BBS-felger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

http://www.quattroco.com/dekk/toyo/r888.php

14- 185/60 passer kanskje ? 950,- pr stk.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

arildh wrote:http://www.quattroco.com/dekk/toyo/r888.php

14- 185/60 passer kanskje ? 950,- pr stk.
Lurer på hvorfor denne dimensjonen ikke finns på Toyo sine hjemmesider ??

http://marktg.toyotires.com/file/30029.pdf
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 302
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Hordaland
Status: Offline

Post by John_91BRG »

Er ikke så stort utvalg i 14" gateslicks lenger, men Toyo R888 leveres i 185/60R14.
Står oppført i prislisten til den norske importøren (http://www.nordekk.no), så det bør være et relativt kurant dekk å få tak i (med mindre det nyleg er gått ut av produksjon).
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
shutinc
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 280
Joined: 17 Sep 2006, 02:00
Status: Offline

Post by shutinc »

Ikke for å være noe bedre enn oss andre her, men siden jeg ønsket disse felgene først, så håper jeg at jeg får "tilbudet" også først! Er ikke det rett og rimelig dere?

Jeg kan si det slik at jeg betaler godt om felgene er i god stand og er pene. Spiller liten rolle om det er 14" eller 15.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

merkelig hvor poppe disse felgene er da, skal se om ene kompisen min har lagret noen slike enda eg, han hadde noen slike på sin nb, opprinnelig ifra en bmw, 15" tror eg, men mener det samme som hf, eg velger heller bort komfort eg,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

StianOppistov wrote:eg velger heller bort komfort eg,
er ikke bare komfort man velger da :)

når man har hørt om NA som er N/A og felgene blir byttet så bilen gjør 0-100 på ett sekund mindre...
da er det ikke tvil hva jeg ville gjort på utkikk etter felger, kjøp de letteste som også er riktigst til bilen

noen liker bedre look'en også med disse også, ikke alle som liker små biler med så store felger som mulig ;) (sier ikke at du gjør det heller seff.)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

EspenSort92 wrote:
StianOppistov wrote:eg velger heller bort komfort eg,
er ikke bare komfort man velger da :)

når man har hørt om NA som er N/A og felgene blir byttet så bilen gjør 0-100 på ett sekund mindre...
da er det ikke tvil hva jeg ville gjort på utkikk etter felger, kjøp de letteste som også er riktigst til bilen

noen liker bedre look'en også med disse også, ikke alle som liker små biler med så store felger som mulig ;) (sier ikke at du gjør det heller seff.)
Har ganske små felger eg, kun 16" og har supercharger, så den er vel kjappere 0-100 enn gjennomsnittet her inne, og med nye motoren så blir den vel like kjapp som en oem mazdaspeed. men eg er kun ute etter utseende eg, og liker ikkje originale felger, skal skille seg litt ut, derfor eg valgte å importere min styling ifra japan, og ikkje kjøpe på nærmeste forhandler, men disse BBS selgest ikkje de nye da, bare å bestille for å få nye felger på sin pene mx5, eg mener felger er slitedeler eg,, :lol: de blir stygge osv,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Var vel en på et amerikansk forum som hadde 15 tommere på mazdaspeeden som var original og den gikk nesten sekundet raskere 0-60. Men jeg hadde fremdeles ikke kjørt rundt med 15 tommere på sommeren. Er litt for utseendefrik. Hvis ikke kunne jeg jo like godt hatt en skramlete Subaru eller Toyota :P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

om jeg kapper et sekund til 100 med smale 14", skjønner jeg ikke shit :) er jo allerede håpløst lite grep.

jeg har lyst til å prøve et sett org hjul på bane, men de passer jo ikke bilen.. så 15" oz(lette). var beste løsninga jeg fant..

Jeg skal gjøre noe dere vil synes er helt på trynet forresten, jeg skal space ut hjula mine 7mm, bare for å kjenne hvordan den blir.. noen må jo prøve ekstremt den veien og? Ender vel på et 30 med 7" felg da..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg synes overrsakelsesfaktoren i positiv retning er mye gøyere enn i negativ retning :)

Derfor er det bedre at folk tror bilen går dårligere enn den gjør :)
framfor å style den opp til å faktisk gå dårligere ;)

edit: det er jo ikke snakk om overladete biler stort sett, for de som ønsker så lette felger som mulig :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

rudolf, hvor tunge var forresten de 16" greiene du hadde ? sikker på at ikke mye av forskjellen du merket var vektforskjell på hjula da ?
ikke skyld alt på ET :P ET var mitt favoritt romvesen.

står jo også forklart under tegningene at scrub radius gir utslag i noe mer sporing og følsomhet for ujevnheter i veien.. det gir ikke no massiv forskjell på grep i positiv retning å gå ned til smalere hjul, og 1cm forskjell på ET.
Om det du merket var bedre grep, og mer respons. tør jeg påstå at du hadde no tunge billighjul, med gummi som ikke er verdt å sette på en slik bil.. :P

"Jeg kjører rundt med null i skrubbradius jeg. Gjør du ?"

"nei. men jeg har 25kmt mer i svingen uanstrengt, og spinner ikke avgårde med ekstraeffekten et luftfilter gir"

prioriteringer..

noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

HF-mx5T wrote:rudolf, hvor tunge var forresten de 16" greiene du hadde ? sikker på at ikke mye av forskjellen du merket var vektforskjell på hjula da ?
ikke skyld alt på ET :P ET var mitt favoritt romvesen.

står jo også forklart under tegningene at scrub radius gir utslag i noe mer sporing og følsomhet for ujevnheter i veien.. det gir ikke no massiv forskjell på grep i positiv retning å gå ned til smalere hjul, og 1cm forskjell på ET.
Om det du merket var bedre grep, og mer respons. tør jeg påstå at du hadde no tunge billighjul, med gummi som ikke er verdt å sette på en slik bil.. :P

"Jeg kjører rundt med null i skrubbradius jeg. Gjør du ?"

"nei. men jeg har 25kmt mer i svingen uanstrengt, og spinner ikke avgårde med ekstraeffekten et luftfilter gir"

prioriteringer..

noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
Jepp, er enig med deg, holdt på å kjøre av veien med nb eg, satt på oem 15" felger ifra 18" :lol:

Blir spennende med spacer, vurdere litt spacer selv, kjører nå med ET på 25, med 9" brede,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

mer bredde, positivt, men ikke på bekostning av vekta 18" gir.. :P

da får man heller bruke bedre dekk med litt bredde. på mindre felger
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

HF-mx5T wrote: noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
synes det blir litt feil å si, selvsagt kan ting forbedres til sitt personlige behov
men med tanke på de kåringer MX-5 har vunnet, eller kommet høyt på rankingen...
så blir det feil å si at man ikke er ute etter sportsbilen når man vil holde den original

MX-5 (i original stand) har jo blitt hyllet av biljournalister (som er flinke på bane) over hele kloden..

Alle her vet at oppsettet på en bil som skal kjøre primært på bane er ulikt en som skal kjøres primært på vei, men også på bane av og til...
og forskjellen er enda større for den som kun kjøres på vei...
Last edited by EspenAndre on 13 Dec 2007, 22:39, edited 1 time in total.
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Enig med HF. Jeg bytta fra 16" 205/45/16 til lette 15" med 205/50/15. Samme bredde, merkbart bedre aks, bedre på bane, mer komfortabelt på dårlig vei. Jeg blei kjempefornøyd. Hvis du er ute etter grep i svinger er type dekk langt viktigere enn 1 cm ekstra bredde.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Post Reply