Megasquirt-tråd
Moderator: Styremedlemmer
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Virker startsperra di? Du kan teste ved å plukke ut RFID - kretsen fra nøkkelen din, og starte bilen. Bilen skal starte, men så daue i løpet av noen sekuunder.gaustabl wrote:Hei.
Jeg har en en 96 1.6 med org.90 hk og startsperre. Har byttet ut min org.ecu med en link, og dette fungerer utmerket.....Så startsperre og link er definitivt ikke noe problem.
mvh Lars
Har funnet ut litt mere mht. forskjeller for MS-II og PNP-enheten. PNP-enheten er basert på MS-I. MS-II kan vist ikke styres av CAS slik at en må bygge om til Ford sitt EDIS tenningssystem. Obs! har ikke peiling enda hva dette innebærer (har lest om dette på miataturbo.net:
http://www.miataturbo.net/forums/showthread.php?t=3124
Denne posten er over 1 år gammel, mulig ting har endret seg?
Slik det ser ut nå er det PNP-enheten som frister mest...
http://www.miataturbo.net/forums/showthread.php?t=3124
Denne posten er over 1 år gammel, mulig ting har endret seg?
Slik det ser ut nå er det PNP-enheten som frister mest...
Okei, da ble jeg i tvil igjen... Man kan benytte CAS på MS2 med firmware MS2/Extra. Det ser imidlertid ut til at denne firmwaren er nylig kommet og at det ikke er så mange som har prøvd denne på mx5/miata...
Kanskje lurt å vente litt? Skulle tro at det nå blir utviklet PNP-boks for mx-5 basert på MS2.
Kanskje lurt å vente litt? Skulle tro at det nå blir utviklet PNP-boks for mx-5 basert på MS2.
hos våre venner i USA er det mange som mener MS PNP er et bedre alternativ prisen tatt i betraktning.. Pluss lettere montering hevdes det.. Og flere utvidelsesmuligheter.... Må bare finne ut om jeg kan så denne til å passe på min 90 hk.. så blir det nok MS ja..... Blir jo billigere det enn om man skal kjøpe Bipes, Begi bensintrykksregulator, O2 clamp osv fra USA sendt hver for seg.....
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
noe nytt på denne fronten? Sitter å lurer og lurer... Men er skremt av at noen sier det ikke går med startperre...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Det skal gå bra hvis du installerer i parallell, slik at MS tar seg av sprut og tenning, mens stock ECU håndterer alle de andre trivialitetene. Du trenger kommunikasjon mellom ECU og startsperre-enheten (hvis ikke du vil kaste ut startsperrra da)Ole wrote:noe nytt på denne fronten? Sitter å lurer og lurer... Men er skremt av at noen sier det ikke går med startperre...
vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Noen som vet hvor sperren ligger? Dersom den ligger i ECU,en og denne skiftes ut har man kanskje fjernet startsperren?Ole wrote:vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
(Vet jeg kan være helt på jordet her )
Edit: ser at Baktusbror sier at det er minst 1 boks i tillegg. Men dersom man fjerner alle disse ekstra boksene skulle det da gå?
92 1,6 NA sort m/tan interiør
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Hvis du kjenner en durkdreven bil-tyv, kan han kanskje hjelpe deg..?RonnyG wrote:Noen som vet hvor sperren ligger? Dersom den ligger i ECU,en og denne skiftes ut har man kanskje fjernet startsperren?Ole wrote:vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
(Vet jeg kan være helt på jordet her )
Edit: ser at Baktusbror sier at det er minst 1 boks i tillegg. Men dersom man fjerner alle disse ekstra boksene skulle det da gå?
Med andre ord: Tror ikke vi skal poste oppskriften her på forumet... Jeg har ikke fjernet startsperra, synes den er fin å ha der - så jeg kan ikke hjelpe deg.
Er Link standalone?
link er standalone ja.... har ikke hørt noe annet... så det må jo væe en mulighet..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
-
- Status: Offline
Mener at det holder med å bare flytte over CAS fra 1,6 literen til 1,8 literen og benytte signalene fra denne istedet.StianF wrote:jeg kommer til å kjøre MS PNP på min 1.8 motor.. alt tyder ihvertfall på det.
har ikke funnet noe som tilsier at jeg må bytte fra CAS til ford greiene men?
92 1,6 NA sort m/tan interiør
Lurer på om jeg bare skal bestille en og se hvordan det går... det må da være mulig å hanskes med startsperre problemet på en eller annen måte dersom det ikke funker..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP