1997 MX-5 Zhana

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Stalfa wrote: 04 Apr 2022, 15:47 Det kan virke som du ikke har blitt fortalt den hele og fulle sannheten om bilen.
I beste fall kommunikasjonssvikt...

j**** kjedelig. Får håpe at karma fordeles hardt og rettferdig.
Ja var noe dritt å lese, fikk derimot kontakt med karen som eide den etter han kødden. Grei og hyggelig kar, han sa at han brukte meste parten av tiden med bilen til å rette feilene som ble gjort av han kjeltringen, FOR ein lettelse det var å lese. Fikk generelt litt mer innsikt i ka som blei gjort med bilen osv. Han jobba med karroseri greier så han sveiste inn nye kanaler og bakskjermer, så det var nå kjekt egentlig.

Føler fortsatt at bilen er... skitten? Ja noe sånt. Blir uansett mer og mer min for hver dag som går, den kommer til å få masse TLC av meg. :D
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Trym N1290 wrote: 04 Apr 2022, 16:29 Woooha, det var ikke noe hyggelig lesning. Har du sett i hjulbuer hvordan det ser ut? Rammevanger front?

Håper det ordner seg :)
Ikkje sitt på rammevanger men hjulbuene framme er som han sa lappa sammen, har noen dritstygge ebay breddere som sitter litt løst på. Får snart lønn så da blir det innkjøp av replica rocket bunny breddere som faktisk passer til alle linjene osv, skal nok ta silikon rundt etter at eg har montert de. Ville egentlig ha en bil uten skjærte paneler men nå som de allerede er gone så er det greit å gjøre det beste ut av de tenker eg. 8)
1997 MX-5 1.8 Zhana
Stalfa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3040
Joined: 19 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 968
Location: Ski
Contact:
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Stalfa »

Så lenge folk er ærlige om bilen når de selger er vel ting i orden. Men folk som holder ting tilbake og direkte ljuger, har vi ikke mye til overs for.
Det skal godt gjøre at en 30 års gammel bil ikke har vært "ute en vinternatt før". :)

Men nå er den din.
These users thanked the author Stalfa for the post:
Litauer
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Påbegynt nosejob
Var på biltema og kjøpte massevis av greier for å gjøre bilen mer attraktiv.
Gjekk for første gang til under 10 Norske kroner på konto... :lol: :lol:
Tenkte eg skulle begynne med å fikse en forferdelig dårlig respray på frontfangeren
Image
Slik så den ut når eg hentet den
Så forferdelig ut, så selv om dette er mitt første gang med sandpapir, primer og spraylakk så tror eg at resultatet blir bra.
Våtslipte med 400 våtsandpapir, vasket vekk med alkohol, og spraya på 2-3 tynne lag med plastprimer.
Våtslipte bittelitt etterpå.
Klistret på poser osv. for å dekke resten av bilen for overspray.

Image Image Image
Trenger nok noen lag til...

Vet ikkje om eg blir ferdig idag, har teorieksamen imorgen (wish me luck..).

Fekk forresten bestillt dørlås og nøkkel til førerdøra fra Mazda Haugesund. Fantastisk service, han bekreftet også at eg måtte ha SU Classic Red og ikkje A3E Classic Red. Synd at han skal legge ned virksomheten :(
These users thanked the author Litauer for the post (total 3):
BrettTrym N1290obi-one
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Sparklet for første gang...
Image
Var så utrolig mye filler der fra før av... f### Tror gropet var rundt 15mm.
Image
Bilen er jo praktisk talt bare sparkel :lol: :lol: :lol:
Image
Første gang eg gjør noe sånt, så resultatet blir nok ikkje 10 ut av 10.
Image
Image
Image
Veeeldig sloppy paint prep dette her, baklyktene er noe sota søppel og resten av bilen skal bli hellakkert en dag uansett.
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Miatapowers »

