Megasquirt-tråd

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
gaustabl
500 RPM
500 RPM
Posts: 66
Joined: 26 Oct 2004, 02:00
Location: Rjukan
Status: Offline

Post by gaustabl »

Hei.
Jeg har en en 96 1.6 med org.90 hk og startsperre. Har byttet ut min org.ecu med en link, og dette fungerer utmerket.....Så startsperre og link er definitivt ikke noe problem.

mvh Lars
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

gaustabl wrote:Hei.
Jeg har en en 96 1.6 med org.90 hk og startsperre. Har byttet ut min org.ecu med en link, og dette fungerer utmerket.....Så startsperre og link er definitivt ikke noe problem.

mvh Lars
Virker startsperra di? Du kan teste ved å plukke ut RFID - kretsen fra nøkkelen din, og starte bilen. Bilen skal starte, men så daue i løpet av noen sekuunder.
User avatar
RonnyG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Post by RonnyG »

Har funnet ut litt mere mht. forskjeller for MS-II og PNP-enheten. PNP-enheten er basert på MS-I. MS-II kan vist ikke styres av CAS slik at en må bygge om til Ford sitt EDIS tenningssystem. Obs! har ikke peiling enda hva dette innebærer (har lest om dette på miataturbo.net:
http://www.miataturbo.net/forums/showthread.php?t=3124
Denne posten er over 1 år gammel, mulig ting har endret seg?

Slik det ser ut nå er det PNP-enheten som frister mest...
User avatar
RonnyG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Post by RonnyG »

Okei, da ble jeg i tvil igjen... Man kan benytte CAS på MS2 med firmware MS2/Extra. Det ser imidlertid ut til at denne firmwaren er nylig kommet og at det ikke er så mange som har prøvd denne på mx5/miata...
Kanskje lurt å vente litt? Skulle tro at det nå blir utviklet PNP-boks for mx-5 basert på MS2.
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

hos våre venner i USA er det mange som mener MS PNP er et bedre alternativ prisen tatt i betraktning.. Pluss lettere montering hevdes det.. Og flere utvidelsesmuligheter.... Må bare finne ut om jeg kan så denne til å passe på min 90 hk.. så blir det nok MS ja..... Blir jo billigere det enn om man skal kjøpe Bipes, Begi bensintrykksregulator, O2 clamp osv fra USA sendt hver for seg..... :)
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Post by Fredster »

01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

noe nytt på denne fronten? Sitter å lurer og lurer... Men er skremt av at noen sier det ikke går med startperre...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

Ole wrote:noe nytt på denne fronten? Sitter å lurer og lurer... Men er skremt av at noen sier det ikke går med startperre...
Det skal gå bra hvis du installerer i parallell, slik at MS tar seg av sprut og tenning, mens stock ECU håndterer alle de andre trivialitetene. Du trenger kommunikasjon mellom ECU og startsperre-enheten (hvis ikke du vil kaste ut startsperrra da)
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
RonnyG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Post by RonnyG »

Ole wrote:vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
Noen som vet hvor sperren ligger? Dersom den ligger i ECU,en og denne skiftes ut har man kanskje fjernet startsperren?

(Vet jeg kan være helt på jordet her :P )

Edit: ser at Baktusbror sier at det er minst 1 boks i tillegg. Men dersom man fjerner alle disse ekstra boksene skulle det da gå?
92 1,6 NA sort m/tan interiør
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

RonnyG wrote:
Ole wrote:vil jo helst kjøre stand alone da... men hva er forklaringen på de to andre her inne med link som fikk det til å gå met startsperre?
Noen som vet hvor sperren ligger? Dersom den ligger i ECU,en og denne skiftes ut har man kanskje fjernet startsperren?

(Vet jeg kan være helt på jordet her :P )

Edit: ser at Baktusbror sier at det er minst 1 boks i tillegg. Men dersom man fjerner alle disse ekstra boksene skulle det da gå?
Hvis du kjenner en durkdreven bil-tyv, kan han kanskje hjelpe deg..? :lol:
Med andre ord: Tror ikke vi skal poste oppskriften her på forumet... Jeg har ikke fjernet startsperra, synes den er fin å ha der - så jeg kan ikke hjelpe deg.

Er Link standalone?
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

link er standalone ja.... har ikke hørt noe annet... så det må jo væe en mulighet..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
StianF
Status: Offline

Post by StianF »

jeg kommer til å kjøre MS PNP på min 1.8 motor.. alt tyder ihvertfall på det.
har ikke funnet noe som tilsier at jeg må bytte fra CAS til ford greiene men?
User avatar
RonnyG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Post by RonnyG »

StianF wrote:jeg kommer til å kjøre MS PNP på min 1.8 motor.. alt tyder ihvertfall på det.
har ikke funnet noe som tilsier at jeg må bytte fra CAS til ford greiene men?
Mener at det holder med å bare flytte over CAS fra 1,6 literen til 1,8 literen og benytte signalene fra denne istedet.
92 1,6 NA sort m/tan interiør
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

Lurer på om jeg bare skal bestille en og se hvordan det går... det må da være mulig å hanskes med startsperre problemet på en eller annen måte dersom det ikke funker..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
Post Reply