Page 2 of 2

Re:

Posted: 13 Dec 2011, 22:32
by Leo91BRG
Rudolf wrote: Hvis du betaler inn effektavgift til Tollvesenet, så gjetter jeg på at innkalling til teknisk kontroll hos Biltilsynet kommer ganske så umiddelbart etterpå.
(De to etatene har nemlig et svært intimt samarbeid :roll: )
Og da er du jo like langt, eller ?

Erik
Jepp, det er den gjettinga jeg vil prøve å finne ut mer om. Noen ganger er det sånn at den ene hånda ikke vet hva den andre gjør uansett om det er intimt. Mens andre ganger er det vel ren rutine...

Jeg vil med innkalling BT eller ikke, ha kvittering på å ha betalt extra hk avgift for all fremtid for den aktuelle økninga. Hvis ikke de bestemmer seg for å betale meg tilbake, når ikke effektøkninga får bli registrert i "autosys". Og kanskje et veldig pent brukt FFS kit, eller fin-fin mx5 til salgs/bytte :D

Hilsen Leo, som har tenkt å ta på løsbart, mørke solbriller, hatt, og en tur til lokale tollvesenet før jul.

Re: Re:

Posted: 14 Dec 2011, 10:25
by Ove N
Leo91BRG wrote: Hilsen Leo, som har tenkt å ta på løsbart, mørke solbriller, hatt, og en tur til lokale tollvesenet før jul.
Foreslår heller slik jeg :idea:
Image

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 15 Dec 2011, 16:44
by Hayaku
Lurer på hvor stor prosentandel det er av de som stiller til dragrace på gardermoen som har effekten skrevet inn i vognkortet... (sikter da til de med skilter)

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 15 Dec 2011, 16:54
by DrHolm
Av AmCars mener du? Der er det mye lurt ute å går av vognkort. "....bla bla bla Noe trimmet.." er den beste jeg har sett...

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 15 Dec 2011, 18:21
by DanielHovdahl
DrHolm wrote:Av AmCars mener du? Der er det mye lurt ute å går av vognkort. "....bla bla bla Noe trimmet.." er den beste jeg har sett...
Er vel mye "kompis-godkjenning" i de miljøene der :P

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 15 Dec 2011, 18:36
by mussa
Leste just om en gammel Opel Ascona B som har fått forhåndsgodkjenning fra myndighetene med kappet tak (Ombygd til cab) og V8`r (Kravet til bremser for å få godkjent V8`r var Rekord 2.2 bremser mener jeg å erindre.....) Har vel fått "godkjenning" eller papirer fra Opel at de går god for V8 osv eller lignende da.. Tenk om Mazda var et snev liberale.. :)
Har du handla deg FFS-kit Leo??? :D

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 18 Jan 2012, 18:01
by Leo91BRG
mussa wrote: Har du handla deg FFS-kit Leo??? :D
Nei, men har satt av noen kroner ut paa nyaaret til bil, og er keen paa oppgradere min goe gamle BRG :D , eller oppgradere til annen mx :D :D

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 18 Jan 2012, 18:26
by Leo91BRG
Sjekka for oovrig foor juleferien med tolldirektoratet:

Om man betaler inn hk avgift, vil pengene bli satt paa en interim konto inntil oppgradering blir registert paa autosys. Det var ingen automatikk, eller samarbeid med BT i forhold til dette. Jeg ville selv maatte ta kontakt med biltilsynet for visning.

Etter alt fra ca 6 mnd til 12mnd ville tollvesenet sende meg en "purring" om at mine penger fremdeles ikke har kommet til sitt endelige maal, hvis ingen endring har blitt registrert i autosys. Derfra ville prossesen videre kunne treneres noe videre paa ulike maater, men de ville ikke godta aa bli sittende med pengene paa interim kontoten over aar. Muligens opp til to aar, avhengig av ulik intern praksis paa ulike tollkontor. Jeg forsikret meg igjen om at dette ikke var noe som foregikk automatisk.
Hoores likevel ikke ut som verdt strevet for min del.


Mitt lokale biltilsyn har jeg ogsaa hatt noen samtaler med. Og konklusjon er at de bryr seg ingenting om f.eks et dansk biltilsyn har godkjent effekt okning paa min norske reg bil. Jeg hadde haap om at det ville ha betydning ved forsook paa godkjenning.

Om jeg derimot hadde papir fra f.eks TUV eller DEKRA paa at et spesifikt turbo/kompressor kit var godkjent for min bil, skulle det vaere ren plankekjoring aa faa lovlig godkjenning. (f.eks il motorsport sitt TUV godkjente kompressor kit og NBFL :D .)

(CCR racing i danmark jobber med TUV til NA komp-kit, men det er kun avgass og stooy TUV, saa den vil ikke vaere nok til aa faa godkjent CCR-Rotrex kit til NA i norge pr.naa)

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 18 Jan 2012, 18:45
by nope-mx5
Mener jeg har sett turbokit til NA hos IL med tuv :)

-n

Re: Trimming og bot/gebyr ved mer HK en oppgitt i vognkort

Posted: 19 Jan 2012, 11:32
by inglar
http://www.hgp-turbo.de/ klikk på "sonstige"