Justering av høyde V-maxx

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
MiataMike
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 146
Joined: 03 Sep 2014, 22:29
Medlemsnummer: 1278
Location: Hamar
Status: Offline

Justering av høyde V-maxx

Post by MiataMike »

Jeg har endelig fått montert coilovers, og har et par spørsmål jeg håper dere andre V-maxx eiere kan hjelpe meg med.

Først, oppsettet mitt avviker bittelitt fra standard V-maxx for NA: jeg har ikke brukt NA topmounts, men NB topmounts på NA V-maxx dempere. For de uinvidde, så er det ikke rett frem å bruke NB top mounts på NA dempere, pga kortere gjenget parti på NA demperen. Fordelen med å bruke NB topmounts er at man ikke mister like mye vandring på demperen/ mindre sjangs for "bunne" demperen.

I TUV-papirene så står det (hvis jeg har forstått riktig), at det skal være ifra 230 - 255 mm målt ifra underkant "spring support point"(dvs den øverste av de to justeringsringene) og ned til senter "bolthull" nederst på demperen (fremaksel). 125 - 150 mm målt fra tilsvarende sted på bakaksel.

Nå har jeg ikke fått målt denne differansen på bilen min enda, men er det noen dere ut med V-maxx på NA som kunne målt på bilen sin, slik at jeg kan få noe sammenligningsgrunnlag? Slik bilen min står nå, så er er høyden 31 cm fra skjermkant til senter hjul (~12 1/4) og jeg har bare igjen ca 15 mm jeg kan HEVE bilen bak før jeg har skrudd coiloversen helt opp, dvs til toppen på gjengepartiet.. Jeg har ca 5 cm vandring på bakdemperen før den treffer bumpstopen. (FCM 36/46 bumpstops) Jeg er redd for at bilen min på den høyeste innstillinga fortsatt er for lav for BT..

Jeg skal prøve å få tatt noen bilder i morgen for å vise bedre hva jeg mener.
1990 Mazda MX-5 1.6 Classic Red
(x) 1971 Datsun 240Z
Post Reply