Jeg skal overraske kona med nye støtdempere til sommeren...
Har tenkt å bestille Koni sportsdempere fra MX5-parts i England før eller rett etter påske. Andre som trenger noe? Bli med og dele frakten?
Erfaringer med forskjellige dempere tas også mot med takk. Kanskje vi kan lage oss en mekkekveld for bytting hvis det er flere som er i samme situasjon?
Kjøp av deler fra mx5parts i UK
Moderators: Mike, Styremedlemmer
Re: Kjøp av deler fra mx5parts i UK
Jeg er veldig fornøyd med Kyb AGX.SvenPeder wrote:Jeg skal overraske kona med nye støtdempere til sommeren...
Har tenkt å bestille Koni sportsdempere fra MX5-parts i England før eller rett etter påske. Andre som trenger noe? Bli med og dele frakten?
Erfaringer med forskjellige dempere tas også mot med takk. Kanskje vi kan lage oss en mekkekveld for bytting hvis det er flere som er i samme situasjon?
Neste demperne mine blir nok Kyb AGX, eller Tokico Illumina.
(Om jeg ikke ender opp med Tein Mono Flex, el. FM Afco el.lign da).
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
På NA er det 8 trinn, på NB er det 4 trinn, ( 8 på NA er like stivt som 4 på NB).SvenPeder wrote:Takk for gode tips. Er Kyb AGX de som er justerebare i 8 trinn? Hvor kjøpte du dine - til hvilken pris?
De ble nok kjøpt fra Flyinmiata mistenker jeg.
Og er nok rimelig billige på ebay.
Om du ikke har gjort noe med understell, kan jeg anbefale et FM kit.
Stage 2 eller 2.5.
Utrolig mye for pengene
Jeg har Stage 2 på min.
Hu hadde fått sjokk med hvordan den hadde blitt å kjøre.
Latterlig morro
Bestill Stage 2, og send det med Jetcarrier til Norge via båtfrakt.
Tar ca 1-2 mnd frakttid, og er billig.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
8 støtdempere på en helg!
Det ble KYB AGX - med godt resultat! Bilen sitter som klistret til veien. Jeg vet ikke hvilke fjærer som sitter på bilen - ikke annet enn at de er uoriginale. Bilen er senket ca 15 mm. Syns kanskje at bilen er litt for "kort" i fjæringen bak. Støtdemperene må stilles på det hardeste/nesten hardeste for å holde igjen når fjærene presser opp. Jeg får tenke på fjærer litt senere i år - nå er det kjøring som gjelder!
Samme helg byttet jeg også dempere på matpakkebilen - Volvo S80. Den fikk passe harde sportsdempere fra G&M i Belgia. Aldri hørt om merket, men ble anbefalt å prøve. Så nå går den som på skinner også! Travel helg - såre fingre, men verdt det!
Samme helg byttet jeg også dempere på matpakkebilen - Volvo S80. Den fikk passe harde sportsdempere fra G&M i Belgia. Aldri hørt om merket, men ble anbefalt å prøve. Så nå går den som på skinner også! Travel helg - såre fingre, men verdt det!
Interessant! Jeg har alltid syntes at vandringen er litt liten bak. Hva er forskjellen - hvordan blir det lengre vandring for demperen? Kommer toppen av demperarmen lenger opp mot karrosseriet?.nope-mx5 wrote:Om du har NA, så kan det anbefales å bytte til NB toppfester.
Da får du brått mye mer vandring på bakdemperne.
-n