Forza 3 - BATTLE! - Rundetider!

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: Forza 3 - BATTLE! - Rundetider!

Post by Fred »

Fikk Forza 3 til jul (håper på PS3 og GT5 til bursdagen...) og har begynt kjøre litt.
syntes kjøringa virka bra, men syntes ikke karriere modusen er så bra. får ikke følelsen av at jeg prøver å oppnå noe som helst uten om å vinne neste race. Vet ikke hva som ligger fremover utenom den ene "turneringen" jeg er med i akkurat nå... men greit nok.

Så til spørsmålene:

1. Bruker dere ratt og pedal? Bruker det til alle spill på PCen, men ikke til xbox.
2. Bruker nå ingen hjelpemidler foruten automat giring. Til dere som spiller med kontroller. er det helt greit med manuell giring med kontrolleren?
3. Kjøpte Miata og tok dessverre quick upgrade til klasse c for å prøve litt. Ble litt vill, men får tune den litt mer når jeg får mer cr.
4. Hva med å lage runde tidemåling med stock biler? så kan vi se hvem som er best sjåfør og ikke bare hvem som kan sette sammen best bil?
5. Er det en feil med rewind funksjonen av og til? eller er det slik at den ikke skal fungere når en bil har kommet i mål? Av og til funker den ikke.
6. Er ! ved rundetider når man har brukt rewind?
7. skål
8. God jul
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1877
Joined: 14 Nov 2007, 00:16
Medlemsnummer: 0
Location: Hokksund
Contact:
Status: Offline

Re: Forza 3 - BATTLE! - Rundetider!

Post by Vegard »

Fred wrote:Fikk Forza 3 til jul (håper på PS3 og GT5 til bursdagen...) og har begynt kjøre litt.
syntes kjøringa virka bra, men syntes ikke karriere modusen er så bra. får ikke følelsen av at jeg prøver å oppnå noe som helst uten om å vinne neste race. Vet ikke hva som ligger fremover utenom den ene "turneringen" jeg er med i akkurat nå... men greit nok.

Så til spørsmålene:

1. Bruker dere ratt og pedal? Bruker det til alle spill på PCen, men ikke til xbox. Bruker kontroller her
2. Bruker nå ingen hjelpemidler foruten automat giring. Til dere som spiller med kontroller. er det helt greit med manuell giring med kontrolleren? Manuell utne clutch bruker jeg, liker det best. Automat utgår helt
3. Kjøpte Miata og tok dessverre quick upgrade til klasse c for å prøve litt. Ble litt vill, men får tune den litt mer når jeg får mer cr. C klasse er morsomt med riktig tuna miata, noe høyere liker jeg i grunn ikke
4. Hva med å lage runde tidemåling med stock biler? så kan vi se hvem som er best sjåfør og ikke bare hvem som kan sette sammen best bil?
5. Er det en feil med rewind funksjonen av og til? eller er det slik at den ikke skal fungere når en bil har kommet i mål? Av og til funker den ikke. Er ikke feil, fungerer ikke med rewind rett før mål
6. Er ! ved rundetider når man har brukt rewind? er ! når man har rewinda, gått utafor linja, drafta, og kræsjet. Altså alt som gjør at rundetida ikke er helt nøytrall.
7. skål
8. God jul
;) skål!
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Forza 3 - BATTLE! - Rundetider!

Post by biXen »

Fred wrote:Fikk Forza 3 til jul (håper på PS3 og GT5 til bursdagen...) og har begynt kjøre litt.
syntes kjøringa virka bra, men syntes ikke karriere modusen er så bra. får ikke følelsen av at jeg prøver å oppnå noe som helst uten om å vinne neste race. Vet ikke hva som ligger fremover utenom den ene "turneringen" jeg er med i akkurat nå... men greit nok.

Så til spørsmålene:

1. Bruker dere ratt og pedal? Bruker det til alle spill på PCen, men ikke til xbox.
2. Bruker nå ingen hjelpemidler foruten automat giring. Til dere som spiller med kontroller. er det helt greit med manuell giring med kontrolleren?
3. Kjøpte Miata og tok dessverre quick upgrade til klasse c for å prøve litt. Ble litt vill, men får tune den litt mer når jeg får mer cr.
4. Hva med å lage runde tidemåling med stock biler? så kan vi se hvem som er best sjåfør og ikke bare hvem som kan sette sammen best bil?
5. Er det en feil med rewind funksjonen av og til? eller er det slik at den ikke skal fungere når en bil har kommet i mål? Av og til funker den ikke.
6. Er ! ved rundetider når man har brukt rewind?
7. skål
8. God jul
1. Ja, har Fanatec sitt ratt og metall pedal sett på wheel stand. Fantastisk! (men dyrt)
2. Manuell giring funker veldig bra med kontrolleren, man kjører generelt sett kjappest med en 360 kontroller, lett å gire raskt, gi gradvis gass og brems og sving.
3. Generelt sett ikke så lurt å tune mer enn 2 klasser opp fra originalklassen hvis man skal beholde feelen i bilen. Dessuten hvis bilen er F og du tuner den til C så kan den ikke nødvendigvis konkurrere på lik linje. Så da må du plutselig opp til B for å kjøre C løp og da blir det klatt :P
4. Det var vel noen av de i denne tråden? Problemet er jo at man er raskere med 360 kontroller enn ratt. Så jeg kan ikke konkurrere sånn sett.
5. Alltid en grunn til at den ikke virker, i mål, for nær start osv.
6. Ja eller vært utfor banen i noen tilfeller.
7. Skål.
8. God jul

:P
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply