Hva er snittalderen på den norske MX-5/Miata brukeren?
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Status: Offline
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
No kidding! Jeg har en 24/7 beredskapsvakt-greie på jobben hver sjette uke - hvor man i tillegg til en økonomisk kompensasjon får utdelt en Toyota Yaris Verso m/ bensinkort og bombrikke. Uheldigvis får man ikke utdelt surstoff-maske (for å takle høyden) eller sjøsyketabletter, så den står som oftest ubrukt på jobben.HF-mx5T wrote:...eneste deprimerende med å ha mx5 som godbil er å kjøre kjedelige bruksbiler ved sidenav(ford courier jobbsliter).
Livet er for kort til å kjøre pizzabil...
34, og har kastet vekk for mye tid på veiene i kjedelige stasjonsvogner og varebiler...
Kom over den jeg har nå tilfeldigvis sommeren 05, plukket den opp i Telemark, og kjørte de drøye 80 mila hjem med et bredere og bredere glis og selvfølgelig nedcabbet
Er megafornøyd med valget, bilen funker egentlig bedre enn den burde etter litt småsarv, og angrer ikke ett sekund.
Liker den klassiske, forbedra Elan-stilen på NA'en, og hadde lett kjøpt meg en til med samme karosseriet selv om prisen ikke hadde spilt noen rolle.
Tittet på Ice-T's småherpa gamle NSX som var ferdigtuna og ombygd til cab på ebay nå.. men som en realistisk og praktisk hverdagscab kan jeg ikke se så mange konkurrenter til mx5'en på leenge
Har 1-2 andre vw offeranoder, men mx5 og piggdekk er jo for gøy til å sylte ned om vinteren da
Kom over den jeg har nå tilfeldigvis sommeren 05, plukket den opp i Telemark, og kjørte de drøye 80 mila hjem med et bredere og bredere glis og selvfølgelig nedcabbet
Er megafornøyd med valget, bilen funker egentlig bedre enn den burde etter litt småsarv, og angrer ikke ett sekund.
Liker den klassiske, forbedra Elan-stilen på NA'en, og hadde lett kjøpt meg en til med samme karosseriet selv om prisen ikke hadde spilt noen rolle.
Tittet på Ice-T's småherpa gamle NSX som var ferdigtuna og ombygd til cab på ebay nå.. men som en realistisk og praktisk hverdagscab kan jeg ikke se så mange konkurrenter til mx5'en på leenge
Har 1-2 andre vw offeranoder, men mx5 og piggdekk er jo for gøy til å sylte ned om vinteren da
Er 27 og som mange andre her kom over Mx5'en ved en litt tilfeldighet.
Dvs. Jeg har tidligere kjørt Ford Escort og Skoda (old-school typen) og hadde tenkt til å få meg en nyere Skoda...
Men så begynte faren min å sende meg links til MGer til salgs på Finn. (Tror han hadde litt personlige tanker der... greit å låne en sånn bil når man kan skylde på at er sønnen sin.... )
Har aldri vært noe opptatt av bil (som dere kanskje ser fra mine tidligere eierskap) men begynte å gjøre litt research og fant ut at Mx5'en banket de andre konkurentene ned i støvlene (og særlig MG!!).
Nå som jeg er stolt eier gleder jeg meg hver gang jeg går til garasjen for å kjøre - og det er med glede jeg tar frem svamp og bøtte for vasken.
Kjører alltid den lengste veien såfremt det involverer svinger og skog rundt meg (favorittvei er ned til Verket på Hurumland når jeg skal kite - kjører fra Oslo og tar av ved Holmen; kjører ned forbi vollen og ligger tett i langs fjorden nedover... fantastisk tur!!!)
Har desverre ikke fått kommet på noen treff, men satser på å kommeg meg ut om ikke så lenge.
