japseklipp

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
HF-mx5T
Status: Offline

japseklipp

Post by HF-mx5T »

User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Litt morro å se stats på bilene.
Bortsett fra V8'ern, så har alle 14" felger og 185 dekk (1 hadde 195 bak). Den dim'en er nok bedre til banekjøring, virker som 205 ikke får riktig temp, blir for brede.

Morsom battle, hvertfall. V8 går bra rett frem, men sliter med tyngden i sving.
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

Gærne små karer :lol:
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
frifant
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 15 Jun 2007, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Morro

Post by frifant »

Utrolig morro....

Skulle likt å forstå hva de sa da...
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

må være j****g harde dekk før 205 ikke får varme da..
StianF
Status: Offline

Post by StianF »

jeg får lunk i mine 195/55 048medium på 1 runde.. på.. god varme runden etter(bånngass)

jeg ser ikke helt fordelene med 185/ballong/14 r-dekk gitt.. turnin osv må jo bli litt mere wobli.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

akurat.. vanlige problemet er jo at dekka smelter.. ikke at de ikke blir varme..
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Og da kjører dere ut med hvilket dekktrykk? Hvilken temp får dere? Hvor på dekket? Jevnheten i temp på slitebanen? Hva er dekktrykket på varmt hjul?
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

jeg kjører ut på såvidt over 20psi. alltid et par psi lavere i venstre foran på rudskogen. har ikke temp måler. men er for varmt til å legge hånda på etter nedkjølingsrunde.. optimalt grep kommer på ca3 runder. og stabiliserer seg der for resten av kjøringa (opp til halvtimen som er ca lengste jeg har kjørt i strekk) dekktrykket varmt er noe rundt 30psi(de få gangene jeg har målt ). og slitasjen er jevn.
StianF
Status: Offline

Post by StianF »

jeg kjører ikke racing.. så jeg har ikke kartlagt dekktemperaturene 100% liksom.

Men jeg kjører 19-22psi alt etter værforhold egentlig.. og får ca 30 si når jeg er i depo igjen.. og jevn slitebane..


for oss hobbyrasere.. betyr ikke tusendelene så mye. jeg får GOD varme i 195/55 ihvertfall.. GOD varme.. på få runder
Post Reply