Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Ole
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 345
Joined: 12 Jan 2006, 01:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Ole »

kunne godt tenke meg å prøve... men hvordan er det med turbo? kan du legge på mer bensin og slikt også?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

BaktusBror wrote:
arildh wrote:Skulle likt å se hva den G-tecen målte på en orginal 115 hester.
Ja, jeg også. Kommer nok, det. Hvis du ser lenger opp i tråden har noen gjort akkurat den målinga. Men selvsagt, jeg ville vel helst gjort det selv, men jeg gidder ikke stresse med det. Får sikkert sjansen på et klubbtreff etterhvert. Uansett har jeg fått økt hestene grundig, og det får fram gliset på undertegnede i hvert fall! det er veldig merkbart på ass-dyno også :D Og andre eiere av 90-hestere (som tør) kan jo hente opp litt effekt på en billig måte...
Tja, kan sikkert få prøvd min på de samme veiene som du har kjørt din en gang i sommer, når bilen min er klar :) Slik at du får testet ut faktisk effekt på 115 hesteren.. Om du ønsker.. Kan eventuellt se hva vi klarer å få til da :)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Post by BaktusBror »

StianOppistov wrote:Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
299 dollar fra USA, www.gtechpro.com
Jeg kjøpte den i Norge, men nå som dollaren er så billig er det vel verdt bryet å importere selv.

Jeg fikk mest ut av å leke med tenningsmappen, med fuel-endring var det ikke så lett å måle forskjeller. Kjører 98 oktan for å unngå banking..
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Post by tness »

ser de har disse på ebay for 249$. Gtechpro RR
Det var to typer der. En til 169$ den het Gtechpro SS

Hadde vært morsomt og hatt en slik en. Er det noe kobblinger en må gjøre på selve motoren?
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

BaktusBror wrote:
StianOppistov wrote:Hva koster en slik test sak, kunne tenkt meg å fått testet min na 1,6 før eg slenger den ut, den har fått link ecu og fidanza lett svinghjul, 440cc dyser og 4-2-1 grenrør.føler den er mye kjappere enn en oem 116hk, kunne vert artigt å fått testet når eg feks stiller tenningen,,
299 dollar fra USA, www.gtechpro.com
Jeg kjøpte den i Norge, men nå som dollaren er så billig er det vel verdt bryet å importere selv.

Jeg fikk mest ut av å leke med tenningsmappen, med fuel-endring var det ikke så lett å måle forskjeller. Kjører 98 oktan for å unngå banking..
Jepp eg søkte litt på goofle og fant de i usa, så fant eg ut at eg hadde denne som de kom med i 94, fikk den av min onkel for noen år siden, kan sjekke hva info den gir meg før eg bestiller ny.. :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by BaktusBror »

På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
Bilen lever enda, og jeg har nettopp funnet fram det gamle utstyret og laget "The Mother of all Chips", med 16 forskjellige mapper, gradvis stigende fra stock til "racing". Har switch på dashbordet hvor jeg kan velge trimmingsgraden :-) Den mest ekstreme mappen pøser på med fuel så mye at jeg må skifte bensinpumpe hvis jeg skal dra høyt turtall mer enn i noen få sekunder.. men den kjennes SPREK!
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by Banger'n »

BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
Bilen lever enda, og jeg har nettopp funnet fram det gamle utstyret og laget "The Mother of all Chips", med 16 forskjellige mapper, gradvis stigende fra stock til "racing". Har switch på dashbordet hvor jeg kan velge trimmingsgraden :-) Den mest ekstreme mappen pøser på med fuel så mye at jeg må skifte bensinpumpe hvis jeg skal dra høyt turtall mer enn i noen få sekunder.. men den kjennes SPREK!
Har lest hele tråden her nå.. utrolig kult lesestoff... men hvis du noen gang er ute etter en 1.8 prøvekanin kontakt meg... :D å høre motoren min synge på 8000rpm samt med 110 på sirkelfjøla er en følelse jeg gjerne vil ha uten og punge ut 8000kr for MS...

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by BaktusBror »

Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme :-)
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by Banger'n »

BaktusBror wrote:Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme :-)
Det skal jeg ordne deg så fort som mulig :D

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by Rudolf »

BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
........
Hei du!
Så artig å høre fra deg igjen :)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Banger'n
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 20 Mar 2015, 16:31
Medlemsnummer: 1374
Contact:
Status: Offline

Re: RE: Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by Banger'n »

BaktusBror wrote:Du får sende meg et foto av innmaten i ECUen din, så finner jeg ut om din baby lar seg chiptrimme :-)
Må drive og feilsøke litt i bilen min så ecu må ut.. så skal skaffe deg bilde :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
1995 1.8 Mazda Miata. SU classic red, popular equipment package (alt av el. utstyr og torsen) som har den nette sum av 325 000km på baken
User avatar
BaktusBror
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 432
Joined: 01 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 534
Location: Tjøme
Contact:
Status: Offline

Re: Jeg fikk tilbake nesten alle de 25 hestene!

Post by BaktusBror »

Rudolf wrote:
BaktusBror wrote:På tide med en liten oppdatering, sånn 8 år senere...
........
Hei du!
Så artig å høre fra deg igjen :)

Erik
Hei!
Ja dere er ikke glemt - og MX-5 en står i garasjen enda. Tok fram det gamle utsyret fra en støvete pappeske, og begynte å jobbe på gamle PCér igjen (verktøyene funker ikke på nymotens OS som Windows 7 og sånt) Har laget meg et sett med mapper som virkelig gjør forskjell :-) Mulig jeg ser om jeg får liv i den gamle GTech-måleren og runder av historien med oppdaterte målinger på 1.8-motor med de siste mappene - men det har ikke høyeste prioritet.

Og du har fått deg mere leketøy siden sist, ser jeg... "the only difference between men and boys, is the price of the toys" :D
Post Reply