Som Bixen er dette også min eneste bil, og ettersom jeg kjøpte bilen i Oktober fikk jeg vinter før jeg fikk den toppløse opplevelsen. På vinterføre skjønte jeg nesten ikke at det KUNNE bli bedre å kjøre om sommer enn vinter. Sjikkelig morro med bakhjulsdrift, og kjørte meg aldri fast (dog måtte få litt dyttehjelp over en brøytekant en gang....) Var innom sverige og kjøpte hardtop nylig, så gleder meg til stivere og stillere bil i vinter.
En generell tanke om denne tråden er at de fleste eiere av Mx5'er er under 30. Det må vel være A) De fleste av oss faktisk er under 30, eller B) de som frekventerer forumet er under 30....
Som en generell observasjon ser jeg flest menn med Mx5 her i Oslo, dog ser vel en kvinne eller to kjørende iblandt.
Til sist tror jeg ingen bil gir så stor eierstolthet som denne bilen. Den er ikke like brautende som en dyrere sportsbil, men har en klassisk "down to earth" stil og gjemmer et hav av kjøreglede når man først har satt seg bak rattet.
Oi oi oi - merker at jeg bare vil ut å kjøre nå!
___________________________
Det Nye Nye
www.museumspotting.net
For the Cultured Rebel
Dvs. Jeg har tidligere kjørt Ford Escort og Skoda (old-school typen) og hadde tenkt til å få meg en nyere Skoda...
Men så begynte faren min å sende meg links til MGer til salgs på Finn. (Tror han hadde litt personlige tanker der... greit å låne en sånn bil når man kan skylde på at er sønnen sin.... )
Har aldri vært noe opptatt av bil (som dere kanskje ser fra mine tidligere eierskap) men begynte å gjøre litt research og fant ut at Mx5'en banket de andre konkurentene ned i støvlene (og særlig MG!!).
Nå som jeg er stolt eier gleder jeg meg hver gang jeg går til garasjen for å kjøre - og det er med glede jeg tar frem svamp og bøtte for vasken.
Kjører alltid den lengste veien såfremt det involverer svinger og skog rundt meg (favorittvei er ned til Verket på Hurumland når jeg skal kite - kjører fra Oslo og tar av ved Holmen; kjører ned forbi vollen og ligger tett i langs fjorden nedover... fantastisk tur!!!)
Har desverre ikke fått kommet på noen treff, men satser på å kommeg meg ut om ikke så lenge.
Som Bixen er dette også min eneste bil, og ettersom jeg kjøpte bilen i Oktober fikk jeg vinter før jeg fikk den toppløse opplevelsen. På vinterføre skjønte jeg nesten ikke at det KUNNE bli bedre å kjøre om sommer enn vinter. Sjikkelig morro med bakhjulsdrift, og kjørte meg aldri fast (dog måtte få litt dyttehjelp over en brøytekant en gang....) Var innom sverige og kjøpte hardtop nylig, så gleder meg til stivere og stillere bil i vinter.
En generell tanke om denne tråden er at de fleste eiere av Mx5'er er under 30. Det må vel være A) De fleste av oss faktisk er under 30, eller B) de som frekventerer forumet er under 30....
Som en generell observasjon ser jeg flest menn med Mx5 her i Oslo, dog ser vel en kvinne eller to kjørende iblandt.
Til sist tror jeg ingen bil gir så stor eierstolthet som denne bilen. Den er ikke like brautende som en dyrere sportsbil, men har en klassisk "down to earth" stil og gjemmer et hav av kjøreglede når man først har satt seg bak rattet.
Oi oi oi - merker at jeg bare vil ut å kjøre nå!
___________________________
Det Nye Nye
www.museumspotting.net
For the Cultured Rebel
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Er under 30 år.
Kjøpte Miatan min høsten 2001, det var i gammle dager da det ikke var så mange biler på markedet...
