Installere Aux inngang på std stereo i NC 2007 mod

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Josgje
0 RPM
0 RPM
Posts: 2
Joined: 25 Mar 2012, 08:13
Medlemsnummer: 1001
Location: Stavanger
Status: Offline

Installere Aux inngang på std stereo i NC 2007 mod

Post by Josgje »

Noen som vet hva som er beste måte å få koblet til en aux-inngang til std stereo? Det beste hadde vært om det da var mulig å styre lyd osv fra bilens anlegg og ikke via ipod/smarttelefon osv når dette var tilkoblet. Vil det f.eks være mulig å koble det mot Mediaknappen som pt ikke er i bruk??
Endelig stolt eier av en MX 5 2007 modell, Sølv metallic
User avatar
allram
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 303
Joined: 11 Mar 2011, 07:15
Medlemsnummer: 908
Location: Svelvik, Vestfold
Contact:
Status: Offline

Re: Installere Aux inngang på std stereo i NC 2007 mod

Post by allram »

Du kan ikke styre mobilen/mp3 spilleren via AUX, da må du bruke egen kabel til mediespilleren eller bluetooth.

Det beste for min del var å bytte ut spilleren med en som faktisk gir litt effekt og har aux/bluetooth/cd/mp3 osv. Trenger ikke koste mye og man kan bruke den mot eksisterende styring på rattet. Du får også opp sang informasjon i displayet på enkelte spillere, du vil nok også sette stor pris på hylla som du kan sette inn hvis man event. bytter til en 1-din spiller.
Treungen
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 22 Jun 2018, 09:28
Medlemsnummer: 1538
Status: Offline

Re: Installere Aux inngang på std stereo i NC 2007 mod

Post by Treungen »

Kjøpte denne fra Kina. Fungerer faktisk veldig bra. Gir bluetooth på "Media"-knapp på orginalradio NC.
NOK 57,- inkl. frakt :-)

https://www.aliexpress.com/item/4000699 ... 9f91ed2-26
User avatar
David
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 106
Joined: 21 May 2019, 21:14
Medlemsnummer: 1633
Location: Porsgrunn, Telemark
Status: Offline

Re: Installere Aux inngang på std stereo i NC 2007 mod

Post by David »

Har du fikset det? JEg installerte ny 2-din spiller i min 2008 nå i vår, så har min gamle connects2 bluetoothadapter til salgs. Den kobles rett i inngangen for cd-veksler, bak på originalstereoen. Da får du all lyd fra telefon (youtube, spotify radio-apper) rett i bilstereoen, og rattknappene fungerer. Si i fra om du er interessert. Mener den koste 6-700 ny. Kan få min for 500 ink frakt.
2008 PRHT NC1, Sort, "Dorthe" :cab:
Post Reply