Oppgradere dyser
Moderator: Styremedlemmer
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Oppgradere dyser
Hei igjen.
Siden jeg har fått svar på alt annet jeg har spurt om her, spør jeg jeg igjen.
Dyser.. jeg har jo idag en stock 1.6 med gReddy, som temmelig snart skal få litt høyere trykk og forhåpentligvis flere hk.. men ser når jeg leser på verdensveven at mine originale dyser ikke holder stort, i så fall ikke nærmere 200hk.
Hva gjør jeg for å enklest å bytte til bedre dyser? Ser her http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors at disse;
89-91 RX-7 NA 460cc - Red Top #195500-2010 skal være plug-n-play inn i min bil..
.. noen som har erfaring med disse? Hva har dere andre?
Hvilke dyser burde jeg gå for? Og hvem gir meg minst hodebry og ekstrautstyr?
Har også en MsPnP som skal på i løpet av de neste ukene, slik at det evt. kan tas med i stykket
På forhånd takk!
Siden jeg har fått svar på alt annet jeg har spurt om her, spør jeg jeg igjen.
Dyser.. jeg har jo idag en stock 1.6 med gReddy, som temmelig snart skal få litt høyere trykk og forhåpentligvis flere hk.. men ser når jeg leser på verdensveven at mine originale dyser ikke holder stort, i så fall ikke nærmere 200hk.
Hva gjør jeg for å enklest å bytte til bedre dyser? Ser her http://miataturbo.wikidot.com/fuel-injectors at disse;
89-91 RX-7 NA 460cc - Red Top #195500-2010 skal være plug-n-play inn i min bil..
.. noen som har erfaring med disse? Hva har dere andre?
Hvilke dyser burde jeg gå for? Og hvem gir meg minst hodebry og ekstrautstyr?
Har også en MsPnP som skal på i løpet av de neste ukene, slik at det evt. kan tas med i stykket
På forhånd takk!
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Re: Oppgradere dyser
Tror ikke jeg hadde hivd på 460cc dyser før datasprut monteres.
Vil få issues med altfor mye bensin, siden alt idag baserer seg på original dyser.
Bør iallefall ikke være noe problem å gjøre dette samtidig, mener man i Megatune setter størrelse på dyser, også endrer den basemap iforhold til det.
Må jo uansett fintune når man har start på bilen.
-n
Vil få issues med altfor mye bensin, siden alt idag baserer seg på original dyser.
Bør iallefall ikke være noe problem å gjøre dette samtidig, mener man i Megatune setter størrelse på dyser, også endrer den basemap iforhold til det.
Må jo uansett fintune når man har start på bilen.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Stemmer!
Jeg har ikke tenkt til å plassere noe i bilen før MsPnP'n er på plass, men ofte tar ting tid å få tak i.. og jeg liker å ha ting liggende
Jeg har ikke tenkt til å plassere noe i bilen før MsPnP'n er på plass, men ofte tar ting tid å få tak i.. og jeg liker å ha ting liggende
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Eg brukte mazda 323 gtx 1.8 turbo doch dyser, disse er lette å spore opp på mazda klubben, dem er vel i størrelse 360cc og er bolt on, ellers så er det nok flere så har slike rx dyser på mazda klubben også,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Hvor mye krefter kjørte du med de dysene?
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Re: Oppgradere dyser
Anbefales ofte å holde seg under 80% duty på dysene, jeg ville skippet 360 og gått rett for 440-550 eller noe rundt der. Ta så store dyser at du slipper å bytte igjen bare fordi du drar opp trykket litt.. kjøper du brukte dyser, få dem sjekket/renset, så er du sikker på at du ikke prøver å få bilen til å funke, med en eller flere delvis tette dyser.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Eg kjørte 0.6bar med supercharger, og hadde da en dutu cycle på rundt 40-50 prosent,. de brukes originalt på mazda gtx 1,8 turbo, så fint kan bruke disse opp til 220hk.. da ryker jo rådene uansett på gtx motorene.. Eg prøvde masse dyser på min bruksbil, og fant ut mazda sine originale var enkelt og greit best å justere, eg hadde også rc enginering sine, og de var så inn i hellsikke værsyke, plutselig så hadde eg cruicing på 12-13 i af, neste dag en ca 15 i af, men med mazda gtx så var det det eg hadde satt..med rc enginering så måtte eg sette litt høyere af verdier for å ikke å risikere å plutselig gå magert. fikk bensinforbruk på rett over litern på cruice, mens med mazda sine så fikk eg ett forbruk på 0.66 på langkjøring, da med supercharger og noen greie forbikjøringer.. Pluss småfusk forsvant når eg byttet, trodde hele tiden det måtte vera mitt lettet svinghjul, men det forsvant med dysebyttet..mariusba wrote:Hvor mye krefter kjørte du med de dysene?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Oppgradere dyser
StianOppistov wrote:Eg kjørte 0.6bar med supercharger, og hadde da en dutu cycle på rundt 40-50 prosent,. de brukes originalt på mazda gtx 1,8 turbo, så fint kan bruke disse opp til 220hk.. da ryker jo rådene uansett på gtx motorene.. Eg prøvde masse dyser på min bruksbil, og fant ut mazda sine originale var enkelt og greit best å justere, eg hadde også rc enginering sine, og de var så inn i hellsikke værsyke, plutselig så hadde eg cruicing på 12-13 i af, neste dag en ca 15 i af, men med mazda gtx så var det det eg hadde satt..med rc enginering så måtte eg sette litt høyere af verdier for å ikke å risikere å plutselig gå magert. fikk bensinforbruk på rett over litern på cruice, mens med mazda sine så fikk eg ett forbruk på 0.66 på langkjøring, da med supercharger og noen greie forbikjøringer.. Pluss småfusk forsvant når eg byttet, trodde hele tiden det måtte vera mitt lettet svinghjul, men det forsvant med dysebyttet..mariusba wrote:Hvor mye krefter kjørte du med de dysene?
