Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Har du sett en MX5/Miata langs veien og lurer på hvem det er ??

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Post by Hauk »

Denne har jeg spottet tidligere i sommer tror jeg. Så veeeldig fin ut, tåkelys i haikjeften, lexuslykter bak.

Tror den er mariner blue, men mulig den er omlakkert i en annen uoriginal men lignende blåfarge... fremstod som endel finere enn jeg klarer å huske andre smurfeblåe. :)

I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Post by Fredster »

Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he ! :lol:
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Post by Hauk »

Fredster wrote:
Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he ! :lol:
Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Post by Fredster »

Hauk wrote:
Fredster wrote:
Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he ! :lol:
Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis. :)
Jeg bøyer meg i støvet, og innser at du faktisk har rett :oops: !

Kjørte forresten relativt enkelt fra en blå MX på vei oppover Holmenkollveien fra Gressbanen i dag :wink: . Vet ikke om vedkommende ikke turte mer eller hva det var, men den hang med sånn passe en liten stund - inntil den første skikkelig krappe svingen (der Ankerveien kommer opp for de lokalkjente) ! Vel har jeg et bra veigrep på Puggen, men regnet overhodet ikke med å noen som helst mulighet til å dra ytterligere i fra derfra og videre oppover :shock: . Ikke mange "normale" biler som har noe stille opp med mot MX`ene på slike veier !

Jeg parkerte på Frognerseteren og hadde gått noen meter før den kom. Hyggelig at du vinket og tutet (på en "takk for turen" måte), og tok "tapet" som en mann.

Var en fyr på ca. 35 år kanskje, så jeg velger å tro at han ikke var kjent med verken veien eller bilen.
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

tness wrote:Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
Venter nå på en skikkelig road test før jeg kommer med slike uttalelser.. Vi snakker jo om en bil som veier over dobbelt så mye som MX'en..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 08 Feb 2005, 01:00
Location: Sarpsborg
Contact:
Status: Offline

Post by fatlaces »

tness wrote:Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
du er ikke litt vel optimistisk nå vel ? ;)
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Post by Fredster »

tness wrote:Er vel bare en bugatti Veyron som klarer å kjøre fra en MX-5 på svingete veier. Han lå vel å puttra på 3000 o/min.
Jeg kan garantere deg at ikke turtallet lå på 3000 for han fikk "godsleng" på rompa ut av en av svingene :shock: , og SÅ mange HK har ikke MX`en (normalt sett i hvertfall, og hadde den vært så utrolig trimmet så ville han heller ikke hatt problemer med å henge på :wink: ) men jeg skjønner hva du mener.

Morro var det uansett ! :wink:
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Mariner Blue NA E6 østover ved Mortensrud idag tidlig...

Post by EspenAndre »

Hauk wrote:
Fredster wrote:
Hauk wrote: I dag kjørte jeg en fransk anonym sak.
Anonym og fransk er vel ikke to ord man ser brukt i samme setning for ofte....he-he ! :lol:
Mørkegrå Laguna stasjonsvogn (ifbm jobb)... Skal det være mer anonymt så snakker vi Passat eller Avensis. :)
hadde jeg kjørt Laguna ville jeg gjerne vært så anonym som mulig :P

sikkert behagelig bil, men de jeg vet om har hatt så mye trøbbel at det at den ligger på bunn i driftsikkerhet er bekreftet for min del jaffal ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Eneste Laguna ligger på topp i, det er verditap. Kompis av meg kjøpte ny stasjonsvogn i 2003, nå er den verdt ca like mye som Miataen min. :lol:
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3031
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Lagunaen var leiebil mens den andre jobb-bilen (Splitter ny Focus 1,6 diesel) var på verksted. På Focusen røyk EGR-ventilen 3 uker etter at vi fikk levert den. Begredelig.

Om ikke annet så scorer franskmennene bra på kollisjonssikkerhet.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Hauk wrote:Om ikke annet så scorer franskmennene bra på kollisjonssikkerhet.
Franske biler er faktisk tryggere å kollidere i enn å kjøre i... Du kommer ut for mer problemer med å kjøre en fransk bil, enn ved å krasje en.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Post by Fredster »

kodvaag wrote:
Franske biler er faktisk tryggere å kollidere i enn å kjøre i... Du kommer ut for mer problemer med å kjøre en fransk bil, enn ved å krasje en.
Utrolig at det fremdeles er folk som tror på slike gamle myter :roll: . Det var vel en periode på 70-tallet hvor det ble produsert en del biler av "litt ymse kvalitet" for å si det på en pen måte :lol:.

En historie (som visst nok skal være sann), var om en som klagde på at den nye bilen hans hadde en merkelig lyd i alle svinger. Det var en rekke forskjellig mekanikere på flere verksteder som så på bilen. Alle hadde de prøvekjørt den og alle hadde hørt at lyden kom fra karosseriet/rammeverket, men INGEN av de kunne finne ut av hva dette var for noe rart. Kunden fikk ny og var velstand. Peugeot ville jo gjerne finne ut av hva feilen var i tilfelle det var noe med produksjonen, og demonterte ALT ! Til slutt var det en som hadde tatt vinkelsliper og åpnet kanalene, og ut falt en tom rødvinsflaske :shock: :lol: ! Fra den dagen ble det slutt på å spise lunsj på andre steder enn i kantinen.

Når det er sagt, så hadde vel neppe Peugeot (eller PSA) solgt så mange biler som de gjør, hvis de var av så dårlig kvalitet som det enkelte skal ha det til. Eller...... :wink: ?
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Fredster wrote: Når det er sagt, så hadde vel neppe Peugeot (eller PSA) solgt så mange biler som de gjør, hvis de var av så dårlig kvalitet som det enkelte skal ha det til. Eller...... :wink: ?
Når det gjelder Laguna sier statistikken sitt ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Fredster
500 RPM
500 RPM
Posts: 97
Joined: 11 Nov 2006, 01:00
Location: Oslo, Røa
Status: Offline

Post by Fredster »

Hvilken stats, og hva sier den samme statsen om MX ?
01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).
Post Reply