Test 2010 mx-5

Bilder og Video fra treff, medlemsmøter osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
perri
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 393
Joined: 16 Aug 2009, 14:18
Medlemsnummer: 858
Location: OSLO
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by perri »

2re wrote:Suboptimal vinkel, men denne får meg til å tenke på en gullfisk :(
Image
Det der er jo NEMO det, helt sant..
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Kolbotn »

ja, skikkelig nemo!
Adrian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 452
Joined: 13 Sep 2009, 00:50
Location: Nord for Bergen
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Adrian »

Synes mx5 designet har gått helt galt på nc, og 2010 modellen får aldri lov til å parkere utenfor huset mitt. na er en flott bil, og snart(om ikke allerede) en klassiker. Har også sansen for de litt mer svulstige linjene på nb, derfor jeg har valgt denne selv. Synes Mazda burde være mye mer forsiktig med endringer på designet på mx5 enn de er. Heller gjøre som Porsche, og ta det litt pent og rolig på tegnebrettet. Beholde særpreget for en hver pris.. Du er aldri i tvil om det nettopp var en 911 du så passere. Burde være sånn med mx5 også. Mazda designerne burde tatt en grundig studie av NA, og finne røttene igjen...
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by knekten »

En NC får aldri parkere foran huset ditt ? Så om du kjenner noen som har en bil DU ikke liker, så må de parkere ett annet sted ? :shock: Dummeste jeg har hørt..
Hilsen Knekten
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Kjakan »

Moonlight wrote:Synes Mazda burde være mye mer forsiktig med endringer på designet på mx5 enn de er. Heller gjøre som Porsche, og ta det litt pent og rolig på tegnebrettet. Beholde særpreget for en hver pris.. Du er aldri i tvil om det nettopp var en 911 du så passere. Burde være sånn med mx5 også. Mazda designerne burde tatt en grundig studie av NA, og finne røttene igjen...
Er enig med deg her.
Porsche gikk ganske radikalt vekk fra 911-formspråket med 996 i 1997, men selvom salget gikk bedre enn noensinne tok de konsekvensene av klagingen fra entusiastene, og gikk tilbake mot 993-designet med 997 i 2004. Som du sier, selv bestemora di kjenner igjen en 911.
Mazda skal ha for at de har frisket opp designet på personbilene sine KRAFTIG de siste 5-7 årene i forhold til hvor miserable bilene så ut på 80- og 90-tallet. Både Mazda 3 og 6 ser ganske friske og ungdommelige ut. Mazda følger egentlig bare dagens mote, der alt blir høyere, bredere, lengere og svulstigere. Det gjelder både bil og kroppsidealer...
Personlig synes jeg NA på mange måter er et designideal, fordi den fulgte en udødelig oppskrift fra de engelske sportsbilene.
Liten, nett og oversiklig burde en sportsbil være, men NC eser ut som en bolledeig.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Pelle »

Som nc eier må jeg vel ta litt til motmæle.
Med nc modellen signaliserte man at man ville tilbake til det opprinnelige, den ligner mye mer på na enn nben gjør.
Størrelsesmessig er det ikke store forskjellen på na og nc, 13 cm lenger og 4,5 cm bredere :wink:
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Adrian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 452
Joined: 13 Sep 2009, 00:50
Location: Nord for Bergen
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Adrian »

At nc er uønsket på tunet var satt litt på spissen, og ment litt spøkefullt, i alle fall i mitt hode.. :wink: Når jeg leser innlegget mitt igjen ser jeg at det lett kan oppfattes negativt, og beklager derfor det jeg sa. :oops:

NC er for all del et mesterverk av en bil. Mazda har mange moderne og flotte biler i sitt utvalg, synes bare de har endret litt for mye på en gang når det gjelder mx5, som tross alt fortjener et tidløst design. Når jeg viser kompisene mine bilder av NA, og sier at denne bilen er 20 år gammel, så blir jeg ikke trodd sånn med en gang. Jeg er litt nostalgiker, og når Mazda endrer så mye på den nye mx5 blir jeg litt redd for at man mister ånden og særpreget som denne bilen alltid har hatt.
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Pelle »

Aner padling med årer størrelse 45 her :D
Nei du, jeg blir ingenlunde fornermet, og jeg er er enig når det gjelder NA.
Synes den blir finere og finere (med rette grep)
God JUL :D
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Kjakan »

Moonlight wrote:At nc er uønsket på tunet var satt litt på spissen, og ment litt spøkefullt, i alle fall i mitt hode.. :wink: Når jeg leser innlegget mitt igjen ser jeg at det lett kan oppfattes negativt, og beklager derfor det jeg sa. :oops:
Du beklager at du ytret din mening, og at person fra Drammen ikke likte det?
Er ikke mye grep i deg i såfall...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Pelle »

Kjakan wrote:
Moonlight wrote:At nc er uønsket på tunet var satt litt på spissen, og ment litt spøkefullt, i alle fall i mitt hode.. :wink: Når jeg leser innlegget mitt igjen ser jeg at det lett kan oppfattes negativt, og beklager derfor det jeg sa. :oops:
Du beklager at du ytret din mening, og at person fra Drammen ikke likte det?
Er ikke mye grep i deg i såfall...
Vil ha meg frabedt å bli kallt drammenser :lol:
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by LoKi »

Var nok Knekten har sikta til, han bor jo i veikrysset der borti vest ;)

NC er litt for oppblåst for min smak, men smaken er som baken. Blir bare en subjektiv diskusjon uansett, og det er rimelig bortkasta.
Har ingen problemer med å forstå de som kjøper bilen, for den er fortsatt lekker, selv om den ikke treffer mine smaksløker :)
Skulle jeg brukt 300+ på en roadster, så hadde jeg valgt NC uten tvil.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Pelle »

Si hva du vil om nc, men en pent brukt koster ikke mer enn andre betaler for en nb hero :shock:
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by knekten »

Den dagen jeg må selge NC'n pga kjøp av familiebil, DA blir det en NA uten tvil.. Da blir det nok en til rundt 40 k som far kan kose seg med på fine sommerdager :D .. NB har jeg aldri likt noe særlig, men ALLE med mx er velkommen hos meg.. :wink:
Hilsen Knekten
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by knekten »

Kjakan wrote:
Moonlight wrote:At nc er uønsket på tunet var satt litt på spissen, og ment litt spøkefullt, i alle fall i mitt hode.. :wink: Når jeg leser innlegget mitt igjen ser jeg at det lett kan oppfattes negativt, og beklager derfor det jeg sa. :oops:
Du beklager at du ytret din mening, og at person fra Drammen ikke likte det?
Er ikke mye grep i deg i såfall...
Men Kjakan da!! Er det ikke sånn at når noen fra Drammen sier no, så blir det sånn ?? :lol: :lol:
Hilsen Knekten
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Test 2010 mx-5

Post by Miatapowers »

Eg liker både na,nb og nc med rette mods, originalt vil eg ikke ha,, feks en nc med rette hjul må jo alle like,. :D hva som er den råeste? er nok nc for den kan man ha enda større hjul og feil offsett på.. Drømmen er nok en lottogevinst og en nc med feite bbs rims og cosworth supercharger..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply