Page 1 of 1

Hegre vs. Kverneland

Posted: 27 Sep 2009, 21:38
by Morphinytry
Hadde nå i sommer innbrudd i bilen :(
Skåret opp tak og brutt opp det meste av oppbevaringsrom inni kupeen.

Men her skulle jeg da endelig få bruk for denne fantastiske tingen som heter FORSIKRING.
Gjensidige var chill de og jeg ble sendt videre til NAF for kontroll av tinga før de skulle sende meg videre til Hegre, som var de som skulle fikse godbilen.

8 uker tok det dem å få tak i ny kalesje, noe jeg synes var i drøyeste laget.
Nå på fredag fikk jeg bilen tilbake, og var heller noe skuffet :S
Airbag-lyset blinker(noe det ikke har gjort før)
Hanskerommet er ELENDIG limt sammen og er skjev som f**n og må slås inn på plass, men detter ned i fartsdumper.
Kalesjen er så stram at jeg får ikke "opp" taket ettersom festene ikke løser seg helt ut. Inni kalesjen, rett oppfor hodet er det jo en "innerkalesje" som er så slakk at jeg sitter med hodet i det.

Er dette virkelig slikt det skal være????? Noen andre som har erfaringer som tilsier at Kverneland kanskje er bedre? Eller er jeg bare max uheldig??? Er bare greit pissed off nå. Vurderer sterkt en tlf. til en avis eller noe hvis de ikke fikser fort.

Posted: 27 Sep 2009, 21:46
by nope-mx5
Ta med tilbake og krev utbedring.

Er ting ødelagt og det er forsikringssak, så skal alt byttes med fabrikksnye deler.

er Hegre en Mazdaforhandler evt. godkjent Mazda verksted?
Om jeg må fikse bilen min på forsikring, så krever jeg merkeverksted.

-n

Posted: 27 Sep 2009, 21:53
by Vidar
Spør etter Ivar. Medlem av klubben.

Posted: 27 Sep 2009, 22:33
by glaibilenmin
det at cabben e stram er rimelig normalt på nye cabber..
går seg til etter ei stund... alt det andre e klagesaker!!!!

Posted: 27 Sep 2009, 23:19
by biXen
Nå vet jeg ikke helt hva du har gjort og ikke for det sier du lite om, men det å klage på internett eller til en avis på noen fører ikke til en dritt. Har du snakket med dem og sagt du ikke er fornøyd, hva har de da sagt? Hvis ikke, hva gnåler du her for ;)

Kundebehandler der har også MX-5, og jeg synes de er meget greie. Caben er vel også justerbare på de festene i taket, det har jeg justert selv da mine var slakke en gang. Resten må du klage på.

Jeg har hørt masse negativt om Kverneland, mer enn Hegre, men det varierer nok fra person til person. Men uansett hvor du går så må jo servicen du får når du klager være av vesentlig natur, så lenge du gjør det på riktig måte, og ikke bare sitter og hisser deg opp som et lemen, som det virker som du gjør nå, selv om jeg forstår frustrasjonen, alltid kjipt når ting ikke er i orden.

Posted: 28 Sep 2009, 07:40
by Morphinytry
Irritasjonen har komt med tiden. Da jeg har vært innom opptil flere ganger for å få utbedret ting. Så jeg sitter ikke bare her og er irritert, men jeg får bare komme meg ut til dem for n'te gang.

Kalesjen er jo så stram at det er en glipe etter frontruta, vann kommer inn når jeg kjører. Men får la det gå og håpe på det beste.

De folka inne på Hegre har jeg bare positive erfaringer med, men verkstedet derimot.

Posted: 28 Sep 2009, 15:03
by S.F
Jeg har ikke så veldig mye bra å si om verkstedet til hegre, aldri hatt bilen inne der uten at det har vært noe form for tull.

Posted: 30 Sep 2009, 12:07
by toroh
Hei,

Synd å høre at du er har hatt plunder og heft med disse reparasjonene og ikke er fornøyd. Anbefaler at du tar en god prat med de på kundemottaket til Hegre om dette (ref. Tor).

Mine erfaringer med Hegre er at de alltid har gitt meg god service og fikset opp dersom det har vært noe. I tillegg så er Hegre uten tvil den forhandleren/verkstedet i Rogaland som har den beste kompetansen på Mazda.

Lykke til!

Posted: 30 Sep 2009, 13:21
by HansT
Morphinytry wrote:Kalesjen er jo så stram at det er en glipe etter frontruta, vann kommer inn når jeg kjører. Men får la det gå og håpe på det beste.
Det er normalt at en kalesje er litt stram og vanskelig å klemme fast når den er ny, men det skal IKKE være en glipe etter frontruten og lekke vann inn.. Da har du ikke fått festet festeklemmene på hver side skikkelig. Det er også justeringsmuligheter på klemmene.

Hvis dette går på forsikringen skal du selvsagt ha nytt hanskerom og ikke få limt det gamle.

Hvis en følger bruksanvisningen mange leverandører leverer med cab-taket vil det innertaket henge litt slakt ned. Når jeg byttet tak på min, og fulgte bruksanvisningen punktlig skjedde det samme. Jeg måtte legge innertaket på en litt annen måte på bøylene for at de ikke skulle henge ned i hodet på meg. Jeg kan derfor godt forstå at mekanikerene som gjorde jobben hos Hegre heller ikke fikk dette til, fordi de har mest sannsynlig fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke.

Uansett, det meste du nevner her er jo noe du bør ta opp med Hegre, og jeg er ganske sikker på at de rydder opp. Selvsagt beklagelig med den lange ventetiden på ny kalesje og at du nå må inn igjen med bilen, så jeg forstår jo din frustrasjon, men Hegre pleier å være ryddige og ordentlige synes nå jeg.

Posted: 30 Sep 2009, 16:54
by Borre
Jeg har også god erfaring med at de fikser ting som ikke er som de skal når bilen har vært hos dem. Aldri diskusjoner. Kjipt at det tar litt tid, likevel.

Posted: 02 Oct 2009, 09:59
by Arietis
Hi

I have never put the car in either But
I have been sourcing parts and ended up buying from Kvernelan and the service was good and the after service even better because there was a problem with one of the parts and they were very helpfull.


Jeg har aldri satt bilen i enten Men
Jeg har vært kilde deler og endte opp med å kjøpe fra Kvernelan og servicen var god, og etter tjenesten enda bedre, fordi det var et problem med en av delene og de var svært nyttig.