Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
HansT wrote:
Jeg blir f.eks. sjokkert over disse motorproblemene som den ene etter den andre forteller om på tidlige NB'er.. 8O
What is happening..
Enig.
Jeg Synes det har vært mye strul med div. NB`er på forumet, inkl. min egen hvor coilen begynte å krangle ved ca. 60K km.
Og det var før jeg begynte å lufte den på bane, som er det eneste stedet hvor jeg kjører litt hardt. Kjører vanligvis som ei gammal tante og passer på at bilen har nådd arbeidstemperatur før turtallet overstiger 3000rpm.
Min gamle NA hadde jeg ikke noe problemer med så lenge jeg hadde den. Kjørte ca. 60K km med den før den ble bytta ut med NB.
Ja men hva var grunnen da? Hva er det man ignorerer når det går såpass i vasken?
oljeservice regner jeg med.. Er vel ikke stort annet en kan "glemme" å gjøre selv. Ellers kan en jo ha ignorert ting som bilen "sier" ifra om selv i form av lyder og slikt
Satser en tier på olja dog.
Unnskyld Pelle, skal prøve å skjerpe meg..
Fra 98(sånn ca) har ikke motorne hydrauliske ventiler.. Og da vil du ikke få den tikkinga med lite/dårlig olje..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Har du fått kast i Coilen... Oj... Det blir dyrt....
Coilen er en transformator som gjør om 12V puls til mange tusen volt puls.. som sendes til pluggen for å lage en gnist..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:
Fra 98(sånn ca) har ikke motorne hydrauliske ventiler.. Og da vil du ikke få den tikkinga med lite/dårlig olje..
Vet ikke om dette er helt riktig? Etter hva jeg har kjønt har 1,6 hydrauliske løftere også på NB. 1.8 fra 98 har helt sikkert mekaniske.
Hva var det han Mazda karen sa på iglebekk ang ventilløftere da ?
Satt vel ved bordet du også
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Fikk for meg at det gjalt 1.8, men er ikke sikker! Så det kan godt hende det gjelder for 1.6 også. Du for arrestere meg viss bevis skulle dukke opp i denne sak Vidar.
Runder 80k på NB nå! Uten mye problemer. Kjører også litt på bane.
Oas wrote:Fikk for meg at det gjalt 1.8, men er ikke sikker! Så det kan godt hende det gjelder for 1.6 også. Du for arrestere meg viss bevis skulle dukke opp i denne sak Vidar.
Runder 80k på NB nå! Uten mye problemer. Kjører også litt på bane.
Usikker jeg også. Men må vel finne ut av dette..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive