Har skjedd flere ganger der, å ligge litt sidelengs i det man treffer sanda kan være nok det, heldigvis så går det som oftest bra! *bank i bordet*inglar wrote:Var ikke brutalt mye som skulle til der nei. Tenker litt på rudskogen og sanda og gresset det. Kan fort lugge litt det også hvis en kommer sidelngs av banen.Kolbotn wrote:Det som er skummelt er at det skal så lite til før man først går rundt...
Rollbar er et must
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1680
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
Hmm.....
Samboer'n maser om at jeg må få en ordentlig bøyle på bilen, men de koster jo endel, men på den annen side hva skal man med de penga når man ligger oppned med huet nedi magen....
Etter den enkle flippen der så tror jeg at jeg det blir ei bestilling ja....
Samboer'n maser om at jeg må få en ordentlig bøyle på bilen, men de koster jo endel, men på den annen side hva skal man med de penga når man ligger oppned med huet nedi magen....
Etter den enkle flippen der så tror jeg at jeg det blir ei bestilling ja....
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Re: Rollbar er et must
Tenker Arild er sponsa av Hard Dog.. Eventuelt jobber i markedsavdelingen dems
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
I tillegg til at den kanskje redder ens liv en dag, så stiver den opp bilen (bakenden) på en måte ingen andre mods klarer. Det alene var verdt pengene, synes jeg. Og til slutt synes jeg bilene våre ser litt tøffere ut med rollbar. Så ja, dette er et kinderegg.Agility wrote:Hmm.....
Samboer'n maser om at jeg må få en ordentlig bøyle på bilen, men de koster jo endel, men på den annen side hva skal man med de penga når man ligger oppned med huet nedi magen....
Etter den enkle flippen der så tror jeg at jeg det blir ei bestilling ja....
Re: Rollbar er et must
Kan anbefale folk å vurdere handling fra gomiata.com på veltebøyler.
De har vanvittig bra fraktpriser.
(noe jeg fant ut etter jeg kjøpte fra FM)
-n
De har vanvittig bra fraktpriser.
(noe jeg fant ut etter jeg kjøpte fra FM)
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
Tror ikke det skal gå så lang tid før jeg kjøper roll-bar,
har for lengst tenk at det er neste på to-do med bilen...
har for lengst tenk at det er neste på to-do med bilen...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
Men fortsatt er en MX-5 uten rollbar ca 31245234523452345 ganger sikrere enn en MC...
Re: Rollbar er et must
Indeed.Hauk wrote:Men fortsatt er en MX-5 uten rollbar ca 31245234523452345 ganger sikrere enn en MC...
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
Det her begynner å ta litt av.
Den beste forsikringa mot å rulle runt sitter mellom ørene + har i tillegg kjørt x antall km med motorsykkel siden jeg var 16 år.
Kroppen er enda like hel.
Steinar
Den beste forsikringa mot å rulle runt sitter mellom ørene + har i tillegg kjørt x antall km med motorsykkel siden jeg var 16 år.
Kroppen er enda like hel.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Re: Rollbar er et must
enig, men skal ikke mye til ..Steinar wrote:Det her begynner å ta litt av.
Den beste forsikringa mot å rulle runt sitter mellom ørene + har i tillegg kjørt x antall km med motorsykkel siden jeg var 16 år.
Kroppen er enda like hel.
Steinar
LETT å rulle bil
x 99 10th anniversary 1,8 (3934/7500)
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rollbar er et must
Vil ikke kalle det lett å rulle, lett under gitte omstendigheter kanskje, men for en vanlig sjåfør vil en utforkjøring/uhell neppe inneholde en rull i en MX-5.
Jeg tror en rollbar uten noe bedre setebelter/hjelm ikke vil ha noen gigantisk effekt det er vel også derfor man er skeptisk til deres lovlighet på vei. Dessuten har de jo på miata.net linket folk som har rullet med kun "stylebar" og greid seg greit (i det ene tilfellet så vel derimot passasjersidens tak trykt inn men det satt ingen der).
Bare kjøpe en bil med tak heller
Jeg tror en rollbar uten noe bedre setebelter/hjelm ikke vil ha noen gigantisk effekt det er vel også derfor man er skeptisk til deres lovlighet på vei. Dessuten har de jo på miata.net linket folk som har rullet med kun "stylebar" og greid seg greit (i det ene tilfellet så vel derimot passasjersidens tak trykt inn men det satt ingen der).
Bare kjøpe en bil med tak heller
Re: Rollbar er et must
Veit jeg egentlig burde vite detta, men NC har vel ikke no bøyle bak ? De er vel bare til pynt ? Eller tar jeg feil her? Men A-stolpen har nok mer kraft enn på en NA vil jeg tru..
Hilsen Knekten