Var på utkikk etter en bil. Kikka hva jeg fikk for 100k+- Så kom jeg over en MX5 i Trondheim som jeg prøvde, da var jeg solgt.. Men var ikke helt fornøyd med selgeren+litt inside info..
Etter hvert kom jeg over den bilen jeg har nå, og med åra har jeg modifisert den litt...
Miatan er eneste bilen jeg har..
Morsom sommer bil, morsom vinterbil
Kjøpte Miatan min høsten 2001, det var i gammle dager da det ikke var så mange biler på markedet...
Var på utkikk etter en bil. Kikka hva jeg fikk for 100k+- Så kom jeg over en MX5 i Trondheim som jeg prøvde, da var jeg solgt.. Men var ikke helt fornøyd med selgeren+litt inside info..
Etter hvert kom jeg over den bilen jeg har nå, og med åra har jeg modifisert den litt...
Miatan er eneste bilen jeg har..
Morsom sommer bil, morsom vinterbil
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- 2000 RPM
- Posts: 252
- Joined: 11 Jan 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 833
- Location: Bergen
- Status: Offline
Er 24 år, og har hatt Miataen i snart 1 år nå. Hadde en Nissan Primera diesel tidligere, så kan si at overgangen til Miataen var stor.
Grunnen til at jeg kjøpte miataen, var egentlig ganske tilfedig. Var møkka lei av primeraen (la ut over 25.000kr bare i deler på 1 år ), og begynte dermed å surfe mer og mer på nettet for å se hva slags bil jeg kunne tenke meg. Hadde lyst på en "gøy" bil denne gangen, og fant i alle fall ut at jeg ville ha en cab. Alternativene begynte etter hvert å koke ned til Golf cab, BMW E30 cab, og sist men ikke minst MX5/Miata.
Dro og så på bilen min, og var solgt etter første prøvetur. Ikke lett å være fornuftig når en har forelsket seg i en bil, men jeg så på en til for å få noe å sammenligne med. Men den fristet ikke like mye, til tross for at den var noen år nyere, og til samme pris. Endte altså opp med å kjøpe den første jeg så på. Betalte vel kanskje litt i overkant, ga 78.000kr, men fikk da en ryddig og meget pen 90 mod med hardtopp og bare 115.000km på telleren.
Miataen er min eneste bil, og både jeg og min bedre halvdel kjører den året rundt.
Satser på at økonomien tillater at jeg aldri trenger å selge Miataen igjen, men heller kan tilføre bilparken en mer fornuftig bil når behovet for det skulle melde seg
Grunnen til at jeg kjøpte miataen, var egentlig ganske tilfedig. Var møkka lei av primeraen (la ut over 25.000kr bare i deler på 1 år ), og begynte dermed å surfe mer og mer på nettet for å se hva slags bil jeg kunne tenke meg. Hadde lyst på en "gøy" bil denne gangen, og fant i alle fall ut at jeg ville ha en cab. Alternativene begynte etter hvert å koke ned til Golf cab, BMW E30 cab, og sist men ikke minst MX5/Miata.
Dro og så på bilen min, og var solgt etter første prøvetur. Ikke lett å være fornuftig når en har forelsket seg i en bil, men jeg så på en til for å få noe å sammenligne med. Men den fristet ikke like mye, til tross for at den var noen år nyere, og til samme pris. Endte altså opp med å kjøpe den første jeg så på. Betalte vel kanskje litt i overkant, ga 78.000kr, men fikk da en ryddig og meget pen 90 mod med hardtopp og bare 115.000km på telleren.
Miataen er min eneste bil, og både jeg og min bedre halvdel kjører den året rundt.