Du så kjøpte denne ja. Lurte på den selv. Viser seg at eg har hatt den tidligere. Eg kjøpte den med motorhavari om eg husker rett. Satt inn en mazda 323 1.8 motor. Eg hadde ikke brydd meg med å godkjenne. Er ikke så lett som det sies om den ikke nå har fått full ecu ifra 1.8. Eg brukte flyin miata kit så bruker 1.6 ecu. Uansett så er det ingen så ser forskjell og effektmessig så er det kun litt mer bunndrag. Ved en eventuell måling av effekt går du klar :)
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Miatapowers wrote: 11 Apr 2022, 10:31 Du så kjøpte denne ja. Lurte på den selv. Viser seg at eg har hatt den tidligere. Eg kjøpte den med motorhavari om eg husker rett. Satt inn en mazda 323 1.8 motor. Eg hadde ikke brydd meg med å godkjenne. Er ikke så lett som det sies om den ikke nå har fått full ecu ifra 1.8. Eg brukte flyin miata kit så bruker 1.6 ecu. Uansett så er det ingen så ser forskjell og effektmessig så er det kun litt mer bunndrag. Ved en eventuell måling av effekt går du klar :)
Ja vel ja haha, du som kjøpte den etter breddingen eller? Den har jo hatt flere 1.8 motorer :lol:
These users thanked the author Litauer for the post:
Miatapowers
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Miatapowers »

Litauer wrote: 11 Apr 2022, 12:09
Miatapowers wrote: 11 Apr 2022, 10:31 Du så kjøpte denne ja. Lurte på den selv. Viser seg at eg har hatt den tidligere. Eg kjøpte den med motorhavari om eg husker rett. Satt inn en mazda 323 1.8 motor. Eg hadde ikke brydd meg med å godkjenne. Er ikke så lett som det sies om den ikke nå har fått full ecu ifra 1.8. Eg brukte flyin miata kit så bruker 1.6 ecu. Uansett så er det ingen så ser forskjell og effektmessig så er det kun litt mer bunndrag. Ved en eventuell måling av effekt går du klar :)
Ja vel ja haha, du som kjøpte den etter breddingen eller? Den har jo hatt flere 1.8 motorer :lol:
Hatt flere 1.8 motorer faktisk. Hva de har drevet med der da. De går jo evig om de får stell. Nei før bredding. Eg driver ikke med slikt. Og hadde fjernet om eg hadde kjøpt denne. Eg fikk noen filmer av denne og den såg ut som ett greit utgangspungt å dille med da. Må bytte noe kanalbeter og hjulbuer bak kanskje om de har breddet skikkeligt. Har du bilde av motorrom ?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Thomas Ericsson
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 113
Joined: 29 Jan 2013, 16:04
Location: Halmstad, Sweden
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Thomas Ericsson »

Bra jobbat!
Blev ju riktigt bra!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
These users thanked the author Thomas Ericsson for the post:
Litauer
Thomas Ericsson
Honorary Member
Miata Club of Sweden
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Miatapowers wrote: 13 Apr 2022, 09:19
Litauer wrote: 11 Apr 2022, 12:09
Miatapowers wrote: 11 Apr 2022, 10:31 Du så kjøpte denne ja. Lurte på den selv. Viser seg at eg har hatt den tidligere. Eg kjøpte den med motorhavari om eg husker rett. Satt inn en mazda 323 1.8 motor. Eg hadde ikke brydd meg med å godkjenne. Er ikke så lett som det sies om den ikke nå har fått full ecu ifra 1.8. Eg brukte flyin miata kit så bruker 1.6 ecu. Uansett så er det ingen så ser forskjell og effektmessig så er det kun litt mer bunndrag. Ved en eventuell måling av effekt går du klar :)
Ja vel ja haha, du som kjøpte den etter breddingen eller? Den har jo hatt flere 1.8 motorer :lol:
Hatt flere 1.8 motorer faktisk. Hva de har drevet med der da. De går jo evig om de får stell. Nei før bredding. Eg driver ikke med slikt. Og hadde fjernet om eg hadde kjøpt denne. Eg fikk noen filmer av denne og den såg ut som ett greit utgangspungt å dille med da. Må bytte noe kanalbeter og hjulbuer bak kanskje om de har breddet skikkeligt. Har du bilde av motorrom ?
Haha ja, iallefall en til 1.8 :lol: . Han idioten som breddet den kjørte også bilen uten stell og sidelengs, så når han fikk slitte råder solgte han bare bilen vekk til en stakkars kar som fekk rådebank nesten med en gang. Han drev selv med å fiksa alt som han idioten hadde gjort på bilen, bortsett fra bredderene da.
Den er så og si rustfri nå, er bare bekymret for stålet under bredderene siden den er lappet sammen med Tec7 under... j###a dritsekk han der.
Trur heller ikkje at eg har evnen eller pengene til å sveise inn nye inner og ytterskjermer bak, så da går det andre vegen. Har sendt inn søknad til SVV om å få breddet bilen 12cm på hver side med en replica rocket bunny kit, MiataJimmy har en ekte RB kit, men så å sei samme greie som den eg skal ha.
Men det er synd, skulle gjerne hatt en ikkje misbrukt mx-5.
Ingen bilde av motorrom, sitter en 1.8 med miata topplokk på nå.
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Thomas Ericsson wrote: 13 Apr 2022, 18:19 Bra jobbat!
Blev ju riktigt bra!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hehe, tack så mycket! 8) 8)
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Miatapowers wrote: 13 Apr 2022, 09:19
Litauer wrote: 11 Apr 2022, 12:09
Miatapowers wrote: 11 Apr 2022, 10:31 Du så kjøpte denne ja. Lurte på den selv. Viser seg at eg har hatt den tidligere. Eg kjøpte den med motorhavari om eg husker rett. Satt inn en mazda 323 1.8 motor. Eg hadde ikke brydd meg med å godkjenne. Er ikke så lett som det sies om den ikke nå har fått full ecu ifra 1.8. Eg brukte flyin miata kit så bruker 1.6 ecu. Uansett så er det ingen så ser forskjell og effektmessig så er det kun litt mer bunndrag. Ved en eventuell måling av effekt går du klar :)
Ja vel ja haha, du som kjøpte den etter breddingen eller? Den har jo hatt flere 1.8 motorer :lol:
Hatt flere 1.8 motorer faktisk. Hva de har drevet med der da. De går jo evig om de får stell. Nei før bredding. Eg driver ikke med slikt. Og hadde fjernet om eg hadde kjøpt denne. Eg fikk noen filmer av denne og den såg ut som ett greit utgangspungt å dille med da. Må bytte noe kanalbeter og hjulbuer bak kanskje om de har breddet skikkeligt. Har du bilde av motorrom ?
Forresten, har du noen bilder av bilen når du eide den? Og når eg får lappen, så kan eg godt komma opp til Odda med den om du vil se an/prøvekjøra den haha.
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Masse nye deler

