Page 106 of 152

Posted: 29 Nov 2012, 23:16
by Rudolf
Image

Et år

... og et par måneder har jeg kjørt med FlexFuel, altså vekselvis med E85 (Bioethanol) og normal bensin (98 oktan).
Coldside MP62 kompressoren har vært i sving hele tiden.

Image

Image

Bilen har blitt brukt sommer og vinter, til daglig bruk (i konkurranse med de andre små....):

Image

Og på bane:

Image

Og på tur:

Image

Ingen problemer overhodet !

Ingen slanger som har gått i oppløsning, eller ødelagt bensinpumpe.
Ingen tette bensinfilter eller "rar" motorolje.
Skeptikerene behøver ikke lenger å bekymre seg :wink:

Jeg har vekslet på drivstoffet og kjørt endel "mot normalt".
Kjørte med E85 hele forrige vinter.

Men sommerturen ble kjørt på bensin (dårlig med brennevin på sør-vestlandet).
Etter sommerturen har jeg kjørt på sprit hele tiden fram til nå.

Kompressoren har jeg jo litt erfaringer med fra Beverly også, og jeg kan ikke få skrytt nok av oppsettet.
Kjørbarheten er perfekt, det bare funker, helt supert :)
Oppsettet er bombesikkert.

Nå er jeg klar for vintersesongen, og det eneste jeg har gjort er å sette på vinterhjul.
Planene fremover er naturlig nok ikke så mange, men noen justeringer skal gjøres i løpet av vinteren.
Den som lever får se :wink:

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 30 Nov 2012, 00:35
by EspenAndre
Det er få som nyter MX-5 som du Erik... eg liker det :)

Posted: 04 Dec 2012, 22:56
by Rudolf
Dommen har falt

Det koster å grise med Rudolf:

Image

Kr. 23.000,- koster det å være ufin i gata der jeg bor.
Så får vi se om ikke vi klarer å fikse toppen til Rudolf for den summen i løpet av vinteren :wink:

Kanskje det blir en "skifte kab" workshop i Sinsengarasjen i løpet av vinteren ?

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 04 Dec 2012, 23:12
by Steinar
Hva med å sause inn toppen med white spirit/diesel eller et annet oljefortynningsmiddel? Vask av. Ny impregnering og kr. 22.900,- lettjente penger?

Rimelig grådig/sparsommelig trønder.

Posted: 04 Dec 2012, 23:39
by Rudolf
Steinar wrote:Hva med å sause inn toppen med white spirit/diesel eller et annet oljefortynningsmiddel? Vask av. Ny impregnering og kr. 22.900,- lettjente penger?

Rimelig grådig/sparsommelig trønder.
Eller kjøpe en kliss ny Stayfast Robbins Zipperless (med Zipper) og glassrute, installere den og sitte i gjen med over kr. 15.000,- letttjente penger og en pen bil ?
:wink:

Erik
(litt rimeligere grådig/sparsommelig jålete ræserbilsjåfør)

Re:

Posted: 05 Dec 2012, 06:52
by Stalfa
Rudolf wrote:Kanskje det blir en "skifte kab" workshop i Sinsengarasjen i løpet av vinteren ?
God ide. Kom med en dato :)

Posted: 05 Dec 2012, 21:49
by Rudolf
Stalfa wrote:
Rudolf wrote:Kanskje det blir en "skifte kab" workshop i Sinsengarasjen i løpet av vinteren ?
God ide. Kom med en dato :)
Det er litt kø i prosjektene i Sinsengarasjen om dagen.
Øverst står en bråkjekk Italiener :shock:

Erik

Re:

Posted: 05 Dec 2012, 22:11
by nope-mx5
Rudolf wrote:Dommen har falt
Kr. 23.000,- koster det å være ufin i gata der jeg bor.
Erik
Må si anslaget mitt var rimelig nærme ;)

-n

Posted: 16 Dec 2012, 22:28
by Rudolf
Julestria .....

Rudolf er hvertfall klar.

Image

Håper vi snart får snø som blir liggende.
Det er gøy med snø, Torsen og rundkjøringer :wink:

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 17 Dec 2012, 20:06
by Agility
Rudolf er vel strengt tatt ikke i behov av snø for å ha det gøy i rundkjøringer nå som han har blitt ordentlig voksen, drikker sprit og greier... :mrgreen:

Posted: 26 Jan 2013, 21:35
by Rudolf
Rudolf Racing

Den krevende Italieneren tar endel tid.
Her er det nok å pusle med :roll:

Image

Image

Derfor er det kanskje litt stiile på MX/MIata fronten.

Men :

Litt oppgraderinger er det jo tid til .........

Denne oppgraderingen er vel på høy tid vil mange si.

My banekjøring og annen morro har blitt utført med originalseter i skinn :roll:
Jeg har fått flere kommentarer til bilder om at jeg ser "avslappet" ut:

Image

Sannheten er vel at jeg bruker masse energi og krefter til å klamre meg fast.
Jeg må bruke albuer, armer og knær til å holde meg fast i svingene.

Bare se på Ørnbjørn stakkar, på dette bildet:

Image

Så derfor:

Image

Image

Sparco Sprint 5 er et velkjent sete i MX5 sammenheng.
Det passer fint i våre biler, de er billig og gode å sitte i.
FIA godkjent er de også.

Skikkelige seler er også anskaffet.
Jeg kommer tilbake med hvordan disse tingene er skrudd fast i bilen.

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 26 Jan 2013, 22:05
by karaba
Flotte seter og ser fram i mot en monteringsanvisning. Hvordan blir sittehøyde og avstand til ratt pedaler i dette setet i forhold til originalsetet.

Posted: 26 Jan 2013, 23:16
by Rudolf
karaba wrote:Flotte seter og ser fram i mot en monteringsanvisning. Hvordan blir sittehøyde og avstand til ratt pedaler i dette setet i forhold til originalsetet.
Jeg har montert setet med glideskinner (Sparco) slik at stolen er justerbar i lengderetning. Disse skinnene bygger ca 2cm.
Men alikevel har jeg kommet ca. 5 cm lavere en med originalstolene.
Så jeg sitter mere en lavt nok og har god plass til hjelm under hardtoppen.

Hvis jeg skyver stolen til bakre posisjon, har jeg problemer med å trykke klutsjen i bånn.
Jeg er ca. 175 cm.

Men alt dette, og mere til, vil du få vite mere om i neste episode av Rudolf Racing.

Erik

Re: Rudolf (mye bilder)

Posted: 27 Jan 2013, 12:11
by skorp
Er glideskinnene til mx5? Slik at setene er bolt on? :)
De så veldig fine ut i bilen!

Posted: 27 Jan 2013, 15:00
by Rudolf
skorp wrote:Er glideskinnene til mx5? Slik at setene er bolt on? :)
De så veldig fine ut i bilen!
Glideskinnene er ikke til MX5, så jeg måtte lage en adapter.

Erik