa's største leverandør av Adaptronic sprut.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by arildh »

Tja. Jeg kjører da adaptronic på MX5
Fornøyd bortsett fra at delgass fra idle er vanskelig og tune. Håper Wari kommer med skikkelig gauge display mode og at det kommer en skikkelig løsning på delgass problemet.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by donflaem »

Hei.

Jeg vet ikke hvordan firmware du kjører i sprutet ditt og hvordan sprutet er satt opp med tanke på fueltabeller, map predication osv men har vell aldri hørt om at dette er et problem.
Sprutet benytter jeo last vs turtall til å bestemme blandingsforholdet samt at det har i tilleg map predication for å sikre raskere respons.

Anbefaller alle å oppgradere til siste firmware. det har skjedd veldig mye på den siden siste året.
Er bilen mappet på rulle i Norge eller er det et ferdig map du kjører. Har selv sammen sprutet på min bil samt at jeg har sittet på og snakket med mange kunder som alle er strålende fornøyd.
Det problemet du snakker om høres ut som dårlig mapping på lav og mellomregistret.
Hvis du sender meg mappet ditt på mail kristian@importtech.no så kan jeg se igjennom.

Mvh Kristian
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by arildh »

Det var ikke meningen å snakke ufint om produktet her. Jeg byttet jo fra et annet sprut til dette og er veldig fornøyd! Bra pris, kraftig og utrolig mange muligheter. Liker spesielt a man leser WB02 data serielt med LC-1 og mange muligheter med input og outputs for custom ting og hyppige oppdateringer på software/firmware.

Jeg er på fw 7.0 men har oppgradert løpende fra 3.0 Har prøvd map predict flere ganger men ender med å sette tilbake til vanlig map,tps enrich etc. etter utallige timer forran PC'n med dårligere resultat enn map,tps enrich + accel. Mange variable som spiller inn som 1000cc dyser, turbo oppsett og type motor så det kan jo være litt mer vrient på mitt oppsett enn andre biler.
Det er en del snakk om det på Miataturbo.net og noen poster på adaptronic forumet:
http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=39223
http://www.miataturbo.net/showthread.php?t=34294
http://adaptronic.com.au/forum/index.php?topic=883.0
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Lassi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 18 Apr 2009, 23:58
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by Lassi »

Du har en potensiell kunde her med en gang det kommer en ny og skikkelig løsning på den "plug&play" adapterkretsen/kabelmatten til mx-5.
05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by donflaem »

Hei.

Pnp ledningsnettet kommer ikke til å bli endret har jeg fått beskjed om. At noen mener det er negativt at den orginale hjernen blir sittende igjen kan være greit.
Fordelen med å beholde den er at alle orginale funksjoner som lamper, dashbord osv blir oppretholdt.

Vi kan absolut anbefalle denne løsningen med datasprut. Vi har også full suport på alle våre produkter så instalasjonen skal være problemfri.

Vi har også mye universale tuningdeler på lager. sjekk ut vår nettbutikk for fult utvalg.
Alle medlemmer på mx-5/miata klubben får 15 % på tuningprodukter.

Vi får også inn mange nyheter framover så hold øynene åpne.
Lassi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 18 Apr 2009, 23:58
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by Lassi »

Er ikke det å kjøre semi-parallelt med oem computer som er problemet mitt. Det er selve kretskortet på bildet jeg ikke gidder å ha slengende i bilen min. I 2010 forventer jeg høyere byggekvalitet på elektronikk enn dette... (bildet stjålet av medlem her :roll: )
Nevnte det for Travis hos boundary, men fikk aldri noe svar så intil videre sitter jeg på det berømte gjerdet angående hvilket datasprut jeg går for...
Image
05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by donflaem »

Da har jeg gode nyheter til alle mx-5 folk.
Adaptronic kommer med nye pnp sprut.disse blir en direkte erstatter for orginale hjernen men i noen tilfeller blir det som før at den orginale hjernen må stå for å opprettholde noen funksjoner. Bilde under viser sprutet til nissan 200sx.
De nye sprutene støtter:
Mazda MX5/Miata NA6
Mazda MX5/Miata NA8
Mazda MX5/Miata NBA
Mazda MX5/Miata NBB
Mazda MX5/Miata NBB SE (factory turbo)
Mazda RX8 2003-2008s
Nissan S13 180SX/Silvia (Redtop SR20DET)
Nissan S13 Type X 180SX/Silvia (Blacktop SR20DET)
Nissan S14 200SX/240SX/Silvia (SR20DET)
Nissan S14a 200SX/240SX/Silvia (SR20DET)
Nissan S15 200SX/240SX/Silvia (SR20DET)
Nissan R32 Skyline (RB25DET or RB26DETT)
Nissan R33 Skyline (RB25DET or RB26DETT)
Nissan Z32 Fairlady/300ZX (VG30DETT)

Prisene blir omtrent som dem er idag men er ikke endelig fastsatt enda.
Disse blir tilgjengelig i februar/mars 2011.
Image

Av denne grunn så kjører vi nå tilbud på de gamle ledningsnettene.
Pris 8000kr med hjerne, ledningsnett og mapsensor. Da er det plugg and play med oppstartsmap.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by arildh »

Er det noen endring på selve ECU her ? Kraftigere hardware ? Høyere oppløsning på map etc ? Eller er det bare at de har en større box med plass til adapter kortet i tillegg ?
Typisk at nye ting kommer når jeg kjøpte 420c i august...
Fant ikke noe info på sidene deres.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by donflaem »

Dette er et helt nytt sprut som er en videre utvikling av E420c. Den har større prosesor, mere minne, usb tilkobling osv.
Det vil komme info på vår nettside innen kort tid.
Det kommer også en ny universal ecu. Den blir spekket på samme måte.

Anbefaller alle å vurdere vårt tilbud på de gamle. Ved rask avgjørelse kan det hende vi kan slå av prisen enda mere.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by AJF »

arildh wrote:Er det noen endring på selve ECU her ? Kraftigere hardware ? Høyere oppløsning på map etc ? Eller er det bare at de har en større box med plass til adapter kortet i tillegg ?
Typisk at nye ting kommer når jeg kjøpte 420c i august...
Fant ikke noe info på sidene deres.
He he.. du har ihverfall fått montert å kjørt med din 420c, jeg fikk 420c levert i slutten av april, men har ennå ikke fått montert det i bilen, blir sannsynligvis ikke gjort før utpå vinteren en gang for min del, dobbelt ergelig at det nå kommer en nyere variant (jada, jeg har en rekke gode unnskyldninger på hvorfor jeg ikke har fått montert sprutet).
User avatar
donflaem
0 RPM
0 RPM
Posts: 24
Joined: 13 Nov 2003, 01:00
Status: Offline

Re: Norsk forhandler av Adaptronic datasprut,pnp til mx5

Post by donflaem »

Adaptronic er nå ferdig med de nye plugg in sprutene. Prisen på disse varierer mellom 10490 og 11490. De har blitt dyrer en de var tidligere men også en del bedre og ikke minst mere proffesionell innpakning. Det er nå ikke noe løst tilkoblingskort men alt i samme boks.
De har nå lansert en youtube video.
http://www.youtube.com/watch?v=fK-QAkMMr9c
Post Reply