Oljetrykksbryter på 1997 1,6

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

StianOppistov wrote:
MagnusAntony wrote:Du har ett signal, fordi: (mine antagelser)

Denne bryteren er styrt på minus-siden. Det vil si, når det blir nok oljetrykk, så slår bryteren inn og jorder kretsen. Da går måleren opp på midten av skalaen, som betyr at du har oljetrykk. Hvis du fjerner bryteren, er alt du trenger å gjøre for å få oljetrykksmåleren til å vise trykk det samme som bryteren. Og den jorder jo kretsen. Da er det bare å sette ledningen som skulle gått til bryteren til jord. Vil jeg tro.
Nå funker vel denne brytern motsatt, at den slipper jord ved oljetrykk, iallefall på biler eg har hatt tidligere, da eg har montert lyspære for å vera sikker, så om det er slik på denne mazdaen også tror eg nok, så da burde det ikke vert signal. :lol: men skal titte litt i dag, kanskje kinne litt å se om nye motoren oppføre seg slikt, Har faktisk en slik oljetrykksmåler liggene eg kan montere, men da må eg ha en en t stykke så eg kan få ut oljetrykk til både måler og turboslangen, noen så vet hvor eg skaffer dette,
Hvis den slipper jord ved oljetrykk, er det jo enda enklere. Da er bare ledningen plugget av.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Var nå ute å testet, plugget i oljetrykksbrytern, o visning på dash, plugget av, mitten av trykk, plugget på å kinnet, etter noen sekunder så smokket den opp på midten, og spruten stod i panseret,., vi sier det er i orden da, :lol: lurer litt på hva trykk denne pumpen gir, da eg har skimset litt på ventilen,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply