Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg tenkte jeg skulle ringe BT på Gjøvik i morgen og spørre hva de praktiserer.. Men takk for svar Fabiz! Jeg var ute og målte litt tidligere idag med en 2"x4" (98 mm) og den gikk akkurat ikke under rammevangene. Eksosen v/ diff og bakkant motorplate foran var lavest. Tenkte å kløyve slik at jeg får en kloss på 90 mm og en på 80 mm og måle igjen en av de nærmeste dagene. Coilovers på begge akslingene er justert slik at de er innenfor det TUV-papirene krever..
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red (x) 1971 Datsun 240Z
MiataMike wrote:Jeg tenkte jeg skulle ringe BT på Gjøvik i morgen og spørre hva de praktiserer.. Men takk for svar Fabiz! Jeg var ute og målte litt tidligere idag med en 2"x4" (98 mm) og den gikk akkurat ikke under rammevangene. Eksosen v/ diff og bakkant motorplate foran var lavest. Tenkte å kløyve slik at jeg får en kloss på 90 mm og en på 80 mm og måle igjen en av de nærmeste dagene. Coilovers på begge akslingene er justert slik at de er innenfor det TUV-papirene krever..
Så lenge understellet er justert innenfor verdiene i dokumentasjonen kan de ikke ta deg på den generelle høyden.
Jeg godkjente en eskeny bil en gang med H&R justerbart satt opp etter dokumentasjon. Denne hadde 65mm til laveste punkt, og gikk rett gjennom godkjenninga.
Nå har jeg akkurat snakket med BT på Gjøvik, og de kunne bekrefte at det var minimum 8 cm til faste deler som var kravet. Jeg spurte om motorplate og eksos (fleksible deler), og det var visst ikke på de tingene de målte. Han første jeg pratet med nevnte 11 cm, men ga tlf videre til en annen som bekreftet 8 cm. Dvs at de har en eller annen gang endret det fra 11cm til 8cm. Juhu, da slipper jeg å stille på høyden!
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red (x) 1971 Datsun 240Z