Page 3 of 75

Posted: 11 Oct 2009, 21:24
by Hauk
Rudolf wrote:"Det må da være greit å ha en MX5 som lekebil ....?"
"Det er INGENTING i forhold til Erik, han har jo TRE !"
Ikke det at jeg frykter for bilparken min, men jeg har allerede nevnt deg for samboeren min, og vist bilder. Hun synes det bare var kult, men reagerte da jeg sa de stod parkert ute på gata på 'løkka! :P

Posted: 11 Oct 2009, 22:38
by midget77
Gratulerer.

Jeg gleder meg til å følge med på turen, og på hvordan denne bilen vil bli utviklet.

Posted: 11 Oct 2009, 23:00
by uggla
Gratulerer!

Jeg venter i spenning. Detta blir bra.

Hvis det blir Autoslalom på denne nye, så bikker du kanskje ut av klasse 1 og inn i 2 da?

Jaja. En konkurrent mindre da... :)

Posted: 11 Oct 2009, 23:53
by Rudolf
Hauk wrote:
Rudolf wrote:"Det må da være greit å ha en MX5 som lekebil ....?"
"Det er INGENTING i forhold til Erik, han har jo TRE !"
Ikke det at jeg frykter for bilparken min, men jeg har allerede nevnt deg for samboeren min, og vist bilder. Hun synes det bare var kult, men reagerte da jeg sa de stod parkert ute på gata på 'løkka! :P
Neida, det er ikke SÅ ille.
Jeg disponerer garasje, så nå om dagen står Leopold godt pakket inn i "puse"-presenning i oppvarmet garasje.

Beverly kjøres vel rett til verkstedet på Grorud for "lettere modifikasjoner" ....
uggla wrote:Gratulerer!

Jeg venter i spenning. Detta blir bra.

Hvis det blir Autoslalom på denne nye, så bikker du kanskje ut av klasse 1 og inn i 2 da?

Jaja. En konkurrent mindre da... :)
Hauk, fiser jo rundt med 1.8l i klasse 1, så ingen av dere skal føle dere trygge :lol:

Erik

Posted: 12 Oct 2009, 06:45
by arildh
Rudolf wrote:
Beverly kjøres vel rett til verkstedet på Grorud for "lettere modifikasjoner" ....
Oh.. Så sjelden bil så skal du ikke holde den orginal ?

Posted: 12 Oct 2009, 09:57
by Hauk
Rudolf wrote:Hauk, fiser jo rundt med 1.8l i klasse 1, så ingen av dere skal føle dere trygge :lol:
Ja, NA 1,8-ere på ~1050 kg og oppover er i klasse 1. Men det er forholdsvis store variasjoner mtp. vognkort-vekt blant disse, så det blir kanskje litt spennende.

Posted: 12 Oct 2009, 10:25
by mojo-91
Dette blir gøy! Jeg har tenkt litt på hva du skal henge mekkefingrene i denne vinteren, nå som Leopold er komplett.
"Lette" modifikasjoner leser jeg som at muligens Rudolf får en heftig konkurrent på racerbanen ? :wink:

Hva gjelder originalitet; skal du beholde toppen svart, eller?.... Og skal du bytte til originale stoffseter? (regner med at svart skinn ikke er originalt på R-Pack?) :wink:

Posted: 12 Oct 2009, 12:22
by 2re
Rudolf wrote: Jeg må nok innrømme at jeg har blitt litt "revet med" .....
Men er ikke det fint da ?
Så kan dere andre bruke meg som unnskyldning.

"Det må da være greit å ha en MX5 som lekebil ....?"
"Det er INGENTING i forhold til Erik, han har jo TRE !"

Erik
Jeg bruker det for det det er verdt! :D

Gratulerer Erik! Hun er vakker! Noen av oss har jo fått en forståelse av at noe var på gang, så nysgjerrigheten har vært påtrengende... Igår var vel omtrent eneste dagen jeg ikke har vært inne på forumet, typisk nok.

Posted: 12 Oct 2009, 15:48
by webizz
Grattis Erik - dettane blir bra!

Bilen ser spennende ut.

Posted: 12 Oct 2009, 18:51
by uggla
Ifht. autoslalom:

Jeg mener Hauk sa at han la akkurat på grensa til klasse 2 og han driver jo å drasser rundt på servo og el.vinduer og greier. :)

Nuvel.

Men den så da ikke så forferdelig senka ut på bildene?
R-senking er kanskje ikke mere enn en 1/2 tommer eller no'?

Blir vel nye bumpstops om jeg kjenner deg rett....ellers er den jo dritpen og fremfor alt original. Nice.

Posted: 12 Oct 2009, 22:26
by Rudolf
arildh wrote:
Oh.. Så sjelden bil så skal du ikke holde den orginal ?
Denne eposten fikk jeg i dag:

"Thank you for contacting Mazda.
Our records show that 77 1995 white R package MX-5 Miatas were sold in the US. I hope this information helps.
Sincerely,
Brian Collins
Customer Assistance Specialist"


Så sjeldenheten er det ikke noe å si på ... 8)

Men dette er ingen Limited Edition, så her er jeg klar for litt modifikasjoner.
(Jeg driver da ikke noe museum for Amerikanske jålebiler heller :roll: )
Hauk wrote: Ja, NA 1,8-ere på ~1050 kg og oppover er i klasse 1. Men det er forholdsvis store variasjoner mtp. vognkort-vekt blant disse, så det blir kanskje litt spennende.
Det er riktig at det som står i vognkortet er ganske tilfeldig for bruktimporterte biler.
Det er avhengig av hva slags informasjon Trafikkstasjonen som registrerte bilen satt inne med når bilen ble førstegangsregistrert i Norge.
Mye "kvalifisert gjetning" ute å går tror jeg.
mojo-91 wrote:Dette blir gøy! Jeg har tenkt litt på hva du skal henge mekkefingrene i denne vinteren, nå som Leopold er komplett.
"Lette" modifikasjoner leser jeg som at muligens Rudolf får en heftig konkurrent på racerbanen ? :wink:

Hva gjelder originalitet; skal du beholde toppen svart, eller?.... Og skal du bytte til originale stoffseter? (regner med at svart skinn ikke er originalt på R-Pack?) :wink:
Jeg har mange ideer, noen planer og litt deler .....
Veien blir til mens man går.

Erik

Posted: 23 Oct 2009, 08:27
by Rudolf
Beverly er min

Ja her er beviset ......

Image

Og hun er pen ......

Image

Og hun går som ei kule ......

Image

Idaho og Utah er tilbakelagt.
Jeg kjører jo med kalesjen nede, og de innfødte glor .....
Mye prærie og ørken, men også litt sivilisasjon i ny og ne.

Image

Akkurat nå er jeg i Grand Canyon, Arizona og sikter mot California på søndag.
Blir vel litt delekjøp tenker jeg :wink:

Erik

Posted: 23 Oct 2009, 08:33
by Hauk
Superfin. Ser ufattelig strøken ut.

Posted: 23 Oct 2009, 08:38
by nope-mx5
Søren for en kul tur ;)

Ser utrolig artig ut.

Må være digg å kunne handle stæsj til bilen direkte over disk til riktig pris :)
(og slippe fraktkostnader og AS Norges innmomsing og gebyrer...)

Bare passe på å kjøpe alt du trenger Erik, og fylle bilen så godt det lar seg gjøre :)

-n

Posted: 23 Oct 2009, 08:53
by Kolbotn
Ser bra ut Erik! Den turen ser morsom ut! Du tar vel båten over med henne også du nå da?! Hehe