Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Rublings
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2010, 18:17
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Rublings »

EspenAndre wrote:Jeg har vokst opp i Hordvik, bodd i Rabben og Nesjavegen :)
..Bor midt mellom Mongstad og Knarvik nå

var ikke meg på Broom nei, finnes vel rundt 10 stk i landet nå om jeg har korrekt oppfatning :)
Ahh, jeg bor i Gamle Steinstøvegen, så samme vei som Rolls Royce, ca rett nedenfor fotballbanen :)

Ahh, såpass ja. Hva koster det å ta inn en slik en fra statene nå da`? Og må man ta den inn på unntaksregelen?
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Stehu »

Rublings wrote:
EspenAndre wrote:Jeg har vokst opp i Hordvik, bodd i Rabben og Nesjavegen :)
..Bor midt mellom Mongstad og Knarvik nå

var ikke meg på Broom nei, finnes vel rundt 10 stk i landet nå om jeg har korrekt oppfatning :)
Ahh, jeg bor i Gamle Steinstøvegen, så samme vei som Rolls Royce, ca rett nedenfor fotballbanen :)

Ahh, såpass ja. Hva koster det å ta inn en slik en fra statene nå da`? Og må man ta den inn på unntaksregelen?
Er ikke allverden for en MSM i USA :) Bare sjekk Ebay! Jeg så en til 6500 $ engang ;) Og den kommer kun inn på unntaksregelen om jeg har forstått riktig. Selv med den er det vanskelig visst, bare spør Rudolf om hvordan det gikk med hans bil Beverly i starten. En 1.8 l er beste utgangspunktet, helst med sperre og 6 trinns om du er gira på litt heftig kjøring :)
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Rublings
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2010, 18:17
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Rublings »

Trodde jeg hadde lest meg til at alle 1.8 NB solgt ny i Europa hadde diffbrems. Har jeg oversett noe?
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Stehu »

Rublings wrote:Trodde jeg hadde lest meg til at alle 1.8 NB solgt ny i Europa hadde diffbrems. Har jeg oversett noe?
Nei, det stemmer nok det! Men 6 trinnsen er i min mening en mye bedre girkasse enn 5 trinnsen. Den er faktisk utrolig LETT å gire med i forhold.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Miatapowers »

Nå skal man ikke sammenligne importen på beverly på samme måte som en mazdaspeed, eg mener beverly er importert utennom unntaksregelen, noe så krevde utroligt med papirarbeid.. Det kjipe med unntaksreglen er jo at man ikke kan forandre på noenting, man kan ikke senke den, heller ikke bytte hjul til annet enn i vognkortet.. Har man fått den inn på vanlig måte så kan man stå fritt til å godkjenne ting på den som andre norske biler, strengt men muligt.. Men hadde eg fått meg en mazdaspeed, så hadde vel eg vel ikke trengt noen justeringer, og kunne like greit fått den inn på unntaksregelen., skal man trimme så kan man jo like greit trimme en vanlig nb, like lovligt liksom..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by LoKi »

Rublings wrote:
EspenAndre wrote:Jeg har vokst opp i Hordvik, bodd i Rabben og Nesjavegen :)
..Bor midt mellom Mongstad og Knarvik nå

var ikke meg på Broom nei, finnes vel rundt 10 stk i landet nå om jeg har korrekt oppfatning :)
Ahh, jeg bor i Gamle Steinstøvegen, så samme vei som Rolls Royce, ca rett nedenfor fotballbanen :)

Ahh, såpass ja. Hva koster det å ta inn en slik en fra statene nå da`? Og må man ta den inn på unntaksregelen?
Skal du importere en MSM fra USA, så er prisen for selve bilen ganske lav.
Etter hva jeg har hørt fra MSM-eiere i Norge, så ender du på en plass mellom 220.000 og 250.000 for bilen med skilt i Norge.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Rublings
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2010, 18:17
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Rublings »

Hadde helt glemt bort denne tråden, men er fortsatt på leting. Søket har beveget seg mer mot en vanlig NB 1.8 istedenfor FL. Har mest med pris å gjøre, samt at jeg vil ha kompressor.
Noen som melder seg frivillig før vinterhjulene kommer på?
Hadde satt utrolig stor pris på det.
Mvh Ruben Sæle
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by LoKi »

Hvis ikke Andrew har solgt sin, og enda er åpen for å selge den, så er det ikke noe å tenke på.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Rublings
0 RPM
0 RPM
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2010, 18:17
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by Rublings »

Har sett på hans bil, men er et par problemer. Han har 1.6, prisen er for høy for meg, samt at den har en haug med godbiter som jeg ikke trenger. Bilen er dog meget lekket.
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Prøve en Mx5 NB, noen frivillig?

Post by uggla »

Ganske sikker på at Andrew's NB er en 1,8 liter.
Uansett så spiller det liten rolle med pustehjelp montert. Ellers er diff og bremser likt på 1,6NB og 1,8NB.

Prisen er nok høyere enn andre NBer men du får jo mye mer og... prisen reflekterer overhodet ikke de underliggende verdiene.
Felger, interiør, understell, eksos...alt slik koster penger og man bruker fort 30 lapper på slikt. Monteres skal det og.
Evt så er det vel endel gromdeler der som kan selges rimelig kjapt og greit på forumet...

Mags
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Post Reply