Satser på at økonomien tillater at jeg aldri trenger å selge Miataen igjen, men heller kan tilføre bilparken en mer fornuftig bil når behovet for det skulle melde seg
-97 MX-5 1.8 "Balder"
(X) -90 Miata 1.6 JRM45 "Mia"
-16 Nissan X-Trail 4x4
-16 Kia Soul EV
-17 Connect
(X) -90 Miata 1.6 JRM45 "Mia"
-16 Nissan X-Trail 4x4
-16 Kia Soul EV
-17 Connect
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Ja det var tider det kjøpte min første i 2000.. den gang var det mange som kom og spurte hva dette var for noe, og trodde verken det var Mazda eller at man kunne få en i god stand for litt over 100.000Vidar wrote:Er under 30 år.
Kjøpte Miatan min høsten 2001, det var i gammle dager da det ikke var så mange biler på markedet...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Er 20 år, og kjøpte bilen i fjor sommer.. Har hatt lyst på mx-5 siden jeg først så den når jeg var liten drittunge. "sånn skal jeg ha når jeg blir stor", sa jeg. Og alle andre lo av meg. men det gikk
er første bilen min, og jeg kunne ikke valgt noe bedre!
er første bilen min, og jeg kunne ikke valgt noe bedre!
1992 Mx-5 Classic red, H&R senkesett, Hvite 15" OZ felger.
Jeg er 27år. Hatt bilen min (rød 90mod) i snart 2år.
Har egentlig alltid likt Mx5, men aldri gått til innkjøp av en da jeg syns de har litt liten motor. Syns liksom de savner litt ekstra puff.
Men da jeg fikk prøve brutters miata med nymontert turbo ble jeg hekta. Da var det gjort......en sånn må jeg ha. Solgte 200sx'n min og kjøpte en mazda med "puste hjelp".
Har egentlig alltid likt Mx5, men aldri gått til innkjøp av en da jeg syns de har litt liten motor. Syns liksom de savner litt ekstra puff.
Men da jeg fikk prøve brutters miata med nymontert turbo ble jeg hekta. Da var det gjort......en sånn må jeg ha. Solgte 200sx'n min og kjøpte en mazda med "puste hjelp".
Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Litt OT, men.. Har sett et par 200sx som gir gass og så sier det "poff" i fra popoffen... Greit nok, MEN de høres ut til å være utrolig daue...RedRider wrote:Men da jeg fikk prøve brutters miata med nymontert turbo ble jeg hekta. Da var det gjort......en sånn må jeg ha. Solgte 200sx'n min og kjøpte en mazda med "puste hjelp".
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Litt OT, men.. Har sett et par 200sx som gir gass og så sier det "poff" i fra popoffen... Greit nok, MEN de høres ut til å være utrolig daue...RedRider wrote:Men da jeg fikk prøve brutters miata med nymontert turbo ble jeg hekta. Da var det gjort......en sånn må jeg ha. Solgte 200sx'n min og kjøpte en mazda med "puste hjelp".
Hehe...ja, de har litt sånn "grautete" lyd og kan virke daue, men det kan vel være pga. de enorme 4"-5" bakpottene de bruker. Men ikke la deg lure, for de går faktisk utrolig godt.
Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
Hepp
Jeg er vel ca... nærmere 30 enn 20...
Kjøpte vel min første bil...som ble en mx5 for....eehm.. ca 3 år siden. En grønn liten 1.6 NA. Solgte den etter ca 8 mnd, for da fikk jeg det for meg at jeg ville ha en 1,8 NB. Solgte bilen på impuls
Har til dags dato ikke solgt NB'en...enda
Hvordan jeg fant ut at jeg skulle ha mx5 er jeg jaggu usikker på, men når jeg så en ble jeg enig med meg selv med en gang. Jeg skulle bare ha en slik sak.
Meg og bil startet vel med at min broder solgte sitt drog av en Mercedes og kom hjem med en latterlig pen Saab 900/9.3 cab. Viggen gul sådan..hehe..hadde likt denne bilen i mange år før fjotten av en bror kjøpte den..
Der og da fikk jeg det for meg at det ikke var nok med en Peugeot 206 WRC scooter som jeg kjøpte 4 mnd før Saab'en til brodern.
