Hei Allesammen ! (reg reim røket...)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

Altså dette har vært faren min sin bil da.. hehe. jeg hadde nok ikke funnet meg i at det smalt så tidlig nei.. Men faren min har hatt den i ca, 1,5 år..

Noen som vet hva man trenger for å flytte over veiva til den andre motoren ?
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Ny type veiv i short nose motor?
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

Hei..

Dette gjelder en 91' motor med den nye veiva, og en 93' miata motor som denne skal i !
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Da er vet vel hovedsakeli å bytte lagera som kan vær lurt...
Men Har den veiva fått noe skader av det knuste lageret?
Vist ikke kan jo det vær nok å bytte lageret selv om det nok er det beste å bytte alle ja
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

om man først demonterer så mye. bytt alle lager.. de er ikke så dyre.. bare pass på å få rett dim. og kanskje måle opp klaringer for sikkerhets skyld..
User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

ok. Jeg skal forklare dette på en enkel måte:

I bilen min står det en motor med den nye typen veiv... Toppen og sylinderveggene er ødelagt, men veiva er like hel.. Denne kaller vi Henrik :)

I den motoren jeg kjøpte er veiva skadet og mangler lagere, men alt det andre er ok. Denne kaller vi Erik :)

Jeg skal bruke Erik med Henrik sin veiv. Samtidig tenkte jeg å bytte noen lagere siden Erik har ett annet slitemønster etter sin egen veiv en henrik sin veiv har.. :D

Noen som kan lage en liste over hvilke lagere jeg trenger slik at disse kan bestilles ??
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

Dette blir bare bedre og bedre, tok sylinderlekkasjetest på den "nye" motoren i dag og fant ut at det var "bare" 70%-80% prosent sylinderlekkasje på 2 av 4 hull...

Må vel finne enda en motor nå da.... :(
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

mulig man kan hone blokka og bytte til annet dim på stempelringer..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hvorfor ikke borre blokka 2mm og få tak i stempel fra FM med komp på 1:11 ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

Har tenkt på å borre osv. men dette blir vel DYRT!?

HVor får man isåfall tak i slike stempler ?? Jeg prøvde forresten å helle olje ned i sylinderne og ta enda en lekkasjetest, det fiser ut av både innsug og eksosmanifoild, så feilen ligger vel i toppen..

Har funnet en motor til salgs i Oslo, men den koster f*** meg 7000kroner.. Det er en motor som har gått 120.000km..

Jeg trodde de kødda først jeg.. Blodpris spør du meg, spesielt når man tenker på en 1.6liter 4cyl motor.
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Stempler selger på sarpsborg motor, eg fikk en pris på 695 pr stk, og dette var med ringer osv, de borrer også. fikk pris på boring på auto23 i bergen til kroner 1800,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Kusk1
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 02 Dec 2005, 01:00
Status: Offline

Post by Kusk1 »

ok, skjønner..

Tror det blir motor fra Ebay. Har funnet ut at det blir dyrt å borre, skifte stempler, overhale topp osv...
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V

Da var Mx5tiden over for denne gang.
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

frakt på motor fra ebay da? betale i gullbarer? :P
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Sjøfrakt fra www.magnum.no er vel ikkje så gale, har selv vurdert dette da eg kom over en trimmet 1,8 tidligere på ett forum,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

kikka litt på prisen fra magnum.. Altså uansett hvor mange kilo under 300 kg så koster det det samme med sjøfrakt eller har jeg missforstått?
Post Reply