Frame rails fra Performance 5

Dersom du skal handle fra en utenlandsk leverandør, gi en lyd her så er det kansje noen andre som er med og deler frakten :)

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Frame rails fra Performance 5

Post by inglar »

Kanskje litt Ot etterhvert her men. Litt surfing ga meg dette:

I disse bildene ser det ikke ut til at de vil være så mye i veien. Søkte da etter Hard dog Bolt-in door bars.

Image
Image
Image

Klipper også ut noen kommentarer fra de som har slike montert:

And now you finally get to hear from someone who actually has them in an NA...
I have no problem getting in and out... Actually it makes it easier... (put your hand on it)
Getting your foot over it is not an issue... at least for me or my wife.
Body stiffness is huge... better than the butterfly? hard to say... but when jacking up the car it's noticeably stiffer than my stock 93
Oh and easily fits with stock, Axispower and Cobra Monaco seats... they do touch the door panels...

HTH
BID


I have them installed with Sparco roadster seats monted very low without sliders and they fit. They crush the map pockets on my 94/95 door pads (the ones that don’t have elbow rests. As far as getting in and out you do have to lift your foot a little higher to swing your legs in and out but I find getting in and out to be an improvement because there is now something to grab onto to push yourself up from such a low car. There really not a nuisance at all. As far as the change in chassis stiffness, in the cars I’ve tried back to back I felt there was many times more improvement with the door bars than there was with an FM butterfly brace.

Bob
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Frame rails fra Performance 5

Post by knekten »

Kan detta være nødvendig for noen som kanskje bruker bilen 99 prosent til vanlig bruk ? Stygt som juling er de også.. :evil:
Hilsen Knekten
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Frame rails fra Performance 5

Post by inglar »

knekten wrote:Kan detta være nødvendig for noen som kanskje bruker bilen 99 prosent til vanlig bruk ? Stygt som juling er de også.. :evil:
Vel, hva gjør man ikke for å skvise ut tiendeler på autoslalom. Er en ond sirkel det der :D
får heller sende bilen til søstern for en runde med rosemaling e.l. så blir det penere :lol:
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Frame rails fra Performance 5

Post by AJF »

Hauk wrote:
nope-mx5 wrote:Har sjekket litt mer, og ser ut som man får mer igjen for å montere door-bars.
Vurderer å gå den veien før evt. frame rails.

-n
Men fan, ombestemmer du deg etter å ha trommet sammen til fellesbestilling? Kjøp begge deler da - vi snakker om 1300 spenn for framerailsene ferdig på døra.
Jeg kan overta plassen som 1 av 4 på en fellesbestilling av framerails om noen andre orger selve bestillingen (ja, jeg er lat :mrgreen: )..

btw jeg synes de door barsene gir bilen et litt kult look, ser noen hakk mer aggresivt ut når en titter ned i kupen, at de også stiver opp noe er jeg sikker på, samt litt ekstra sikkerhet ved en eventuell kollisjon.
TraZan
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 07 Nov 2005, 01:00
Location: OSLO
Status: Offline

Re: Frame rails fra Performance 5

Post by TraZan »

AJF wrote:
Hauk wrote:
nope-mx5 wrote:Har sjekket litt mer, og ser ut som man får mer igjen for å montere door-bars.
Vurderer å gå den veien før evt. frame rails.

-n
Men fan, ombestemmer du deg etter å ha trommet sammen til fellesbestilling? Kjøp begge deler da - vi snakker om 1300 spenn for framerailsene ferdig på døra.
Jeg kan overta plassen som 1 av 4 på en fellesbestilling av framerails om noen andre orger selve bestillingen (ja, jeg er lat :mrgreen: )..

btw jeg synes de door barsene gir bilen et litt kult look, ser noen hakk mer aggresivt ut når en titter ned i kupen, at de også stiver opp noe er jeg sikker på, samt litt ekstra sikkerhet ved en eventuell kollisjon.
Kan vel kaskje fungere bedre på Gardemoen også, men det tenkte du vel ikke på.
1990 Miata 1,6
Post Reply