Importering av bil fra Tyskland

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

HansT wrote: Jeg blir f.eks. sjokkert over disse motorproblemene som den ene etter den andre forteller om på tidlige NB'er.. 8O
What is happening.. :?:
Enig.
Jeg Synes det har vært mye strul med div. NB`er på forumet, inkl. min egen hvor coilen begynte å krangle ved ca. 60K km.
Og det var før jeg begynte å lufte den på bane, som er det eneste stedet hvor jeg kjører litt hardt. Kjører vanligvis som ei gammal tante og passer på at bilen har nådd arbeidstemperatur før turtallet overstiger 3000rpm.

Min gamle NA hadde jeg ikke noe problemer med så lenge jeg hadde den. Kjørte ca. 60K km med den før den ble bytta ut med NB.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Kjører litt på samme måten som motorhead beskriver, men også jeg hadde store problemer med coilen på min x99 mod.

Har hatt 2 626'er en 84 og nå denne som jeg har nå 89mod.
Kvalitet, og faktisk svært lite rust.
89 modellen, er 99% rustfri.

Den kommer jeg til å beholde, også for å holde km litt nede på Mx-5'en.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

m1chael wrote:
biXen wrote:
Pelle wrote:Slutt å vær frekk Vidar!
Ja men hva var grunnen da? Hva er det man ignorerer når det går såpass i vasken?
oljeservice regner jeg med.. Er vel ikke stort annet en kan "glemme" å gjøre selv. Ellers kan en jo ha ignorert ting som bilen "sier" ifra om selv i form av lyder og slikt
Satser en tier på olja dog.
Unnskyld Pelle, skal prøve å skjerpe meg..

Fra 98(sånn ca) har ikke motorne hydrauliske ventiler.. Og da vil du ikke få den tikkinga med lite/dårlig olje..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hva er coilen? Dumt spørsmål sikkert :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

biXen wrote:Hva er coilen? Dumt spørsmål sikkert :)
Har du fått kast i Coilen... Oj... Det blir dyrt.... :D


Coilen er en transformator som gjør om 12V puls til mange tusen volt puls.. som sendes til pluggen for å lage en gnist..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Vidar wrote:
Fra 98(sånn ca) har ikke motorne hydrauliske ventiler.. Og da vil du ikke få den tikkinga med lite/dårlig olje..
Vet ikke om dette er helt riktig? Etter hva jeg har kjønt har 1,6 hydrauliske løftere også på NB. 1.8 fra 98 har helt sikkert mekaniske.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Oas wrote:
Vidar wrote: Fra 98(sånn ca) har ikke motorne hydrauliske ventiler.. Og da vil du ikke få den tikkinga med lite/dårlig olje..
Vet ikke om dette er helt riktig? Etter hva jeg har kjønt har 1,6 hydrauliske løftere også på NB. 1.8 fra 98 har helt sikkert mekaniske.
Hva var det han Mazda karen sa på iglebekk ang ventilløftere da ?
Satt vel ved bordet du også :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Oas
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 322
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 270
Location: Ski
Status: Offline

Post by Oas »

Fikk for meg at det gjalt 1.8, men er ikke sikker! Så det kan godt hende det gjelder for 1.6 også. Du for arrestere meg viss bevis skulle dukke opp i denne sak Vidar.
Runder 80k på NB nå! Uten mye problemer. Kjører også litt på bane.
Øyvind
[X] MX5 2001 1.8i Sport
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Noen må da finne svakehetene på NB'ene også da serru... :?
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Oas wrote:Fikk for meg at det gjalt 1.8, men er ikke sikker! Så det kan godt hende det gjelder for 1.6 også. Du for arrestere meg viss bevis skulle dukke opp i denne sak Vidar.
Runder 80k på NB nå! Uten mye problemer. Kjører også litt på bane.
Usikker jeg også. Men må vel finne ut av dette..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply