Senkesett skraper på øvre bærebro

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Matsu-san
0 RPM
0 RPM
Posts: 14
Joined: 24 Sep 2020, 21:01
Status: Offline

Senkesett skraper på øvre bærebro

Post by Matsu-san »

Kanskje feil sted på forumet å spørre om dette men har ikke tilgang til å poste nye temaer i Teknisk. Skulle godkjenne senkesett da de på vegvesenet oppdaget at demperen skraper mot øvre bærebro. Vegvesenet så at jeg bare måtte stille mer negativ camber og så lenge det var likt på begge sider så er alt good. Verkstedet nekter å stille mer enn -0 grader 20 minutter. Dette var da ikke nok og det skraper fremdeles.

Noen andre som har vært borti lignende?

PS: Tein Flex Z er installert på min 1990 NA Miata
1990 NA Miata
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3199
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Senkesett skraper på øvre bærebro

Post by 2re »

Tilgang fikset :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
yrre
0 RPM
0 RPM
Posts: 10
Joined: 25 Jul 2015, 23:24
Location: oslo
Status: Offline

Re: Senkesett skraper på øvre bærebro

Post by yrre »

Skraper det foran, bak, på begge sider?

Vet du om du eller tidligere eier kanskje har byttet bærearmer foran? Da NB2 kom fant Mazda ut at de skulle forsterke bærearmene foran ved å legge til en ekstra leppe. Leppen gjør rommet til støtdemperne/ coiloversene litt trangere enn de var på tidligere modeller. Mazda har også sluttet å produsere de tidligere bærearmen, så hvis man bestiller bærearm til NA får man den nye typen med ekstra leppe. Løsningen er å slipe bort leppen så du får tilbake det originale rommet.

Du kan også finne et verksted som er villig til å stille inn hjulvinklene dine etter ditt ønske hvis du vil ha mer camber.

Link til de forskjellige bærearmene https://supermiata.com/miata-fuca-shock-clearance.aspx

Link til en som sliter med det samme; https://www.miataturbo.net/suspension-b ... elp-97424/
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Senkesett skraper på øvre bærebro

Post by Trym N1290 »

Ooh det der er god info yrre, det der viste ikke jeg om. Kjekt å vite
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
User avatar
Matsu-san
0 RPM
0 RPM
Posts: 14
Joined: 24 Sep 2020, 21:01
Status: Offline

Re: Senkesett skraper på øvre bærebro

Post by Matsu-san »

yrre wrote: 01 Feb 2022, 15:31 Skraper det foran, bak, på begge sider?

Vet du om du eller tidligere eier kanskje har byttet bærearmer foran? Da NB2 kom fant Mazda ut at de skulle forsterke bærearmene foran ved å legge til en ekstra leppe. Leppen gjør rommet til støtdemperne/ coiloversene litt trangere enn de var på tidligere modeller. Mazda har også sluttet å produsere de tidligere bærearmen, så hvis man bestiller bærearm til NA får man den nye typen med ekstra leppe. Løsningen er å slipe bort leppen så du får tilbake det originale rommet.

Du kan også finne et verksted som er villig til å stille inn hjulvinklene dine etter ditt ønske hvis du vil ha mer camber.

Link til de forskjellige bærearmene https://supermiata.com/miata-fuca-shock-clearance.aspx

Link til en som sliter med det samme; https://www.miataturbo.net/suspension-b ... elp-97424/
Skraper forran på begge sider. Om bærearmene forran er byttet vet jeg desverre ikke. Har fått svar fra statens vegvesen om at jeg har lov til å stille mer negativ camber intill -4 grader tror jeg det var. Så nå har jeg værtfall noe å vise til når jeg skal på verksted.

Lite tips til andre, aldri gå til NAF i stavanger. Da vi fant ut at det skrapte var de lite villige til å hjelpe siden det var uorginalt senkesett. Etter litt "krangling" tok de den inn igjen men nektet å stille noe mer enn -0 grader 20 minutter. Fikk forsåvidt også beskjed om at de aldri skulle ta inn like typer biler som min med senkesett igjen
1990 NA Miata
Post Reply