Da har eg fått bestillt haugevis av dill og dall til bilen.
Nye framskjermer
Lightsupro led blinkelys med mange funksjoner (masse ulovlige moduser :twisted: :twisted: )
NRG ratt
Red velvet stoff som skal rundt den øverste delen av dørpanelet
Nye foringer til dørene
Jeep halo lykter
Sideskjørt
LED blinklys som skal på skjermene
LED dash lys
Celica t20 spoiler (her blir det masse kutting og sliping...)

Sikkert noe mer og... Ingenting mekanisk betydelig, det kommer nok med neste lønsslipp.

Ellers da, det blir VMAXX coilovers, og mx5parts rustfri dobbel eksos, samt må eg få en prisantydning på å sveise inn nye skjermer bak.
These users thanked the author Litauer for the post:
Miatapowers
1997 MX-5 1.8 Zhana
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Miatapowers »

Litauer wrote: 15 Apr 2022, 00:29
Miatapowers wrote: 13 Apr 2022, 09:19
Litauer wrote: 11 Apr 2022, 12:09

Ja vel ja haha, du som kjøpte den etter breddingen eller? Den har jo hatt flere 1.8 motorer :lol:
Hatt flere 1.8 motorer faktisk. Hva de har drevet med der da. De går jo evig om de får stell. Nei før bredding. Eg driver ikke med slikt. Og hadde fjernet om eg hadde kjøpt denne. Eg fikk noen filmer av denne og den såg ut som ett greit utgangspungt å dille med da. Må bytte noe kanalbeter og hjulbuer bak kanskje om de har breddet skikkeligt. Har du bilde av motorrom ?
Forresten, har du noen bilder av bilen når du eide den? Og når eg får lappen, så kan eg godt komma opp til Odda med den om du vil se an/prøvekjøra den haha.

Er ikke så god på bilder lengre. Muligens det ligger en gammel prosjekt tråd innpå her. Men fikk slettet noen og etterhvert. Etter nesten 20 prosjekt så hadde det blitt mye 😂
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
Litauer
0 RPM
0 RPM
Posts: 31
Joined: 28 Mar 2022, 23:09
Medlemsnummer: 1807
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: 1997 MX-5 Zhana

Post by Litauer »

Har utrolig mye på gang nå for tiden.

BYTTET
Panser
Lykter
Coilovers framme (Tein Street Advance Z)
Tennledninger
Laget clear baklykter
Termostat
Kjøpt og montert NUE widebody overfendere bak

Kjenner at eg er utrolig demotivert, lite plass og utstyr til å skru, og mer og mer småplukk som drenerer motivasjonen.

:cab: :|
1997 MX-5 1.8 Zhana
Post Reply