Greddy turbo kit

Trimming og andre ytelsesforbedrende modifikasjoner, diskusjon, spørsmål og svar.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Hei :D
Er det noen som vet noe om denne turboen? (Bolt-on Turbo Kit TD04-15G)

Kvalitet?
Effekt på min 1,6l 1990 mod med denne?
Går denne å bygge videre på? (Montere intercooler osv)
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by LoKi »

Jeg kjører nå med dette kit'et, og da oppgradert.

På kit som det leveres, så får du 140-150 hk, og det sparker greit.
Oppgradering er problemfritt, men jeg ville valgt å gå for et datasprut i stedet for piggyback-løsningen som følger med. (EMU/EMB)

Med ny downpipe, ny wastegate, større dyser, datasprut og intercooler, så kan du dra over 200 whp ut av dette kit'et.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Elanzer »

vil anbefale ms pnp, eksos, ic, dyser til dette kittet, hadde det på min før eg også :)
billi kitt, men greit for å lære seg triksa for å si det slik, skal bli bedre neste gang eg bygger turbo for å si det slik :P
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x Mazda Miata `91 - 1.6T
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Piggyback? Hva er dette på norsk :D
User avatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Elanzer »

det er et billi tillegsdatasprut,
et piggyback er et sprut som du har i tilleg til orginale hjernen, ikke like bra som et skikkeleg datasprut, som erstatter hele orginale hjernen...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x Mazda Miata `91 - 1.6T
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by LoKi »

Oh, og husk å kapp opp manifolden mellom runnerne, ellers sprekker den.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Ja det bør kanskje gjøres.. takk :D
Jeg har kjøpt dette kitet brukt. Ikke noe sprekker å se på den nå heldigvis.....
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Var det ikke noen som hadde en skisse på hvordan man skulle kappe denne manifoilen?
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by LoKi »

Det er bare å kappe den mellom runnere, og prøve å unngå å skade noen av monteringshullene.
Det viktige er at de ikke henger i sammen.

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=10085
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=31747
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Hei igjen :D
Tenkte jeg skulle begynne med litt turbomontering etterhvert nå, og lurer derfor på det med å kutte mellom runnere.
Har sett på den linken som du sendte meg LoKi, og ser at det er en annen manifoil.. En annen type.
Gjelder de samme "regler" på denne som jeg har. Skal / bør denne som jeg har også ha 3 stk snitt?
Takker for svar :D og venter spent på montering :D
Image
Image
User avatar
Mazda MX5
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 21 Apr 2011, 19:50
Medlemsnummer: 922
Location: Askim
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Mazda MX5 »

Hei igjen :D

Ingen som har noe mening rundt dette? :D
User avatar
Trym N1290
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1897
Joined: 02 Nov 2010, 23:22
Medlemsnummer: 888
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Trym N1290 »

Hei, først og fremst dette har jeg ikke peiling på.

MEN sånn jeg har forstått ut ifra det jeg har lest, så er det den manifolden du har som må kappes. Den som er avbildet på linken som er vist er en uorginal manifold som er en ''oppgradering'' laget av et annet firma. Men den omtalte manifolden som er kjent for å sprekke er den du har, den hadde sprekt den andre også så jeg btw.

og at du skulle kappe slik, men å ungå å ødelegge monteringshullene ser jeg kan bli litt vanskelig. akkurat som en skal kappe rundt hullet? vanskelig.
Image


Håper noen andre kan besvare, bare skrev ned litt tanker.
1991 Mazda Miata 1.6
2014 Subaru Outback 2.5
2018 Bmw i3 - Fully charged
User avatar
Dr_J
500 RPM
500 RPM
Posts: 63
Joined: 25 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 902
Location: Lørenskog
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by Dr_J »

Har en først fått dårlig rykte så skal det mye til å rette det opp. Det må da være 8-10 år siden Greddy fikset problemet med manifolden. Den første utgaven sprakk mye og ofte, den siste utgaven er sprekker mye sjeldnere.
Vil du likevel kutte så finn fram vinkelsliperen og kutt som på bildet som Trym N1290 har lagt ut. Du kan kutte rett igjennom monteringshullene.
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1138
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Greddy turbo kit

Post by obi-one »

Her er noen som kutter enda mer, men på et eller annet tidspunkt så må det da bli veldig lett å få eksoslekkasje?

http://www.miataturbo.net/showthread.ph ... 846&page=2
Post Reply