Praktiske spørsmål fra en nybegynner.

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
tombrekke
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 13 Aug 2007, 18:46
Location: Oslo
Status: Offline

Praktiske spørsmål fra en nybegynner.

Post by tombrekke »

Hei.
Jeg er 14 dager eier av en rød 91' 115 hk, og gleder meg til det. Solgte en tur-MC og vil ha et alternativ til "vind i håret". Men lurer på noen råd på et par ting. Hva bør jeg impregnere cab'en (ikke stoff i den) med, og hvor ofte? Jeg vil anskaffe sort trekk for å legge over cab'en når det er lagt ned, "skvettlapper" foran og bak og elektrisk antenne. Er det noen som har noe brukt å selge? Hvor er det enklest og greiest å kjøpe disse tingene, til en fornuftig pris? England, USA, Belgia?

Gi meg rettledning hvis slike ting ikke skal distribueres her på denne måten, eller om jeg gjør andre nybegynnerfeil!

Medl.nr. 878
User avatar
okhandel
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 102
Joined: 29 Aug 2006, 02:00
Location: Bryne
Status: Offline

Post by okhandel »

Hei og velkommen.

Det er hovedsaklig mx5parts i England og iLmotorsport i Tyskland som blir nevnt her på forumet.

Med dagens dollar kurs så kan en og sjekke Moss i USA.

Du finner og en fin oversikt over butikker i denne tråden her Forskjellige butikker

Det kan være lurt å bruke søke funskjonen som er på forumet, kan finne mange gode svar der.
Medlem nr 615
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16

'07 Volvo V50 D5
'07 Volvo C30 1,6 m/ bodykit
tombrekke
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 13 Aug 2007, 18:46
Location: Oslo
Status: Offline

Takk for svar

Post by tombrekke »

Hei.
Jeg oppdaget etter at jeg skrev meldingen at det var lurt å finne alle tidligere gode svar med søke-funksjonen. Beklager at jeg ikke så dette før!

Da er det bare spørsmål om noen har cab-trekk, skvettlapper eller antenne brukt tilsalgs?

Medl.nr. 878
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Takk for svar

Post by HansT »

tombrekke wrote:Da er det bare spørsmål om noen har cab-trekk, skvettlapper eller antenne brukt tilsalgs?

Medl.nr. 878
Legg dette inn under "Kjøpes" i forumet så kanskje du er heldig. Slike cab-trekk har vel vært til salgs fra tid til annen, men hvis jeg personlig skal gi deg en anbefaling så bruk de pengene på noe helt annet. Jeg har nå hatt Miata'en min i over 7 år, og det trekket bruker jeg aldri. Greit å ha sånn en SJELDEN gang (så det er ikke til salgs. :) ), men hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg at jeg har kneppet på det trekket 4 ganger siden jeg kjøpte bilen, og jeg hadde ALDRI brukt penger på det når jeg vet det nå.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Vil bare si fra at Medlems nr ditt ikke er korrekt.. Det er "brukernummret" ditt.

For å få medlems nummer så må du melde deg inn i klubben, ikke bare være bruker av forumet.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
tombrekke
0 RPM
0 RPM
Posts: 17
Joined: 13 Aug 2007, 18:46
Location: Oslo
Status: Offline

Medlems/brukernumer.

Post by tombrekke »

Hei.
Da er jeg litt forvirret, for når jeg trykker på "Medlemsliste" kommer det opp 18 sider med forskjellige navn. På siste side, side 18, kommer mitt navn opp som "Medlem siden" 13. august 2007. Trodde da at nummeret i rubrikken helt til venstre er medlemsnummeret. Det står forøvrig ikke noe tekst øverst på denne rubrikken hva den inneholder. Jeg har i alle fall ment å melde meg inn fra i går av.

Hva er riktig?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Medlems/brukernumer.

Post by Vidar »

tombrekke wrote:Hei.
Da er jeg litt forvirret, for når jeg trykker på "Medlemsliste" kommer det opp 18 sider med forskjellige navn. På siste side, side 18, kommer mitt navn opp som "Medlem siden" 13. august 2007. Trodde da at nummeret i rubrikken helt til venstre er medlemsnummeret. Det står forøvrig ikke noe tekst øverst på denne rubrikken hva den inneholder. Jeg har i alle fall ment å melde meg inn fra i går av.

Hva er riktig?
Skjønner dette er forvirrende.
Bør vel kalle det brukerliste..

Når den nye siden kommer. Så blir det mere tydlig at dette er en bilklubb og ikke bare ett forum på internet..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply