Fet motor
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Do It..!
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Fet motor
For at dette skal ligge og friste under multimedia så trenger vi vel litt mer enn bare flott tekst? Vi er ikke så kravstore heller, sort/hvit-bilder eller 8-bits samplet lyd duger i lange baner!arildh wrote:MSM maskin med 2.0 FM stroker, GT3076R, sekvensiell tenning med GM coiler.
En vakker dag...
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Hva med en fe3 på standard 2.0 stroket og borret lett til 2.3. litt dill er det å få montert, men ikke verre enn at man bruker 929 clutch hus og lager custom manifoiler, mangen i usa så har det, en svenske så kjører standard fe3 på oem 1.6 sprut. Kunne selv tenkt meg en fm stroke, men prisen er jo så en strøken na bil.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
La til bildet jeg glemte...
Det blir ikke noe $4200 stroker veiv på meg. Det er sikkert.
Men en GT3071R er sikkert som banken. (Som har samme eksoshus som 3076)
3076 passer nok bedre for 2.0 enn 1.8.
Spent på hva hvordan HF sin 1.9 liter fungerer med en så stor kompressordel.
For Turbo, BEGI manifold, Tial WG og litt flenser, rør etc. kommer det på $2500. Må ha custom DP i tillegg.
Har som mål å starte sesongen slik i 2009.
Det blir ikke noe $4200 stroker veiv på meg. Det er sikkert.
Men en GT3071R er sikkert som banken. (Som har samme eksoshus som 3076)
3076 passer nok bedre for 2.0 enn 1.8.
Spent på hva hvordan HF sin 1.9 liter fungerer med en så stor kompressordel.
For Turbo, BEGI manifold, Tial WG og litt flenser, rør etc. kommer det på $2500. Må ha custom DP i tillegg.
Har som mål å starte sesongen slik i 2009.
-
- Status: Offline
Ingen aning, men eliminator77 på miata.net har en .50 trim t3/04 turbo med masse options, BEGI innsug, kammer, Hydra, samme tenning +++ på en 1.8 og har bremset 580+ på hjulene.
På papiert skal GT3076R ha mere å gå på enn denne turboen.
Tuning og oppsett har nok mye å si. Det var ikke lenge siden at 350 hk var "max" på BP motoren. Mye takket være FM sine trange komponenter og Link sprutet.
På papiert skal GT3076R ha mere å gå på enn denne turboen.
Tuning og oppsett har nok mye å si. Det var ikke lenge siden at 350 hk var "max" på BP motoren. Mye takket være FM sine trange komponenter og Link sprutet.
-
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
skal nevnes at det ser ut som den motoren der har havnet i en 93 le
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.