Hvor kjøpte du Toyo-dekka fra? Tenkte jeg skulle slippe pris-sjekke-runden hvis du allerede hadde tatt den.BAE wrote:Hm...nå har jeg akkurat bestillt Toyo Proxes T1R dekk. De er mye rundere i kantene enn Eagle F1 som jeg har på nå. I tillegg er de 3 pund lettere pr. dekk i følge denne sida http://www.wheelweights.net/.
Tror mykheten på gummien har mye og si også for sporing.
Dekkvalg / sporing
Moderator: Styremedlemmer
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3031
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1280
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Jaja.. Nå har du handla dekk ser jeg. Ellers kan jeg anbefale Michelin Pilot Exalto. Har ikke prøvd Toyo, så noen referanse har jeg ikke. Er godt fornyd med mine til daglig bruk. Litt for lange pass på bane er de ikke så gla` i...
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
kjøpte nylig Toyo Proxes T1R..og jeg kan ikke klage Stille, ikke no sporing og sitter meget godt føler jeg. kjører med 215x40x17. Kjørte med Goodyear Potenza tidligere. Var noe hardere de følte jeg..støyet litt mere.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
hehe, har faktisk ikke hatt så veldig masse regn foreløpig i vår. og siden jeg ikke har lappen enda så bruker jeg kun bilen på goværsdager og slikt.. blir nok litt mer kjøring i all slags vær når lappen ligger i lomma..BAE wrote:Virker som om det er T1R som selges nå. De har fått en kant utenpå fiskebeinmønsteret. Blir det ikke kort sesong hvis du bare skal kjøre på tørrværsdager på Senja?_mx5_Rune_ wrote:Har toyo proxess t1s i 225/40 16 og disse er meget bra, sporer faktisk ikke i det hele tatt.. fungerer utmerket på tørt føre, men vet ikke helt på vått da bilen for det meste er blitt kjørt på godværsdager..
steffen: som sagt har innpress en del å si.. jeg kjører med 7,5" brede felger med ET38.. vet ikke om hjulvinklene er stilt inn etter orginalt oppsett eller ikke, siden dekkene sto på bilen da jeg kjøpte den..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
På gamle bilen in prøvde jeg et uttal forskjellige dekk og felger før jeg var førnøyd. Alle var i 225/40R16. Dekket jeg var mest fornøyd med var Yokohama S-Drive med tanke på sporing. Toyo dekket støyet mest av alle og sporing var sånn midt på tabellen men sitter som et skudd når de først er varme. Merket lite forskjell på T1s og T1r._mx5_Rune_ wrote:hehe, har faktisk ikke hatt så veldig masse regn foreløpig i vår. og siden jeg ikke har lappen enda så bruker jeg kun bilen på goværsdager og slikt.. blir nok litt mer kjøring i all slags vær når lappen ligger i lomma..BAE wrote:Virker som om det er T1R som selges nå. De har fått en kant utenpå fiskebeinmønsteret. Blir det ikke kort sesong hvis du bare skal kjøre på tørrværsdager på Senja?_mx5_Rune_ wrote:Har toyo proxess t1s i 225/40 16 og disse er meget bra, sporer faktisk ikke i det hele tatt.. fungerer utmerket på tørt føre, men vet ikke helt på vått da bilen for det meste er blitt kjørt på godværsdager..
steffen: som sagt har innpress en del å si.. jeg kjører med 7,5" brede felger med ET38.. vet ikke om hjulvinklene er stilt inn etter orginalt oppsett eller ikke, siden dekkene sto på bilen da jeg kjøpte den..
Er du sikker på det er T1s som sitter på bilen nå Rune? Var sikker på at det var T1r jeg kjøpte. Men det var 1 uke før jeg leverte bilen så det kan hende de er feilsendt av levrandør.
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Medlemsnummer: 378
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Medlemsnummer: 378
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
nå gjorde du meg usikker.. måtte ut å sjekke og det er nok T1s jeg har.. tror det var det du hadde skrevet i salgsannonsen også..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Posts: 1119
- Joined: 02 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 587
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Status: Offline
Mulig jeg er veldig dum, men hva menes med sporing??
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
I tillegg er de 3 pund lettere pr. dekk i følge denne sida http://www.wheelweights.net/.
Denne sida var selvfølgelig vekt på felger. Vekt på dekk fant jeg en annen plass som jeg ikke finner tilbake til.
Denne sida var selvfølgelig vekt på felger. Vekt på dekk fant jeg en annen plass som jeg ikke finner tilbake til.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Nå er det vel Bridgestone som har Potenza da. Apropos Bridgestone, de leverte jo originaldekka som stod på NB fra fabrikk, Turanza. Disse fungerte helt fint på min 03, og skal visstnok være en av de lettere typene.m1chael wrote:...Kjørte med Goodyear Potenza tidligere.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Da sitter det nye Toyo Proxes T1R på bilen. Min subjektive vurdering i forhold til mine gamle, slitte Goodyear Eagle F1:
+ Sporingen er borte!!
+ Akselerasjon er bedre (sjekket på min referansestrekke)
+ Mindre støy (har nok mye med fersk, myk gummi å gjøre)
+ Dekkene sitter veldig godt i sving. De slipper merkbart senere.
- Styringen er noe mindre presis
Selvfølgelig er denne sammenligningen blodig urettferdig siden F1 dekkene er 7 år gamle.
Dessuten lærte jeg noe nytt. Den erfarene dekkpushern anbefalte meg
2,6 bar på dekkene for å beskytte felgene. Han mente jeg hadde
dratt på meg kast i tre av felgene pga. for lite lufttrykk. Jeg har kjørt med
2.2 bar.
+ Sporingen er borte!!
+ Akselerasjon er bedre (sjekket på min referansestrekke)
+ Mindre støy (har nok mye med fersk, myk gummi å gjøre)
+ Dekkene sitter veldig godt i sving. De slipper merkbart senere.
- Styringen er noe mindre presis
Selvfølgelig er denne sammenligningen blodig urettferdig siden F1 dekkene er 7 år gamle.
Dessuten lærte jeg noe nytt. Den erfarene dekkpushern anbefalte meg
2,6 bar på dekkene for å beskytte felgene. Han mente jeg hadde
dratt på meg kast i tre av felgene pga. for lite lufttrykk. Jeg har kjørt med
2.2 bar.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
får værtfall mindre grep med 2.6 enn 2.2 bar.. mener HF her inne har kjørt på 2.2 bar på bane masse.. med kast over hard curbs osv.. jeg har også kjørt på 2.2 bar lenge på gata uten problemer..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..