Page 14 of 17

Lite Jubileum...

Posted: 11 Mar 2012, 11:51
by Agility
Hadde et aldri så lite jubileum her på fredag...
196000 miles...
Image
Hyggelig blodtrykk med tanke på alderen, maskineriet eller instrumenter har aldri vært spretta opp for kirurgiske inngrep... :wink:

Jubileumet ble feiret med en snartur innom turtalssperra... (på et dertil egnet sted)
Etterpå var det kaffe...
Image

Re: Mazdarati'n...

Posted: 15 Mar 2012, 20:56
by uggla
Prima!
Sånn skal det feires.

Mags

Perfekt garasje ?!?

Posted: 19 Mar 2012, 07:34
by Agility
Var en tur innom boligmessa på Hellerud i går, og der fant jeg den perfekte Miata-garasjen... :mrgreen:
Image
Må jo være steike bra for de som har lite vertikal plass på tomta.... :roll:

Re: Mazdarati'n...

Posted: 19 Mar 2012, 08:24
by 2re
:D

Re: Mazdarati'n...

Posted: 19 Mar 2012, 16:48
by twilighter
nice mazda bolig

Da var den tida kommet...

Posted: 20 Mar 2012, 20:06
by Agility
Han ser jo ikke akkurat lei seg ut da.... :roll:
Image

L

Posted: 20 Mar 2012, 20:31
by Ove N
Har du fått deg metall på fangeren du da! :roll:

Men OBS, farlig å kjøre med sommerdekk mens det er is og av en på 16år...

L som jeg også har hatt på mine er snart borte en månedstid, da elste får lappen og ei ventepause før yngstemann skal begynne å øvelskjøre..
i to nye kjekke år, synes det er gøy jeg!

Fra min egen prosjekttråd for 2 år siden:
Ove N wrote:Når solen titter fram er det flere som ønsker tur med bilen..
Image

Det er jo fortsatt kjekt da, selvom det er på "feil side" av rattet :lol:
Og her er også Spoiler montert ferdig, heldigvis ble det uten tape og batteri for å holde den på plass :idea:

Re: L

Posted: 20 Mar 2012, 21:29
by Agility
Ove N wrote:Har du fått deg metall på fangeren du da! :roll:
Stemmer, specialdesign.... -en rød og en svart..... ;)
Ove N wrote:Men OBS, farlig å kjøre med sommerdekk mens det er is og av en på 16år...
Ingen fare, er bare snø akkurat der, borte før helga tenker jeg, men han får ikke kjøre der enda, kun på "lukka" område så vi får koordineringa i orden først, men det går knallbra allerede etter kun kort tid. Satser på en kjøretime før vi drar ut i trafikken om ikke lenge... :roll:

Kløne...

Posted: 29 Mar 2012, 09:55
by Agility
Dagens PKK gikk litt skeis.... :oops:
Hadde glemt å bytte ut de røde originale Miata markeringslysa bak med kjipe oransje.... (kløne)
For lave lys, de justerte jeg ned i forrige uke siden de var litt høye... (kløne igjen)
Lambda verdi 1.09, altså rett utenfor, så det ble en 2-er... :cry:
Lambdasonden har ikke meldt noe feil siden jeg fikk i en original (velvillig på lån fra Rudolf) :D
Mannen klagde også på en HC som lå på langt over 200, den burde normalt ligge på rundt 50... (Høy HC er jo rett og slett bensin tvers gjennom)
Må ta en kikk inni katalysatoren, men den er forhåpentligvis OK siden den bare er et par år gammel (får håpe ikke HC'n har knekt den...)
Luftfilteret jeg har brukt i vinter ser ut som nytt, så det skulle ikke bety noe...
-men pluggene derimot... :shock:
Hvitbrente med omtrent 2mm elektrodeåpning..... :roll:
Bare å sende bestilling til MX-5 parts på litt småtterier..... :?

Ikke helt som forventa, men resten var det jo ikke noe feil på, så da så....

Stavanger venter spent...

Posted: 12 Apr 2012, 23:34
by Ove N
Agility wrote:Kan gå god for luriumet til Ove ja... :wink:
Special'n skal på et 2-mnd's Stavanger opphold fra helga, så da regner jeg med S T O R E forandringer når den kommer hjem igjen i midten av juni... :mrgreen:
Velkommen :D :D

Re: Mazdarati'n...

Posted: 24 Apr 2012, 12:10
by Agility
Sånn, da var PKK unnagjort med 0-hull.... :wink:
Forresten så ville ikke NAF gitt feil på røde sidelys bak, det spurte jeg om
CO var derimot litt høy på 2000rpm, men det var ikke et pkt. på etterkontroll så det var greit nok, men jeg har altså ett lite problem der...
Motoren var skikkelig varmkjørt før kontroll, nye plugger, filter og O2 sensor er montert.
Kompresjon sjekket med 11,5 på 1 og 4 og 11,2 på 2 og 3, så det skulle være greit nok.
Skal ikke være noe falskluft/vakuumlekkasje heller, katalysator bytta for et par år siden, så hva kan mest innlysende være årsak til litt for høy CO (om noen har noe gode forslag...) ?!?

Radiatorville....

Posted: 10 May 2012, 02:50
by Agility
Mazdarati'n begynte så smått å lide av en smule inkontinens, det trakk rustbrun kjølevæske ut midt i radiatoren og nede i bunnen, så da ble det sent ei bestilling over dammen på ny.
Ikke noe fæncy ræcing greier, men en ganske enkel original sak.
Ble byttet i dag på 198740 miles, måtte sette på en ekstra 25cm i bunn slange da den hadde uttak for automatkasse kjøling.
Hele greia inklusive frakt levert med JetCarrier kom på 700,- :wink:
Kjørte rensemiddel og gjennomspylign av hele systemet, før rød long-life glycol ble helt på. Dette siden motoren er en kombinasjeon av jern og aluminium...

Det er forresten ikke lurt å tømme innholdet i en varm radiator over en hånd med arbeidshanske via den nedre slangen..., svir som pokker fortsatt 12 timer senere... :cry:

Re: Radiatorville....

Posted: 10 May 2012, 07:43
by Ove N
Agility wrote: Det er forresten ikke lurt å tømme innholdet i en varm radiator over en hånd med arbeidshanske via den nedre slangen..., svir som pokker fortsatt 12 timer senere... :cry:
Lærer jo fort av slikt :idea:

Vårmønstringen...

Posted: 15 May 2012, 17:55
by Agility
Eneste sportsvogn med "L" bak på NSK's vårmønstring på Øvrevoll 13.mai 2012... :mrgreen:
Så noe hevede øyenbryn og lure smil... :lol:
Image

Re: Mazdarati'n...

Posted: 11 Jun 2012, 11:41
by Agility
Nytt jubileum, matchende tall på telleren...
Ble feiret med en rask tur i solskinnet på noen seriøse småveier på Øvre Romerike 10.juni...
Image