Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
I-J-b wrote:etter min mening skremmer denne salgs tråden vekk kjøperer, med en masse synsing av folk som allerede har mx5 og ikke har som mål å kjøpe bil men de er jo ganske typisk på forume hær!...
ser ut som en fin bil dette!! for di som er intressert i bilen, ta en prat med selger å få historien på den.
Da er det noe jeg ikke forstår her !!
Er ikke dette forumet til for at vi skal kunne stille spørsmål og diskutere om ting vi lurer på ?
Eller gjelder det for alt UNNTATT ting som er til salgs,
fordi der skal det IKKE stilles spørsmål fordi da kan vi jo ødelegge for de som skal selge ?
Dette forstår jeg ikke.
Jeg forstår heller ikke at selger ikke kan svare på ET ENESTE av de spørsmål som er stilt om bilen han skal selge.
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
at aktive folk her er interressert i alt av MX-5 der ute er ikke rart,
at man ikke klarer å vente på et svar mer enn noen timer, og da lager seg en teori er rart..
ikke alle er like aktive, på dette forum eller nettet ellers..
vet vi at personen har sett på annonsen sin etter den ble lagt ut?
la nå folk som har peil på MX-5 få stille spørsmål på en grei måte,
så kan i alle fall folk som ikke har peil lære noe når de er ute etter bil...
dette som er spurt om er tross alt noe en slik person ikke kunne vite...
Rudolf wrote:Siden jeg er så godt i gang med de frekke og utidige spørsmålene,
så tar jeg sjansen på ett til (med fare for å bli ekskludert i klubben):
Er det ikke veldig tidlig å skifte registerreim på en bil som bare har gått 56.000 km ?
er litt tidlig.. men gjør jo ingenting da... er fint for kjøper i alle fall
EspenSort92 wrote:
la nå folk som har peil på MX-5 få stille spørsmål på en grei måte,
så kan i alle fall folk som ikke har peil lære noe når de er ute etter bil...
dette som er spurt om er tross alt noe en slik person ikke kunne vite...
vet selger dette selv?
Må si meg veldi enig med Espen hær, er ikke så veldig skrivende aktiv lengere på dette forumet, men det går sjelden flere dager imellom jeg leser hær inne.
Forumet har holdt en grei linje når det kommer til moderering av tråder i alle år, men kansje tiden er inne for være mere bestemt når det kommer til moderering? Klubben/Forumet har vokst mye de siste 2 åra og ting har kansje en tendens til og skli ut litt oftere nå enn før?
Dette ble rimelig OT men følte bare for og få høre andres meninger om dette??
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
Rudolf wrote:Siden jeg er så godt i gang med de frekke og utidige spørsmålene,
så tar jeg sjansen på ett til (med fare for å bli ekskludert i klubben):
Er det ikke veldig tidlig å skifte registerreim på en bil som bare har gått 56.000 km ?
er litt tidlig.. men gjør jo ingenting da... er fint for kjøper i alle fall
men skjønner hva du sikter til..
Regreim skal skiftes ved 100.000 km eller hvert 5. år, alt etter hva som kommer først.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Rudolf wrote:Siden jeg er så godt i gang med de frekke og utidige spørsmålene,
så tar jeg sjansen på ett til (med fare for å bli ekskludert i klubben):
Er det ikke veldig tidlig å skifte registerreim på en bil som bare har gått 56.000 km ?
er litt tidlig.. men gjør jo ingenting da... er fint for kjøper i alle fall
men skjønner hva du sikter til..
Regreim skal skiftes ved 100.000 km eller hvert 5. år, alt etter hva som kommer først.
Det er feil, mazda norge sa til meg 100 000km uansett år.
Men på nyere biler kan det stemme.
Rudolf wrote:Er det ikke veldig tidlig å skifte registerreim på en bil som bare har gått 56.000 km ?
er litt tidlig.. men gjør jo ingenting da... er fint for kjøper i alle fall
men skjønner hva du sikter til..
Regreim skal skiftes ved 100.000 km eller hvert 5. år, alt etter hva som kommer først.
Jeg bytta reg-reim (og vann-pumpe) på min etter bare 50.500 km - men det var fordi bilen var da 13 år gammel og jeg hadde ingen dokumentasjon på at det var blitt gjort tidligere. Enda den har vært på service omtrent hvert år. (Ref de 5 års-intervallene.) Nå fikk jeg Mazda-verkstedet til å dokumentere reg-reim-skiftet i service-heftet. Så slipper man å lure i fremtiden når det gjelder denne bilen ihvertfall, og nattesøvnen er berget.
Ellers synes jeg at en selger må tåle spørsmål hvis han skal selge noe. Hvis ikke så har ikke salgsannonsa livets rett. Og nå er det jo potensielle kjøpere som faktisk har spurt! (Rudolf på vegne av en kompis).
Last edited by Hauk on 23 Aug 2007, 23:09, edited 1 time in total.
Jeg tror det er vanlig med 100,000 eller 5 år på andre biler, men det skader jo ikke disse motorene uansett om den går, så det er vel bare slik at 100k er et greit estimat?
Uansett synes jeg den tråden hadde helt fornuftige spørsmål, og det må da være lov å spørre om sånt, det er jo for f... et forum. Selv prøver jeg å si mest mulig og være så ærlig som mulig i salgstråd, så slipper man alt det vanlige. At selgeren ikke sjekker annonsen hvert sekund er dog ingenting å skrike at man ikke får svar for. Er ikke alle som er her inne og nerder hele tiden
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote: At selgeren ikke sjekker annonsen hvert sekund er dog ingenting å skrike at man ikke får svar for. Er ikke alle som er her inne og nerder hele tiden
Noen snakker om timer, andre om sekunder.
Jeg minner om at innlegget ble lagt ut på mandag og fyren har ikke sagt et døyt siden da.
Da er han ihverfall ikke noen nerd.
(Slik som meg ...... Snufs )
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf wrote:
Noen snakker om timer, andre om sekunder.
Jeg minner om at innlegget ble lagt ut på mandag og fyren har ikke sagt et døyt siden da.
Da er han ihverfall ikke noen nerd.
(Slik som meg ...... Snufs )
Joda, men noen regner vel bare med at folk ringer om dem lurer. Jeg er ikke den typen før jeg er nok interessert, og kanskje ikke du heller, men man må jo gi fyren en sjangs uansett
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Enig med I-J-b & fatlaces, dette er ikke er plassen å annonsere bil for salg.
Jeg valgte selv å ikke legge min her nettopp på grunn av alle kommentarene som kommer på forumet.
Selger har tydelig i sitt innlegg lagt en link til bilen på autodb, der har han oppgitt telefon nummer og e-post adresse, hvorfor ikke bruke dette?
Moderatorer burde heller henvende til bruk av dette eller at man sender PM til selger. Selger kan da om han ønsker selv supplere innlegg med etterspurt informasjon??
(Nå kommer det garantert en god del flere innlegg på denne tråden regner jeg med )
Kanskje man bør la være å skrive bullshit i annonsen sin heller da, og faktisk være ærlig. Hvordan man snur og vender på det så er vel den bilen neppe en helt original bil som det står beskrevet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black