Helt siden mine første små steg var det cab som vår målet, og cab måtte det bli.. problemet var bare å finne en cab som jeg hadde råd til. Og det er her mx5'en dukket opp. Foruten cab, så var store komfye biler tingen..så at jeg hadde et dillemma av dimensjoner var klart. Men etter å ha surfa "litt" så fant jeg ut at mx5'en ble levert med skinn +++. Fra og med da ble skinn og ABS komfort i mengder. Resten av utstyret ble bare bonus.
Var faktisk bare ett problem som dukket opp..og det var plass.. Ikke det at jeg tok det problemet seriøst..før etter at jeg kjøpte bilen
Jeg har/hadde kjørt snøbrett aktivt i ni år før jeg kjøpte 5'ern, så det å kombinere turer til fjellet, med kompiser som skulle sitte på funka dårlig..hehe Men ingenting var så ille at det ikke kunne fikses. Baggis skulle fikse alle problemer. Jeg kunne til og med dra til stryn med kompis og brett Måtte riktig nok sende med brettene kompiser som dro i forveien både til og fra stryn, men stryn og brettkjøring...og etpar pils ble det
Men hell i uhell så har jeg ikke det problemet lengre siden kjøringen har satt sitt preg på både kropp og sinn. Er forøvrig på opptreningsbasis, så i vinter skal det satses igjen.. så sorry folks... jeg har ikke en ekstra plass hjem fra heisen
Jeg er vel ca... nærmere 30 enn 20...
Kjøpte vel min første bil...som ble en mx5 for....eehm.. ca 3 år siden. En grønn liten 1.6 NA. Solgte den etter ca 8 mnd, for da fikk jeg det for meg at jeg ville ha en 1,8 NB. Solgte bilen på impuls
Har til dags dato ikke solgt NB'en...enda
Hvordan jeg fant ut at jeg skulle ha mx5 er jeg jaggu usikker på, men når jeg så en ble jeg enig med meg selv med en gang. Jeg skulle bare ha en slik sak.
Meg og bil startet vel med at min broder solgte sitt drog av en Mercedes og kom hjem med en latterlig pen Saab 900/9.3 cab. Viggen gul sådan..hehe..hadde likt denne bilen i mange år før fjotten av en bror kjøpte den..
Der og da fikk jeg det for meg at det ikke var nok med en Peugeot 206 WRC scooter som jeg kjøpte 4 mnd før Saab'en til brodern.
Helt siden mine første små steg var det cab som vår målet, og cab måtte det bli.. problemet var bare å finne en cab som jeg hadde råd til. Og det er her mx5'en dukket opp. Foruten cab, så var store komfye biler tingen..så at jeg hadde et dillemma av dimensjoner var klart. Men etter å ha surfa "litt" så fant jeg ut at mx5'en ble levert med skinn +++. Fra og med da ble skinn og ABS komfort i mengder. Resten av utstyret ble bare bonus.
Var faktisk bare ett problem som dukket opp..og det var plass.. Ikke det at jeg tok det problemet seriøst..før etter at jeg kjøpte bilen
Jeg har/hadde kjørt snøbrett aktivt i ni år før jeg kjøpte 5'ern, så det å kombinere turer til fjellet, med kompiser som skulle sitte på funka dårlig..hehe Men ingenting var så ille at det ikke kunne fikses. Baggis skulle fikse alle problemer. Jeg kunne til og med dra til stryn med kompis og brett Måtte riktig nok sende med brettene kompiser som dro i forveien både til og fra stryn, men stryn og brettkjøring...og etpar pils ble det
Men hell i uhell så har jeg ikke det problemet lengre siden kjøringen har satt sitt preg på både kropp og sinn. Er forøvrig på opptreningsbasis, så i vinter skal det satses igjen.. så sorry folks... jeg har ikke en ekstra plass hjem fra heisen
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg