Hva dekkes på garanti hos Møller?

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
knutjv
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 282
Joined: 25 Aug 2010, 16:05
Medlemsnummer: 890
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by knutjv »

Hei.
Har en 2008 VW Transporter i jobben. Når vi kjøpte den bestilte vi den med mye ekstrautstyr, deriblant originale hjulkapsler.
Stålfelger med hjulkapslene er kun i bruk til vinterhjulene. For noen uker siden oppdaget jeg at jeg hadde mistet en hjulkapsel. Jeg sjekket da de resterende tre, og konstaterte at de var så løse at jeg kunne ta de av enkelt med en finger. I forbindelse med reklamasjon på lakk som flasser var jeg hos min lokale Møller forhandler og påpekte da at det måtte være feil med kapslene siden de løsner så lett. Når jeg kom tilbake for å hente bilen var lakkskadene utbedret. De tre altfor løse hjulkapslene lå i bilen. Jeg spurte om jeg fikk nye? Svaret var at det fikk jeg ikke, de hadde kjent på hjulkapslene på andre VW og de var også ganske løse. Etter min mening et merkelig argument!
Hva synes dere andre?
Jeg har allerede vært på Biltema og kjøpt et sett helt greie kapsler til kr. 179, og ut fra erfaring med Biltema hjulkapsler fra tidligere firmabil vet jeg at de holder bedre enn de originale VW kapslene.
Knut
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
Lassi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 101
Joined: 18 Apr 2009, 23:58
Location: Bergen
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by Lassi »

Møller Bergen prøvde engang å få meg til å kjøpe ny bakfanger til 5000,- pluss lakkering når et lite plastfeste til 100,- var knekt... MEGET glad at jeg sjekket litt selv og ikke stolte på at "fangeren må nok byttes" fra verkstedet...

Hvis du har løst problemet for 179,- hadde jeg ikke brukt mer tid på saken.
05`Mazdaspeed MX-5
13`CX-5
User avatar
knutjv
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 282
Joined: 25 Aug 2010, 16:05
Medlemsnummer: 890
Location: Fredrikstad
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by knutjv »

Det er ikke kronene som betyr noe her, det er prinsippet.
Dersom dette er slik Møller stiller seg til reklamasjoner er ikke den nye 5-års garantien deres mye verdt.

Når det gjelder Teigland så har jeg bare hatt med dem å gjøre på Nesttun, og jeg var fornøyd med servicen der.
Knut
2006 Volvo C70 2.4i 170 hk
2005 VW Transporter T5 Doka 1,9 TDI 145 hk
2004 Volvo V70 2,4 D5 210 hk
Altfor mange 60-talls Øglænd-sykler
X 2002 NBFL 1,6 "Rødhette"
X 1996 NA 1,6 "Lille Rø"
X Diverse bruksveteraner
X masse forskjelligeCitroen
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by Kolbotn »

Møller er viden kjent for dårlig kundebehandling og service, jeg ville gitt f***:)
petterbw
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by petterbw »

Engelsvik1 wrote:Det er ikke kronene som betyr noe her, det er prinsippet.
Dersom dette er slik Møller stiller seg til reklamasjoner er ikke den nye 5-års garantien deres mye verdt.
er vel sånn alle forholder seg til klager fra kunder. de tester for å se om det faktisk er en feil og når feil ikke blir oppdaget så gjør de ikke noe med det.
Nye hjulkapsler er ganske myke. (gitt at det ikke er biltema crap som har liggi på hylla siden 1823). det skal ikke være nødvendig å bruke mer enn en finger på å ta av hjulkapsel. har jo selv måtte bruke makt på biltema sine, med det resultat at det har spruta plast.

det er snakk om en fille ting, men hva vis det hadde vært girkassa du syntes var løs. skulle de da gitt deg ny girkasse????

sorry men jeg holde med møller på denne.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by LoKi »

Må si meg litt enig med Petter her.

At VW leveres med dårlige kapsler gjør dette til en reklamasjon på at du synes produktet du har kjøpt er for dårlig, ikke en garantisak på grunn av defekter/produksjonsfeil.
I henhold til importør er det slik kapslene er, og om de ikke er bra nok, så er det lite å gjøre med det. Du vil ende opp med å få nye kapsler som er like "dårlige".

Ser ingen grunn til at garantien skal dekke disse, spesielt siden dette er et produkt som leveres med bilen, ikke ekstrautstyr.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by Miatapowers »

Om dem er meget slappe så mener eg absolutt møller skal gi deg nye, eg har hatt hjulkapsler på både passat og golf, og dem har sittet faktisk meget godt, dem er myke ja, tåler en støyt,, ikke som biltema sine så brister hver eneste vår,, :roll:
Men ville valgt å kjøpe tungtmetallfelger ifra noen billig sjapper.. ser penere ut, og slipper grusomme kapsler.. :D
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Tur-Bo
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 07 Mar 2011, 23:10
Status: Offline

Re: Hva dekkes på garanti hos Møller?

Post by Tur-Bo »

Møller er ikke intressert i å ivareta kunder med eldre biler, jeg skulle ha en pakning som kostet 15,- kroner, ringte til Drammen for å bestille den. Der fikk jeg beskjed om at den måtte bestilles fra tyskland og da måtte jeg forhåndsbetale den i butikken. Jeg spurte dem om de mente seriøst at jeg skulle kjøre 5 mil en vei for å få bestillt en pakning til 15,- kroner ( som i tilegg er en forbruksdel som de burde ha på lager) Ja, var svaret, det var firmapolitikken :shock:
Jeg kjører en 1990 modell transporter syncro og det er mange deler som Møller ikke lenger kan levere til den bilen. Det virker merkelig når jeg er vant til gamle Mercedeser. Har ennå ikke opplevd at det er deler som de ikke kan lever til min 38 år gamle bil.
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noen ny VW nei.
Kjører. Miata. Vw t3 syncro. MB 300 tdt. Yamaha xs 650.Norsjø carrier. Hillman minx. Og trives med det :-)
Post Reply