Tviler på det Stian.StianOppistov wrote:Kan jo og vera at en bolt har sklidd i sin justering, slikt som skjer over litt tid dette også,,
Begge bakhjul og begge forhjul er likt slitt.
Moderator: Styremedlemmer
Tviler på det Stian.StianOppistov wrote:Kan jo og vera at en bolt har sklidd i sin justering, slikt som skjer over litt tid dette også,,
Velkommen hit Lars-Erik.Lars-Erik wrote: Det jeg da vurderer er om geometrien i bilen er slik at camber/spissings økning under fjæringsvandring beveger seg såpass mye utenfor ”sweet-spot” at det er årsaken til slitasjen. Det er dessverre ikke en lineær økning av camber/spissing under fjæring, men desto lenger fra fabrikkens kjørehøyde man beveger seg, desto mer vil hjulvinkelverdiene øke/minke pr. enhet vandring.
Jeg kjører Khumo, og de slites helt jevnt og er hyggelige å kjøre på.Rudolf wrote: Er det andre som har erfaringer med de dekkene Pelle bruker (Kumho ?)
Erik
ErikRudolf wrote:Bare for at jeg skal få det inn med teskje Pelle.
Du har altså ikke skrudd/skiftet/endret/restaurert/justert noen ting på understellet etter justeringene hos Lars-Erik ?
Da du endret karrosseriet i Nederland, ingen skruing på understellet da ?
Hva er spring-rate på fjærene dine ?
Var disse montert når justeringen hos Lars-Erik ble gjort ?
Hva slags offset har du på felgene ?
Er det andre som har erfaringer med de dekkene Pelle bruker (Kumho ?)
Erik
Du må nok svinge mere Pelle !Pelle wrote: ..............
Offset er 42
Vet ikke om dette gjør deg noe klokere, men takker for interessen
Antar at jeg kjøper nye dekk og følger nøye med den første tiden.