hey odda. detta har vi snakket om før. brukerfeil
har brukt RC dyser i flere biler, og en haug andre dyser, null problem. og selvsagt er nye matcha etc dyser, dyrere enn høggerdeler..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Joa men hvorfor ble ikke brukerfeilen det samme med oem mazda dyser da..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Re: Oppgradere dyser
resten av greiene var så jallamekk at bra dyser ble for mye for motorn ? måtte ha høggerdeler for å matcheStianOppistov wrote:Joa men hvorfor ble ikke brukerfeilen det samme med oem mazda dyser da..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Harald wrote:resten av greiene var så jallamekk at bra dyser ble for mye for motorn ? måtte ha høggerdeler for å matcheStianOppistov wrote:Joa men hvorfor ble ikke brukerfeilen det samme med oem mazda dyser da..
Rart det da,, men viser jo bare at man må ha gode oem dyser på bilene våres da, eventuelt så bruker du bilen din så lite at du ikke har merket noe til det..
Hva er da jallamekk med link ecu og flett ny supercharger da..
Eg har nå troen på at man får hva man betaler for eg, ett sett med rc dyser koster omtrent som en oem nippo denso dyse,, blir nesten det samme som å sammenligne bilstein dempere med biltema..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- mariusba
- 500 RPM
- Posts: 92
- Joined: 17 Dec 2008, 11:52
- Medlemsnummer: 854
- Location: Askim, Norvègé
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Harald:
Hva anbefaler du at jeg handler inn? Som sagt faller visst disse Rx7 460cc/550cc rett inn uten mods..
Igjen, jeg vil helst ikke bytte alt for mye, men skjønner jo så klart at visse ting drar med seg andre ting.. helst ikke overkill! Skal jeg videre med hk senere må jeg nok bytte mer en dysene vil jeg nok tro
Hva anbefaler du at jeg handler inn? Som sagt faller visst disse Rx7 460cc/550cc rett inn uten mods..
Igjen, jeg vil helst ikke bytte alt for mye, men skjønner jo så klart at visse ting drar med seg andre ting.. helst ikke overkill! Skal jeg videre med hk senere må jeg nok bytte mer en dysene vil jeg nok tro
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
Re: Oppgradere dyser
mariusba wrote:Harald:
Hva anbefaler du at jeg handler inn? Som sagt faller visst disse Rx7 460cc/550cc rett inn uten mods..
Igjen, jeg vil helst ikke bytte alt for mye, men skjønner jo så klart at visse ting drar med seg andre ting.. helst ikke overkill! Skal jeg videre med hk senere må jeg nok bytte mer en dysene vil jeg nok tro
460/550 eller no sånt, er midt i blinken. du vil ikke gå tom for bensin heller da, så lenge du bruker turboen i greddy kittet, er du veldig safe.
men du må bare huske å vente med å sette dem inn til du har byttet ecu
heh, bare trekker deg litt i beinet jeg oppistov.. vi bygger på litt forskjellige måter bare.. men det at min brukes kun om sommern, er et j****g dårlig argument for at jeg ikke skulle ha merket rare fakter med rc dysene. om noe.. så er man enda mer kresen og pirk på rare ting, når man pusher grensene for hva ting tåler. enn når man kjører godt innenfor marginene .
bare sier at det er j****g rart at det ikke funker på din, men det har funket flott på min, og andre biler. go figure..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
funker fint med 480 rc dyser på min, kjører med greddy turbo og MS PnP
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Dr_J
- 500 RPM
- Posts: 63
- Joined: 25 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 902
- Location: Lørenskog
- Status: Offline
Re: Oppgradere dyser
Har fått tak i 460 cc dyser som har sittet i et par RX-7. Sikkert lurt å få dem renset og sjekket før de settes på plass. Noen som vet hvor kan jeg får gjort dette?
1990 Na, Greddy turbo, Jackson luft-vann intercooler, DIYPNP, 2,25" eksos, custom downpipe, noe bling-bling